Konsulent med fokus på data og automatisering søges til Odense Universitetshospital

dato

Data og Automatisering på Odense Universitetshospital søger konsulent til en fast stilling

Da en kollega har valgt at søge andre udfordringer i huset, er der blevet en ledig stilling, som vi ønsker besat snarest muligt.

Hvem er vi?

Data og Automatisering er en enhed, som er organisatorisk indplaceret som et funktionsområde i stabsafdelingen Økonomi, Planlægning og Data. Vi er samlet ca. 90 medarbejdere i afdelingen, hvoraf 34 er ansat i Data og Automatisering.

Enhedens kerneopgave er at understøtte med data, viden og metoder, så organisationen, via optimal og effektiv drift, er i stand til at sætte patienten først.

Enhedens største arbejdsområder er inddata og uddata, som er tæt forbundne. Inddata vedrører formidling af regler og principper for registrering i det patientadministrative system og kvalitetssikring heraf. Arbejdet med uddata består af tilvejebringelse af beslutningsgrundlag, ledelsesinformation, udvikling af forskellige værtøjer til optimering af administrative/kliniske arbejdsgange, ad-hoc analyser til klinikken, forskere samt øvrige interne og eksterne samarbejdspartnere. Der arbejdes ligeledes med prædiktion, AI og simulering.

Vi værner om et godt arbejdsmiljø, hvor samarbejde og respekt for hinanden er essentielt. Det er derfor vigtigt for os, at du er en god kollega og en holdspiller med empati for dine samarbejdspartnere. Vores succes afhænger af, at vi konstant udvikler os, og derfor er det væsentligt, at vi deler vores erfaringer og viden for at styrke fælles læring og udvikling.

Ansvar og arbejdsopgaver

I Data og Automatisering er der aldrig to dage, der er ens. Opgaverne er mange, og efterspørgslen på vores kompetencer er stor. Et eksempel fra dagligdagen kunne være, at der pludselig står en direktør eller en leder i din dør, der ønsker en analyse eller en opgørelse med kort varsel. Vi har også mange opgaver, der i tid strækker sig over en længere periode, og hvor de positive resultater afspejler et rigtigt tæt og konstruktivt samarbejde i de administrative stabe, såvel som med de kliniske afdelinger.

Vi er i det daglige forankret omkring flere samarbejdende teams (opgavebetonede fællesskaber), fx datapostkassen, simulering, patientrettigheder, medicindata mv. Du vil primært blive tilknyttet fællesskabet omkring Aktivitet og DRG. Men du kan også forvente at komme til at indgå i andre fællesskaber, fx omkring datapostkassen.

Opgavefællesskabet vedr. Aktivitet og DRG beskæftiger sig med emner, der er relateret til grundlaget for den DRG-grupperede aktivitet. Det kan fx være:

  • registreringspraksis ifm. kodning for de relevante behandlinger og diagnoser
  • understøttelse af de kliniske afdelinger samt planlægnings- og økonomistyringskonsulenter i forståelsen af afdelingernes aktivitetstal
  • analyser af DRG-aktivitet på sygehus- og afdelingsniveau
  • udarbejdelse af sager til region og direktion
  • implementering af regionens finansieringsmodel
Opgavefællesskabet omkring datapostkassen fokuserer på at prioritere, sparre omkring og løse de mange efterspørgsler, der lander i vores datapostkasse. Dit primære arbejdsfelt bliver at løse opgaver relateret til efterspørgsel på data inden for fx patienters behandling, medicin, økonomi mv.

Hvem er du?

Vi forventer, at du har relevant videregående uddannelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring med databehandlingsværktøjer. Vi bruger SAS EG som vores primære værktøj.



Du skal kunne planlægge, strukturere og drive processer. Det indebærer, at du faciliterer samarbejde mellem forskellige faggrupper, sikrer klar kommunikation og bevarer overblikket i komplekse opgaver.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • arbejder effektivt, selvstændigt og struktureret
  • erfaring med E-sundhedsdata og DRG
  • har kendskab til sundhedsvæsenet, men det er ikke et ubetinget krav
  • evner at skabe gode samarbejdsrelationer både internt og eksternt
Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere information

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Datachef Mai Hygum Marxen på tlf.: 2031 0042 eller datamanager Magnus Francois Hoffmann på tlf.: 2126 0196.

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning til os senest 12. januar 2025. Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 20. januar 2025.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Odense Universitets Hospital, J.B. Winsløws Vej, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f43a32fb-ab63-4055-83df-dd407c8445eb

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet