Kommunikationskonsulent til spændende job i Fyens Stift - Styrk synligheden og formidlingen!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med pressehåndtering? Har du strategisk tæft og styr på de sociale medier? Kan du finde de gode historier i en institution, som spiller en vigtig rolle i mange menneskers liv og i samfundsdebatten? Så har vi et alsidigt kommunikationsjob til dig.

 

Du bliver en del af en arbejdsplads med 19 gode kollegaer med forskellig administrativ og akademisk baggrund. Fyens Stift er en del af folkekirken, og i stiftsadministrationen varetager vi rådgivnings- og myndighedsopgaver for biskoppen samt øvrige ansatte og folkevalgte i menighedsråd, provstiudvalg og stiftsråd. Vi arbejder tæt sammen med kollegaer i andre stifter blandt andet om kommunikationsopgaver.

 

Vi ønsker med denne nyoprettede stilling at styrke kommunikationsarbejdet i Fyens Stift og skabe større synlighed om folkekirken på Fyn og de omliggende øer samt nationalt. Du får et tæt samarbejde med vores nuværende presse- og kommunikationsmedarbejder Marianne Hyrlov, som går på nedsat tid.

Kommunikationskonsulenterne i stiftet har p.t. ansvar for:

  • Stiftets hjemmeside www.fyensstift.dk 
  • Kommunikationsrådgivning og understøttelse af biskop, stiftskontorchef, sogne, provstier og stiftsråd
  • Månedlige nyhedsbreve
  • Stiftets profiler på sociale medier
  • Pressearbejde – såvel proaktivt som reaktivt
  • En årlig publikation til præster, menighedsråd og ansatte ved kirkerne i Fyens Stift
  • Bidrag til folkekirkens nationale kommunikation, herunder udviklingsopgaver og strategiske udviklingsprojekter
  • Mediekursus for præster

Vi forventer, at du:

  • har en relevant kommunikationsfaglig uddannelse, og nogle års erfaring som journalist eller kommunikationsmedarbejder 
  • har et skarpt blik for, hvad der virker på sociale medier – også teknisk – og kan være primus motor i udviklingen af vores SoMe-strategi
  • har erfaring med pressearbejde
  • har erfaring med digital kommunikation: CMS-systemer, SEO, MailChimp
  • skriver levende, fejlfrit og præcist med god målgruppeforståelse
  • er initiativrig og opsøgende og har lyst til samarbejde og faglig sparring med resten af organisationen
  • har gode samarbejdsevner og udviser fleksibilitet ift. opgaver, som ligger uden for alm. arbejdstid

Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med produktion af video samt med at udvikle og gennemføre kampagner. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har kendskab til folkekirken.   

 

Vi tilbyder

Et udfordrende og selvstændigt job i en institution, som er midt i en stor kommunikationsfaglig udvikling, som har mediernes bevågenhed og som indtager en vigtig rolle i samfundsdebatten. Fyens Stift skal have en ny kommunikationsstrategi, og den skal du være med til at udvikle.

 

En arbejdsplads med en uformel omgangstone, en hverdag med spændende indhold og udfordringer, og et job, som du selv kan være med til at præge.

Løn og ansættelsesvilkår efter relevant overenskomst med staten

Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Start den 1. november 2024.

Din ansøgning vedlagt cv, eksamenspapirer og evt. andre relevante bilag skal sendes til Fyens Stift, Klingenberg 2, 5000 Odense C på mail: kmfyn-ansoegning@km.dk, og skal være os i hænde senest den 1. september 2024 kl. 24.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 11. september 2024 med anden runde den 16. september 2024.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte stiftskontorchef Sanne Fonnesbæk eller presse- og kommunikationsmedarbejder Marianne Holst Hyrlov, som begge træffes på 66 12 30 24. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Fyens Stift, Klingenberg, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095648

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet