Hver gang en padelspiller køber forsikringer hos Købstædernes Forsikring, sender selskabet en pose penge retur, der er øremærket til at få flere børn og unge i bevægelse.
I et nyt strategisk samarbejde vil Købstædernes Forsikring og Dansk Padel Forbund i fællesskab arbejde for at få flere børn og unge aktiveret på padelbaner over hele Danmark.
Konkret betyder samarbejdet, at Dansk Padel Forbund tilbyder deres medlemmer forsikringer gennem Købstædernes Forsikring, og for hver ny kunde sender Købstædernes Forsikring et årligt beløb den anden vej. Beløbet øremærkes til børne- og unge-området.
”Vi glæder os meget til at skyde samarbejdet i gang, der er det første af sin slags. I Købstædernes Forsikring har vi stor erfaring med strategiske samarbejder, men dette format er en udbygning. Sammen skal vi nemlig sætte fokus på mere aktivitet blandt børn og unge. Padelsporten er oplagt til dette, og vi ser voksende interesse i hele Danmark,” forklarer Peter Hjartan Sørensen, der er partnerchef hos Købstædernes Forsikring.
Officielt er der mere end 15.000 registrerede licens-padelspillere i Danmark, der har adgang til turneringer, men det uofficielle tal skønnes at være en del højere.
”Vi oplever vækst og stadig stigende interesse for sporten, og derfor er det meget glædeligt, at vi med det nye samarbejde kan bruge vores platform til at sætte ekstra fokus på mere aktivitet blandt de yngre padelspillere. Spillet er nemt at gå til, uanset hvor sportsligt du er anlagt og uanset dine tekniske evner. Vi håber derfor, at vi med samarbejdet får endnu flere yngre spillere ud på banerne,” siger Søren Heissel, der er kommercielt ansvarlig hos Dansk Padel Forbund.
”Ambitionen er, at støtten til børne- og ungeområdet skal stige hvert år. Afsættet er der, og vi er et godt match som henholdsvis medlemsforening og kundeejet forsikringsselskab,” slutter Peter Hjartan Sørensen.
Samarbejdet træder officielt i kraft i juni, mens de fælles aktiviteter først forventes at starte til september.