Kickstart din administrative karriere i Odense Kommunes nye Vikarkorps

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar på at gribe en unik mulighed i din administrative karriere? Har du en bred viden indenfor det systemtekniske, økonomi og drift? Kan du arbejde udviklingsorienteret med nye områder? Vil du være med i centrum, når vi opstarter Odense Kommunes nye Vikarkorps? Så er du måske den nysgerrige profil, vi søger.

Her er jobbet til dig, der drømmer om opgaver med stor meningsfuldhed, og hvor din indsats vil gøre en forskel.

Ældre- og Handicapforvaltningen i Odense Kommune vil i fremtiden arbejde målrettet med at øge den faglige kvalitet i ydelsen hos de enkelte borgere, samt at nedbringe forbruget i forbindelse med eksterne vikarer i alle enheder i Ældre- og Handicapforvaltningen. Derfor oprettes nu et internt vikarkorps, der har til formål forsat at understøtte og at sikre kvalitet i opgaveløsningen, samt bidrage til en stabil drift, både i vikarkorpset, men også i samspil med Ældre- & Handicapforvaltningens mange Plejehjem, Bosteder og Udekørende grupper og øvrige arbejdspladser.

I sin opstartsfase vil vikarkorpset være et udviklingsprojekt med både strategisk, fagligt og økonomisk fokus, der vil imødekomme nogle af de problematikker vi allerede arbejder udviklingsorienteret med i vores drift i dag.

Om jobbet
Som en del af det koordinerende personale bag Vikarkorpset i Odense Kommune, vil rehabiliteringsstrategien, altid hænge uløseligt sammen med den måde opgaveløsningen planlægges og tilrettelægges i den generelle drift. Koordinatoren vil skulle arbejde mod et samlet mål, hvor vi som kommune ønsker bedre kvalitet i kerneopgaven, mere kompetent personale, øget økonomisk ansvarlighed og flere attraktive muligheder for vores medarbejdere.

Som koordinator i Vikarkorpset i Odense kommune skal du udføre en bred vifte af opgaver i samarbejde med lederen af Vikarkorpset, i form af udarbejdelse af skriftligt materiale, understøtte opbygning af strukturer og systemer omkring en nyopstartet arbejdsplads, samt varetage opgaver omkring korpsets opstart og drift, der forudsætter en generel forståelse af drift, herunder arbejdstidsregler, IT og økonomi.

Det kommende Vikarkorps vil skulle arbejde på tværs af forvaltningens arbejdspladser, og det derfor vil en stor del af jobbet også forudsætte, at du danner stærke samarbejdsrelationer både i vores driftsenheder og i vores administrative stab.

Du vil sammen med lederen af vikarkorpset have fast kontorplads på Ørbækvej 100B, men det må forventes at skulle deltage i møder og løse opgaver i samspil med vores enheder i hele kommunen. Ligeledes, vil arbejdstiden følge opgaven og vil i opstarts- og udviklingsfasen være varierende. Vi vægter et sundt og bæredygtigt arbejdsliv højt, og vil møde dig med en høj grad af fleksibilitet.

Om digDu har erfaring med administration; herunder både overenskomster, drift, økonomi og IT. Du skal drives af procesledelse og udviklingsmuligheder, gerne i en politisk styret organisation. Kendskab til Odense Kommune og Ældre- og Handicapforvaltningen, herunder Temponizer, er en fordel, men ikke et krav.

Da Vikarkorpset vil skulle rekruttere en del nye vikarer, samt arbejde med at sikre at vores vikarbureausoftware har de funktioner vi i fremtiden har behov for, vil det være en fordel, at du har en viden om overenskomster og arbejdstidsregler, samt flair for at sætte dig ind i nye digitale systemer.

Vi forventer at du:

  • Har en relevant uddannelse indenfor administration eller drift/økonomi og gerne med viden om projektledelse, der kan matche de opgaver der listes i jobbeskrivelsen.
  • Formår at skabe struktur og bevare overblik over mange forskelligt rettede dagsordner.
  • Har motivation for det tværgående samarbejde og den procesledelse det vil kræve at opstarte en ny arbejdsplads.
  • Kan skabe stærke samarbejdsrelationer, samt kommunikerer med mange slags aktører og interessenter på en respektfuld og professionel måde.
  • Naturligt søger at skabe systematik ift. både praktik, drift og økonomi, samt trives med systemtekniske opgaver og kan sætte dig ind i diverse digitale løsninger.
  • Kan arbejde selvstændigt med delprocesser, søge information og inddrage relevante aktører.
  • Er en stærk kommunikatør og en nysgerrighed på hvordan vi opnår den bedste opgaveløsning.
Der er op mod denne ansættelse, arbejdet med adskillige udviklingsinitiativer og strategiske beslutninger i et projektorienteret perspektiv, og vi forventer at du evner at læse ind i det materiale der allerede foreligger, de forudgående strategiske beslutninger, og bruge de erfaringer fra de forgangene undersøgelser, når der fremadrettet arbejdes med nye tiltag i vikarenheden.

Om os
Du vil blive en del af Ældre- og Handicapforvaltningen med særlig ledelsesforankring under forløb Erhvervet Hjerneskade, dog vil opgaven med Vikarkorpset spænde på tværs af forløb. Du kan læse mere om vores forløb på hjemmesiden: Sundhedsfaglig i Odense Kommune.

Samtidig vil du, særligt i projektets opstart, have en meget tæt samarbejdsrelation med stabene på Ørbækvej 100B, hvor du også fysisk vil være forankret.

I Ældre- og handicap forvaltningen arbejder vi rehabiliterende, fordi samarbejdet med de mennesker vi møder, er grundlaget for at støtte den enkelte i et meningsfuldt liv. Et liv med mulighed for aktivitet og deltagelse og med så meget livskvalitet som muligt. Samtidig er rehabilitering med til at sikre, at vi også i fremtiden har ressourcerne til at støtte alle, der har et behov.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og HK.

Vil du vide mere?
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos forløbschef for Forløb Erhvervet Hjerneskade Line Vandborg Thayssen på tlf.: 23 20 42 49.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 15. september 2024. Der vil være samtaler til stillingen den 23. september 2024, og vi forventer at opstart vil være 1. november 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105883

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet