Vil du gerne blive dygtig til klagesagsbehandling? Og få en masse viden om inddrivelsesområdet? Så er denne stilling i vores inddrivelsesteam i Odense noget for dig: Bliv en del af et hold, hvor dine kolleger tilbyder dig faglig sparring og et stærkt socialt sammenhold.
Et bredt felt af sagstyper
I Skatteankestyrelsens 17. kontor i Odense vil vi gerne byde velkommen til nye kollegaer i teamet, som sidder med sager inden for inddrivelsesområdet. Vi modtager stadigt flere sager og vil derfor gerne have flere kræfter til teamet. Du behøver ikke at have kendskab til inddrivelse på forhånd – den viden får du hos os. Vi kigger efter dig, som har en juridisk baggrund og interesse for klagesagsbehandling.
I kontoret arbejder vi med et bredt felt af sagsområder som inddrivelse, udlejning af fast ejendom og erhvervsbeskatning. Omdrejningspunktet for os er høj kvalitet, effektivitet og retssikkerhed. Vi vil sørge for, at borgere og virksomheder oplever kompetent klagebehandling med korrekte og forståelige afgørelser inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Derfor arbejder vi effektivt og gør os umage i forhold til både tid og indhold.
På inddrivelsesområdet er der sagstyper som eftergivelse, henstand, lønindeholdelse og forældelse af gæld. Vi træffer selv afgørelse i de fleste af sagerne, mens principielle sager kommer for Landsskatteretten. Vi har komplekse sager og sager, som gennemgår en hurtig sagsbehandling. Du vil arbejde selvstændigt med dine opgaver, men vil opleve et samarbejde på tværs og mulighed for masser af faglig sparring.
Vi tilrettelægger et skræddersyet onboardingprogram til dig, og du får tilknyttet en sparringspartner, som hjælper dig godt på vej. Du bliver klædt på til at løse opgaverne, som bliver tilpasset din faglige udvikling.
I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- sager inden for inddrivelse, som varierer i kompleksitet og karakter.
- selvstændigt ansvar for dine opgaver, som du følger helt til dørs.
- sikre en effektiv klagesagsbehandling, hvor du anvender dine juridiske kompetencer.
- sikre et godt forløb i dine sager med god dialog med klagere undervejs.
- er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur., og har interesse for forvaltningsret og juridisk sagsbehandling. Du kan både være nyuddannet eller have erfaring - det vigtigste er, at du har lyst til klagesagsbehandling, er klar til at lære en masse om sagsområdet og har gå-på-mod.
- kan lide det skriftlige juridiske arbejde og kommunikerer klart på skrift, men også finder dig godt til rette i at have dialog med klagerne i dine sager.
- gerne vil arbejde selvstændigt, målrettet og tage ansvar for dine opgaver og hviler godt i at træffe faglige beslutninger.
- er motiveret for faglig sparring, samarbejde og læring på tværs i teamet og trives i en uformel og social omgangsform.
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
.. at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit eksamensbevis og CV via linket ”Søg jobbet” senest den 5. januar kl. 12.00 2026.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Ida Kroløkke på telefonnummer 3376 0701.
Vi holder som udgangspunkt 1. samtaler den 9. og 12. januar og 2. samtaler den 16. og 19. januar. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og skriftlig case som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato er 1. marts 2026 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Lerchesgade 35, 5000 Odense C. Lokationen ligger helt centralt i Odense få minutters gang fra stationen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Odense - Lerchesgade, Lerchesgade, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/70692d98-6631-417d-bc20-e2b8401da0a5