Jobformidler med fokus på at skabe bro til arbejdsmarkedet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Odense kommune tror på, at der er en plads på arbejdsmarkedet for alle – tror du også på det? Er du dygtig, lyttende og professionel og kan du motivere til forandring og kommunikere motiverende? Tør du sætte din faglighed i spil i en tværfaglig tilgang, og er du nysgerrig på hvilke metoder og indsatser der virker, så er du måske en af de nye kompetente jobformidlere, vi søger?

Job og Udvikling 1 tror på at vi kan få flere i job gennem en styrket beskæftigelsesrettet indsats. Vi mener, at visse borgere kan drage fordel af kun at skulle samarbejde med en professionel, derfor bliver borgerne tildelt en personlig jobformidler, som skal understøtte borgeren i at bygge bro til arbejdsmarkedet, deriblandt muligheden for at iværksætte en koordineret og tværfaglig indsats. Indsatsen skal understøtte at flest mulige borgere opnår helt eller delvis fodfæste på arbejdsmarkedet i form af ordinære løntimer.

Kerneelementerne i opgaveløsning:

  • ”Virkeligheden virker” – det at komme ud på en ordinær arbejdsplads med kommunikation og meningsfulde opgaver løfter borgeren tættere på job
  • ”Medarbejderen virker” – en tillidsrelation til en primær kontaktperson, der tror på borgerens jobmuligheder øger chancerne for at komme i job.
Om jobbet
I opgaven som myndighed og jobkonsulent er det vigtigt at tilbyde individuel støtte og vejledning til borgerne, således de kan opnå en fremtid på arbejdsmarkedet. 
Som jobformidler skal du derfor kunne håndtere myndighedsopgaver, herunder jobsamtaler, udarbejde afgørelser mv. samt opgaven som jobkonsulent, hvor den virksomhedsrettede kontakt er i fokus, på en og samme tid. Det forudsætter, at du opbygger en tæt og tillidsbaseret relation til borgeren, i et håndholdt og sammenhængende forløb fra start til slut, således at du i fællesskab med borgeren kan bygge bro til arbejdsmarkedet.
Du vil udover ovenstående bl.a. skulle støtte borgeren i at formulere klare jobmål, udarbejde CV/ansøgning og i at være aktivt jobsøgende.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
  • at varetage et hyppigt kontaktforløb (samtaler) med borgerne, som sikrer fremdrift mod job - herunder skærpe borgernes fokus på jobmuligheder og motivere borgerne til selv at være aktive i jobsøgningsprocessen
  • opsøgende virksomhedskontakt – at skabe og vedligeholde kontakt med virksomheder
  • at matche borgerens jobpotentiale (ønsker, mål og kompetencer) med virksomhedens behov
  • at etablere og følge op på virksomhedspraktik.
  • at dokumentere og journalisere i vores IT-systemer Momentum og VITAS
  • at håndtere flere roller overfor borgeren – jobkonsulent og myndighed – herunder at være borgerens primære kontaktperson i beskæftigelsesregi
Om os
I Job og Udvikling 1 er vores arbejdsopgave at hjælpe aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år i job eller uddannelse. Vi skal sikre, at borgerne får en beskæftigelsesrettet indsats med fokus på de hjælpes tættere på arbejdsmarkedet.
Du kan se frem til et engageret, tværfagligt miljø, hvor vi sammen tænker i helheder, finder nye veje og løbende udvikler vores metoder og kompetencer. I dette arbejde er det en vigtig forudsætning, at vi løbende kan sparre og supplere hinanden.
Stillingen giver mulighed for at få indblik i Odense Kommunes forvaltning og
organisation, ligesom du har mulighed for personlig udvikling i et spændende og
selvstændigt job – på Fyns største arbejdsplads.

Om Beskæftigelses- og Socialforvaltningen
Beskæftigelses- og Socialforvaltningen har som målsætning at alle skal i uddannelse eller job. Forvaltningen arbejder ud fra de 5 principper:
  • Uddannelse og job først
  • Hos os er hver dag en træningsdag mod uddannelse eller job
  • Vi bruger vore ressourcer dér, hvor flest kommer i uddannelse eller job
  • Borgerens situation definerer altid det konkrete samarbejde på tværs
  • Den første medarbejder, borgeren møder, har koordineringsansvaret
Om dig
Vi søger en erfaren og faglig dygtig jobformidler med stort engagement og har mod på at vi udvikles som et team. Du skal kunne navigere rundt i beskæftigelseslovgivningen, samtidig med at være fortrolig med den virksomhedsrettet kontakt og kunne skabe gode og bæredygtige relationer med borgere, såvel som virksomheder. 
Yderligere lægger vi vægt på, at du
  • har en stor viden om målgruppen og de forskellige problemstillinger
  • kan arbejde selvstændigt og som en aktiv templayer
  • er god skriftligt, da der er en del administrative opgaver
  • har kendskab til arbejdsmarkedets behov og kan arbejde job- og målrettet sammen med den enkelte borger
  • er serviceminded og møder borgerne anerkendende
  • har gode samarbejds- og kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt
  • har lyst til at opsøge ny viden for at udvikle dig fagligt
  • har mod på og lyst til at arbejde udviklingsorienteret sammen med dine kollegaer, borgeren og samarbejdspartnere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse snarest eller 1. oktober 2024.
Løn – og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Aflønning vil tage udgangspunkt i grundløn 32 i HK- overenskomsten eller grundløn 31 i DS- overenskomsten.

Vil du vide mere?
Så kontakt Afdelingsleder Nina Gangia Henriksen på 24 61 36 81.
Du kan læse mere om Odense Kommune som arbejdssted og om forvaltningen på www.odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 25. august 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 28. august 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Tolderlundsvej 2, 4., 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088402

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet