HR konsulent med struktureret tilgang

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder dit hjerte for HR? Har du lyst til at understøtte en stor organisation med HR-opgaver, som del af en engageret stab? Kan du sætte dig ind i større projekter og have styr på detaljer? Så er det måske dig, vi mangler!
(Barselsvikariat - midlertidig ansættelse.)

Opgaver i enheden og organisering
I HR er vi 15 medarbejdere, en personalechef og en HR-chef. Vi er organiseret i tre teams; HR-partner, Lønsum samt Politik og samarbejde.

HR-partnerne understøtter vores kontorchefer i rekruttering samt den personalemæssige drift af enhederne. Lønsumsteamet sikrer, at lønsumsbudgettet overholdes, at ledelsen har datadrevet ledelsesinformation samt understøtter og forbereder de årlige lønforhandlinger. Du bliver en del af Politik og samarbejde, der arbejder med et bredt spektrum af udviklingsopgaver herunder bl.a. kompetenceudvikling, onboarding, kvalitetsledelse, understøttelse af samarbejdsudvalget, employer branding, GDPR, politikudvikling, HR-data og ledelsesudvikling.

Fælles for alle tre teams i HR er, at vi understøtter enhederne med personalerelaterede opgaver, så de kan løse deres kerneopgaver.

Hvad skal du lave?
Dine arbejdsopgaver vil blive mangeartede, og du skal trives med en hverdag, hvor der hurtigt kan lande noget nyt på dit bord, der skal ekspederes. Du vil få et betydeligt selvstændigt ansvar og skal selv kunne drive processer og implementering, men du vil også indgå i et fagligt miljø med dine kollegaer i HR, hvor der altid er plads til faglig sparring. Der vil i stillingen være både udviklings- og driftsopgaver, hvorfor det er vigtigt, at du arbejder struktureret.

Du vil bl.a. skulle bidrage til, eller have ansvar for nedenstående:

  • Understøtte, planlægge og drifte faste og skiftende udviklingsopgaver som eksempelvis employer branding,onboarding, kompetencestrategi, mv.
  • Planlægge faglige arrangementer, events mv. samt deltage på diverse messer.
  • Analysere og bearbejde data til understøttelse af udviklingsinitiativer. Dvs. have god data-, tal-, statistik- og Excelforståelse.
  • Bidrage til drift og understøttelse af div. IT-systemer.
Dertil kommer, at du kan forvente at skulle bidrage til teamets øvrige opgaver med bidrag og koordinering af sager inden for teamets arbejdsområder, forberedelse og deltagelse i møder, udarbejdelse af notater m.m.
Dine opgavers karakter betyder, at du vil få stor kontaktflade til kontorchefer, funktionsledere og kollegaer i andre enheder i Miljøstyrelsen og i Miljøministeriet.

Vi håber, at du har:

  • Et par års relevant erfaring – gerne fra en politisk ledet organisation.
  • Relevant kandidatuddannelse f.eks. inden for HR, ledelse eller organisationsudvikling.
  • Evnen til at tænke på tværs mens du forenkler og forbedrer processer og arbejdsgange.
  • Evnen til at omsætte udviklingsstrategier til konkrete initiativer gennem en struktureret arbejdsform, der skaber værdi for organisationen.
  • Interesse og flair for digitale løsninger.
  • Erfaring med Excel og lyst til at arbejde med og omsætte HR-data.
  • Stærke formidlingsmæssige kompetencer skriftligt såvel som mundtligt.
Vi tilbyder dig
En spændende stilling med mening. HR’s vigtigste opgave som stabsfunktion er at understøtte personalerelaterede opgaver for vores ledere og medarbejdere samt sikre, at Miljøstyrelsen fortsat udvikler sig og vedbliver med at være en attraktiv arbejdsplads. Vi har fokus på at gøre en forskel for organisationen, så andre kan gøre en forskel for miljøet. Ingen går forgæves i HR. Vi sætter vores faglighed højt, er ærekære og går glade på arbejde hver morgen.

Vi er en pendlervenlig arbejdsplads med flextid og mulighed for hjemmearbejde. Vi må dog også indrømme, at vi møder ind langt de fleste dage, simpelthen fordi vi så godt kan lide at møde hinanden og vores ’kunder’.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Tjenestestedet vil være på Tolderlundsvej 3-5, 5000 Odense C.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Ansættelsen er et barselsvikariat fra 1. september 2023 til 31. august 2024.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte HR-chef Malene Blangshøj på
tlf. 51 48 43 91 eller HR konsulent Mille Reinholt Thomsen (undtagen i uge 29-31) på
tlf. 24 44 69 53.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 13. august 2023.

Vi planlægger at holde samtaler den 16. august 2023. Ansættelse pr. 1. september 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170288&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860581

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet