HR-chef til Social- og Boligstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du solid erfaring med HR, og har du lysten til at videreudvikle en HR-enhed, hvor opgaverne spænder over alt fra strategisk organisations- og lederudvikling til sikker drift af styrelsens løn- og personaleadministration?

Vi søger en faglig dygtig og resultatorienteret souschef til HR, der både er god til at motivere og skabe et tillidsfuldt arbejdsfællesskab blandt medarbejderne og til at agere som sparringspartner for ledelsen.

Som noget nyt har styrelsen valgt organisatorisk at placere HR-enheden helt tæt på direktionen sammen med Direktionssekretariatet. Dette for at sikre en tæt og løbende dialog mellem direktion, direktionssekretariat og HR om den løbende udvikling og understøttelse af hele organisationen. Du vil derfor fagligt referere direkte til direktøren.

I et tæt samarbejde med lederen af Direktionssekretariatet vil du få en vigtig rolle i forhold til at sikre, at styrelsen er en attraktiv arbejdsplads, der kontinuerligt udvikler styrelsens medarbejdere og understøtter den samlede ledelse. Din personaleleder bliver vicedirektøren for søjlen Struktur og Forretningsunderstøttelse. I hverdagen får du ledelsesansvar for 17 medarbejdere i HR, og du bliver medlem af styrelsens chefgruppe.

Vi tilbyder

  • Et spændende og udfordrende job med gode udviklingsmuligheder tæt på direktionen
  • En attraktiv arbejdsplads med stor faglighed og professionalisme
  • Fagligt dygtige og ambitiøse medarbejdere i HR
  • Gode lederkolleger og et godt socialt fællesskab
Dine opgaver og vores forventninger til dig
Som souschef for HR får du ledelsesansvar for medarbejderne i tre forskellige HR-teams: Et personalejuridisk team, et administrativt team og HR-partner teame. Sammen med direktøren vil du få ansvar for at lede udviklingen af HR-enheden, facilitere styrelsens strategiske HR-indsatser, sikre rekruttering af de rette kompetencer til styrelsen, samt sikre professionel behandling af personalesager og stabil drift af styrelsens løn- og personaleadministration.

Blandt dine opgaver kan nævnes:

  • Prioritere, koordinere og tilrettelægge opgaveløsningen i HR
  • Sikre et stærkt teamsamarbejde og tværgående videndeling
  • Sikre udvikling og opdatering af styrelsens HR-strategier og personalepolitikker
  • Understøtte styrelsens organisations-, kompetence-, og lederudvikling
  • Agere HR-faglig sparringspartner for ledere og chefer
  • Overordnet ansvar for personalejura, løn- og rekrutteringsområdet samt styrelsens HR-systemer
  • Facilitere udvikling og implementering af nye HR-tiltag
  • Understøtte og rådgive styrelsens samarbejds- og arbejdsmiljøorganisation
Et af dine mål er at skabe tillid i hele organisationen til HRs koncepter og rådgivning. Derfor mestrer du hele HR-paletten og har allerede skabt synlige resultater som ansvarlig for HR i en større organisation – gerne på det statslige område.

Som personaleleder forventer vi, at du er nærværende og en god holdspiller, der er god til at skabe relationer. Vi ser gerne, at du praktiserer en uformel og dialogbaseret ledelsesform, der i høj grad er baseret på tillid. Du er god til at skabe trivsel for dine medarbejdere og til at sætte rammer og retning for medarbejdernes arbejde og understøtte dem i at levere resultater. Du løser gerne opgaver selv, men er god til at uddelegere og inddrage dine medarbejdere. Dine evner til at kommunikere er gode, og du er god til at omsætte dine og andres ideer til handling. Du har forretningsforståelse, er proaktiv og god til at tænke i helheder, der understøtter hele organisationens behov. Desuden forestiller vi os, at du har en relevant videregående uddannelse.

Social- og Boligstyrelsen som arbejdsplads
Som medarbejder i Social- og Boligstyrelsen bliver du en del af et professionelt og ambitiøst fællesskab, hvor vi hver dag arbejder for at videreudvikle og kvalificere den sociale indsats i hele Danmark. Vi varetager også en række opgaver på bolig- og byggeriområdet, som bidrager til et velfungerende boligmarked og et sikkert, effektivt og bæredygtigt byggeri.

Vi betragter os som en pendlervenlig arbejdsplads, der prioriterer fleksibilitet. Mange ansatte kommer både fra Sjælland og Jylland. Kontoret ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård, og uanset om du bor lokalt eller længere væk, vil der være mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller snarest. Du vil blive ansat som souschef og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.

Hvis vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig-, og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 8. april 2024.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 11. og 12. april 2024 og 2. samtalerunden den 18. og 19. april 2024. For kandidater, som går videre til 2. samtalerunde, vil der indgå et profil- og et testforløb samt evt. en case.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte direktør Ellen Marie Klarskov Lauritzen på mail ekla@sbst.dk eller på telefon 20 59 28 90, eller vicedirektør Maria Berkowitz Wichmann på mail mabw@sbst.dk eller på telefon 24 61 07 70.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej , 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018480

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet