Hjertelig og kompetent ledelse til autismeområdet i Odense

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hjertevarme og hjerneskarpe ledere til autismeområdet i Odense

Vi søger netop nu topmotiverede ledere til to autismetilbud i Odense
Hvis du hører til dem, der synes, at alle odenseanere skal have mulighed for at leve det liv, der er det gode liv for dem. Og at et medfødt handicap ikke skal stå i vejen for netop det gode liv. Så læs med her. Vi opgraderer på autismeområdet i Odense Kommune og søger ledere til to af Odense Kommunes bo- og dagtilbud til voksne med autisme. Bo- og dagtilbuddenes fineste formål er at understøtte det gode liv for brugerne.


Tornhuset
Vi søger en rehabiliteringsleder til ’Tornhuset’, der er et eksisterende og veldrevet bo- og dagtilbud.

Kelsbjergvej
Vi søger en rehabiliteringsleder og tre assisterende ledere til ’Kelsbjergvej’, der er et helt nyt bo- og dagtilbud, som medio januar 2025 vil stå klart til indflytning og dagsaktiviteter.
Søger du en af disse stillinger, er vi sikre på, at du brænder for autismeområdet og for at lede dygtige medarbejdere. Vi er også ret sikre på, at du selvfølgelig er god til at samarbejde med både høj og lav, at du har ledelseserfaring fra det specialiserede socialområde, og at du selvfølgelig tager ansvar for den daglige drift, når tingene buldrer derudaf.

Din stærke faglighed er ligeledes en naturlig forudsætning for at søge en af de i alt fire lederstillinger, og den er vigtig. Ikke bare for os – men også for beboerne og brugerne og for medarbejderne og de pårørende. Det er nemlig dig, der bliver den drivende kraft ift. at sikre den rette faglige tilgang i de indsatser, der samarbejdes med beboere og brugere om.

I din ansøgning skal du tydeligt markere hvilken lederstilling, du søger. Gør det som noget af det allerførste på siden.  

Om stillingen i Tornhuset
Som rehabiliteringsleder kommer du til at stå i spidsen for et lederteam, der pt. har fire afdelingsledere og en tværfaglig medarbejdergruppe på ca. 130 ansatte, hvor faglighed og et fælles VI er i fokus.
Tornhuset er et veldrevet og højtspecialiseret bo- og beskæftigelsestilbud for voksne mennesker med Autisme Spektrum Forstyrrelser og en varierende grad af udviklingshæmning. Nogle har også psykiatriske tillægsdiagnoser.
Menneskerne, som er tilknyttet Tornhuset, har behov for pædagogisk støtte til deres aktiviteter og opgaver i hverdagen.
Der bor 48 mennesker i forskellige huse, fordelt på fire steder i Odense og omegn. Dertil kommer tre beskæftigelsestilbud, hvor mange af menneskerne, der bor i Tornhuset, går på arbejde.
Personalegruppen er tværfaglig og består af pædagoger, social- og sundhedsassistenter, pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere og ergo- og fysioterapeuter.
Kerneopgaven er i fokus sammen med alle medarbejderne - og understøtter høj faglighed og trivsel på alle afdelinger.
Lederteamet arbejder reflekterende med ledelsesopgaverne, og praktiserer en nysgerrig og anerkendende tilgang til de mennesker, der har behov for støtte, såvel som medarbejdere og pårørende. Ligeledes er der en stærk samarbejdskultur med gensidig sparring og støtte i ledelsesopgaverne.

Dine arbejdsopgaver:
Dine arbejdsopgaver bliver spændende og mangfoldige og består bl.a. af at:

  • Lede engagerede og faglig kompetente medarbejdere, der arbejder teambaseret i tværfagligt sammensatte afdelinger.
  • Lede den faglige kvalitet og løsning af kerneopgaven og fortsætte den positive udvikling af Tornhuset.
  • Være økonomiansvarlig og lede tilbuddets driftsøkonomi – med understøttelse fra økonomiafdelingen
  • Sikre et godt arbejdsmiljø i samarbejde med de lokale arbejdsmiljørepræsentanter og medarbejderne.
  • Samarbejde med den nye leder af Kelsbjergvej om overflytningen af en gruppe beboere, brugere og evt. medarbejdere fra Tornhuset til Kelsbjergvej.
  • Sikre et godt samarbejde med alle samarbejdspartnere, herunder de pårørende og andre eksterne samarbejdspartnere som f.eks. interesseorganisationerne.
  • Lede stabil og sikker grunddrift, herunder arbejdsplaner og koordinering i samarbejde med afdelingsledere, arbejdsplanlægger og gruppekoordinatorer.
Om de fire stillinger på Kelsbjergvej
Rehabiliteringsleder
Du bliver leder af et helt nyt bo- og dagtilbud på Kelsbjergvej og vil derfor i høj grad også komme til at definere stedet og være med til at starte det op.
Din ansættelse starter tre en halv måned før, de første beboere flytter ind, og de første borgere begynder at komme i dagtilbuddet. Dette er for at sikre en god start af tilbuddet.
Kelsbjergvej er netop nu under opførelse og placeres i rolige omgivelser lidt sydvest for Odense. Tilbuddet kommer til at bestå af fire bolighuse med plads til i alt ca. 35 beboere. Størrelsen på husene varierer, så der i de mindste huse kan bo seks beboere, mens der i de største kan bo tolv.
Dagtilbuddet ligger tæt på boligerne, og her er der plads til 40 brugere, som er voksne med autismespektrum forstyrrelser og varierende grad af udviklingshæmning. Nogle borgere har desuden psykiatriske tillægsdiagnoser.
En del af de borgere (10 beboere og cirka 20 borgere i dagtilbud), der skal benytte Kelsbjergvej er i dag tilknyttet Tornhuset. Medarbejdere herfra vil også blive tilbudt overflytning til Kelsbjergvej.

Ambitionen for Kelsbjergvej er at få ansat en tværfaglig personalegruppe bestående af 70-80 medarbejdere med social- og sundhedsfaglige uddannelser. Mere end noget andet skal de have lyst til at være med til at starte et helt nyt tilbud op, og så skal de naturligvis brænde for at støtte beboerne og brugerne i det, der er det gode liv for dem, samt en tryg hverdag og en god udvikling. 
Din hjertevarme er vigtig for os, fordi den både skal omslutte brugerne og beboerne på det nye autismetilbud, deres pårørende og ikke mindst de dedikerede medarbejdere, der kommer til at give deres allerbedste i det daglige arbejde.

Og din hjerneskarphed er vigtig for os, fordi vi i Odense gerne vil være en by med plads til alle, og hvor vi giver de mennesker, der har brug for det, en ekstra støttende hånd. Netop dét ønske må gerne skinne igennem i udviklingen af Kelsbjergvej.

Dine første arbejdsopgaver vil, i samarbejde med assisterende rehabiliteringsledere, være at:
  • Ansætte tværfaglige medarbejdere.
  • Udarbejde et introduktionsprogram for medarbejderne.
  • Sikre involvering af kommende beboere, brugere og pårørende frem mod en god indflytning og opstart.
  • Planlægge indflytning.
  • Planlægge indretning.
  • Når vi er i gang, vil dine opgaver blandt andet blive at:
  • Sikre god drift og understøtte den faglige udvikling og løsning af kerneopgaven.
  • Have fokus på udvikling med fokus på såvel kerneopgaven som medarbejdertrivslen.
  • Sikre et godt samarbejde med alle samarbejdspartnere, herunder de pårørende.
  • Sikre et godt arbejdsmiljø i samarbejde med de lokale arbejdsmiljørepræsentanter.
  • Være økonomiansvarlig og lede tilbuddets driftsøkonomi – med understøttelse fra økonomiafdelingen.
Assisterende rehabiliteringsleder
Du bliver en del af et helt nyt ledelsesteam, hvor du sammen med rehabiliteringslederen af Kelsbjergvej og de andre assisterende ledere på stedet er med til at starte det nye bo – og dagtilbud op.
Du vil blive en del af en spændende proces, hvor du vil komme til at være med til at definere stedets kultur og arbejdsgange.
Du vil være med til at planlægge indflytning, indretning, ansættelser af personaler, arbejdsplaner og meget andet for at få alle de gode skinner lagt for et godt liv for de mennesker, der skal modtage støtte i tilbuddet. Samtidig vil du få et medansvar for at skabe et godt arbejdsmiljø med fokus på faglighed og trivsel.

Dine arbejdsopgaver bliver spændende og mangfoldige og vil bl.a. være at:
  • Sikre god drift, herunder arbejdsplaner og koordinering i samarbejde med det øvrige ledelsesteam.
  • Understøtte den faglige kvalitet og kerneopgaven på området.
  • Sikre et godt samarbejde med alle samarbejdspartnere, herunder de pårørende og andre eksterne samarbejdspartnere – f.eks. interesseorganisationer.
  • Sikre et godt arbejdsmiljø i samarbejde med de lokale arbejdsmiljørepræsentanter og medarbejderne.
Om dig
Vi forestiller os, at du har ledelseserfaring suppleret med en lederuddannelse. Du har erfaring med og stor interesse for det specialiserede socialområde og erfaring med at samarbejde med mennesker med autismespektrum forstyrrelser. Det er vigtigt for os, at du er en holdspiller, der bidrager til, at der skabes holdånd på alle niveauer. Du har interesse og flair for at lede og styre driftens økonomi på et område, der både i Odense, og generelt på landsplan, er under pres.

Vi prioriterer desuden, at du:
  • Har en sikker, involverende og anerkendende ledelsesstil.
  • Kan lede forandringsprocesser og være i en foranderlig verden.
  • Kan sikre faglig udvikling hos medarbejderne gennem sparring og coaching.
  • Er god til at overskue komplekse opgaver og kan arbejde med uddelegering.
  • Har fokus på personaleledelse som et middel til et godt arbejdsmiljø og høj faglighed.
  • Er ambitiøs og idérig på områdets vegne, så der hele tiden udvikles attraktive tilbud.
Vi tilbyder
  • En super spændende lederstilling på et højt specialiseret fagområde, hvor kerneopgaven, fagligheden og trivslen er i fokus.
  • Et engageret og dynamisk lederfællesskab i forløbet. Du bliver en del af den samlede. ledergruppe i Forløb medfødt hjerneskade, som består af i alt 8 rehabiliteringsledere og 22 assisterende ledere.
  • Engagerede medarbejdere, der arbejder teambaseret i tværfagligt sammensatte afdelinger.
  • En arbejdsplads, hvor udviklings- og forandringsprocesser skal være en del af hverdagen, og hvor du vil have indflydelse på udviklingen af kulturen i organisationen.
  • Rig mulighed for personlig udvikling via sparring i lederteamet, ekstern supervision og ledertemadage.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer om ugen uden højeste tjenestetid og er med tiltrædelse pr. 1. oktober 2024 eller efter aftale.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker en drøftelse af dine muligheder, er du meget velkommen til at kontakte Forløbschef Vagn Hansen på  21 67 17 39 eller på vahan@odense.dk

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 13. august 2024.
Skriv i din ansøgning om du søger én eller flere af stillingerne.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 19. og 20. august 2024 og 2. samtalerunde den 26. og 27. august 2024.
Bliver du inviteret til 2. samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse i perioden mellem de to samtaler. Du kan også blive bedt om at arbejde med en case ved 2. samtalerunde.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6088345

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet