Genopslag: Vi søger en dygtig og ambitiøs kollega til informationssikkerhedsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for informationssikkerhed? Kan du koordinere og sikre fremdrift på små og store opgaver, og falder dig naturligt for at oversætte de mange krav om informationssikkerhed til praktiske forbedringer af sikkerheden? Så er det måske dig vi søger!

Vi tilbyder
Du bliver en del af en organisation og en afdeling, der har stor erfaring inden for informationssikkerhed og GDPR. Du vil få et tæt samarbejde med Digitaliseringsteamet og It-drift og -arkitekturteamet omkring udvikling og drift af styrelsens it-systemer. Du vil desuden indgå i styrelsens Databeskyttelsesgruppe, som også består af GDPR jurister, og styrelsens tværgående I-sikkerhedsnetværk, som har repræsentanter fra alle styrelsens afdelinger.

Du kommer til at arbejde med informationssikkerhed sammen med styrelsens fagligt dygtige medarbejdere og vil derigennem bidrage til at understøtte det faglige arbejde på social- og boligområdet i Danmark.

Vi lægger vægt på det professionelle samarbejde med gode relationer, god dialog og sparring på tværs af afdelingen og med resten af forretningen. Dette ser vi som en hel naturlig og nødvendig del af hverdagen hos os.

Dine opgaver
Som vores nye kollega forventer vi, at du går til opgaven med stor grundighed og sikrer, at relevante parter inddrages rettidigt i arbejdet. Derudover er det vigtigt for os, at opgaverne bliver løst effektivt, til tiden og med kvalitet i fokus. I stillingen kommer du til at bringe din viden i spil og navigere i krydsfeltet mellem faglige behov, digitalisering, jura og informationssikkerhed. Du vil skulle samarbejde med forskellige faggrupper, se muligheder og bygge bro imellem faglige behov og informationssikkerhedsmæssige krav. Der vil være en del skriftlig formidling i forbindelse med opgavevaretagelsen, og du skal derfor synes det er motiverende at udarbejde skriftligt materiale og indstillinger.

Styrelsen skal efterleve ISO 27001-standarden og står overfor at skulle genbesøge det eksisterende ledelsessystem for informationssikkerhed. En af dine første opgaver bliver derfor at opdatere ledelsessystemet i overensstemmelse med den nye version af ISO-standarden samt at understøtte, at vi kommer godt i mål med at implementere NIS2. Samtidig bliver det din opgave at sikre, at vi får oversat de abstrakte krav, der løbende kommer, til konkret virkelighed i vores it-systemer såvel som i organisationens praksis.

Opgaverne består desuden af følgende:

  • Håndtere arbejdet i relation til NIS2 og ISO 27001, herunder politikker, håndbog, risikovurderinger, SoA, it-beredskabsplaner mv.
  • Vedligeholde og videreudvikle styrelsens i-sikkerhedsdokumenter.
  • Håndtere sikkerhedshændelser sammen med de øvrige medlemmer i Databeskyttelsesgruppen.
  • Iværksætte awareness-tiltag og andre sikkerhedsforanstaltninger til at håndtere og nedbringe risici.
  • Udarbejde og implementere handleplaner for cyber- og informationssikkerhed.
  • Håndtere tilsyn, modenhedsmålinger og arbejde med de tekniske minimumskrav for statslige myndigheder.
  • Deltage i netværk med andre statslige myndigheder og styrelsens interne I-sikkerhedsnetværk.
  • Rådgive om i-sikkerhedsspørgsmål og oversætte regler og krav til konkrete løsninger og anvisninger.
Din profil
Du sætter en ære i at drive arbejdet med informationssikkerhed og i at fremme informationssikkerhedskulturen i hele styrelsen. Du er god til at spotte optimeringsmuligheder og til at finde løsninger på udfordringer. Du besidder et godt overblik og har fokus på, at dine opgaver bliver løst til tiden og i en høj kvalitet. Du befinder dig godt i et miljø, hvor procedurer og årshjul skaber ensartethed og smidig opgaveløsning.

Ingen kan alt, men vi lægger særligt vægt på at du:

  • Har en relevant videregående uddannelse.
  • Har gode it-faglige kompetencer og erfaring med informationssikkerhedsarbejde, herunder ISO 27001-standarden.
  • Har gennemslagskraft og er tillidsvækkende.
  • Har erfaring med informationssikkerhed i en offentlig kontekst.
  • Kan arbejde selvstændigt, effektivt og resultatorienteret.
  • Har ”den sunde undren” med dig, så vi altid er balancerede i vores tilgang og kun implementerer det nødvendige.
  • Er positiv, engageret og motiveret både fagligt og socialt.
  • Kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om Tværgående Digitalisering og IT
Afdelingen består af 21 ansatte og er en del af Social- og Boligstyrelsens søjle for Struktur og Forretningsunderstøttelse. Afdelingen er opdelt i fire teams: It-drift og Arkitektur, Digitalisering, It-styring samt I-sikkerhed. Du vil referere til lederen af I-sikkerhedsteamet. Vi arbejder ud fra en forretningsorienteret tilgang, hvor alle i afdelingen bærer ansvaret for et højt serviceniveau. Høj kvalitet i opgaveløsningen går hånd i hånd med kollegial sparring og en uhøjtidelig omgangsform, hvor vi altid ser muligheder frem for begrænsninger. Vi er en afdeling, hvor vidensdeling er en naturlig del af hverdagen, da vi er stærkere sammen end hver for sig. Vi tager alle ansvar for det gode arbejdsmiljø og prioriterer det gode samarbejde både internt og eksternt.

Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller hurtigst muligt. Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Hvis vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 4. april 2024.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde i uge 15 og 2. samtalerunden i uge 16. Der vil indgå en case-opgave samt testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vi gør opmærksom på, at tidligere indsendte ansøgninger vil blive taget i betragtning, medmindre de tilbagekaldes.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte Leder for I-sikkerhedsteamet, Jes Rønnow Lungskov på telefon 24 62 02 82 eller It-chef, Helle G. Berg på telefon 20 59 30 66.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6009990

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet