BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for ledelse af drift, forandring og udvikling? Har du et tværgående syn på opgaver, opgavefællesskaber og samarbejde? Kan du sætte retning og rammer – og følge op på processer, opgaver og mål? Så har vi en ledig stilling som funktionsleder for vores nyoprettede Administrationscenter i By- og Kulturforvaltningen.
Gennem de seneste 10 år har Odense gennemgået en gennemgribende og meget synlig udvikling og Byrådets høje ambitioner for byens udvikling rækker langt ud i fremtiden. Bæredygtige løsninger på alle områder kommer til at fylde i fremtiden – og det kræver en fokuseret, velforberedt og responsiv organisation.
Den øgede kompleksitet og stigende krav til organisationen kalder på forandringer. Og vi har i Odense Kommune en unik chance for at udvikle ejendomsområdet, fordi vi har det hele samlet i samme forvaltning. Vi har gennem de seneste måneder gennemført en omfattende organisations- og kulturanalyse. Vi har kigget indad, analyseret samarbejdsflader, opgaver og strukturer, og vi har bedt om vores samarbejdspartneres indtryk af det samme. Det har været en øjenåbnende og givende proces, hvor vi har fået blik for, hvor vi kan blive bedre, hvor vi skal udvikle os og hvor vores kultur har brug for et skub i en anden retning.
På baggrund af analysen har vi nu defineret, hvor vi gerne vil bevæge os hen og hvilken organisatorisk struktur, der bedst kan hjælpe os i denne udvikling. Blandt andet arbejder vi med mission, vision og værdier, som skal munde ud i en ny grundfortælling for hele By- og Kulturforvaltningen. Herudover arbejder vi med forbedring af det tværgående arbejde, med at styrke den sociale sammenhængskraft og med at definere tydelige roller, ledelsesrum og ansvarsfordeling på de forskellige ledelsesniveauer i forvaltningen. Det er en spændende, langstrakt og grundig proces, der kræver involvering fra alle dele af forvaltningen. Det er nødvendigt, for at vi kan komme frem til et godt og solidt resultat.
Stillingen som funktionsleder
Funktionslederen for Administrationscenteret får til opgave at sikre håndtering af den øgede kompleksitet i opgaver og krav til opgaveløsningen, hvor både økonomistyring og digitalisering skal styrkes.
Du bliver en del af ledergruppen i Økonomi, Ejendom og Digitalisering, og referer til Kontorchefen for Økonomi og Mobil i Odense. Du kommer til at have et tæt samarbejde med de to andre funktionsledere i kontoret, hvor vi vægter ledelsessparring meget højt.
Om Administrationscenteret
Administrationscenteret er en ny funktion i kontoret Økonomi og Mobil i Odense i afdelingen Økonomi, Ejendom & Digitalisering. Administrationscenteret samler beslægtede opgaver inden for regnskab og administrationsadministration, herunder ejendomsadministration af såvel bolig-, almene bolig- og erhvervslejemål, der hidtil har været spredt ud i flere funktioner.
Administrationscenteret består af 14 medarbejdere med stor berøringsflade ud i organisationen.
Om 2 til 5 år skal du have bidraget til, at administrationscenteret er kendetegnet ved at
- arbejdsgange er digitaliseret og der arbejdes efter standarder
- arbejde i helheder på tværs i forvaltningen og mellem forvaltningerne
- et løbende opdateret årshjul for de løbende driftsopgaver, der går på tværs af kommunen og det politiske niveau. (fx beboerdemokrati, styringsdialog, takster mv.)
- der tænkes ”vores” (ikke ”mit”) i opgaveløsningen
- der er god sammenhæng mellem kompetencer og opgaver
- bidrage positivt til forvaltningens fælles kultur.
Ledelse
I By- og Kulturforvaltningen lægger vi stor vægt på ledelsesudvikling og har i øjeblikket fokus på at definere og udvikle lederrollen på alle ledelsesniveauer. Vores udgangspunkt er Odense Kommunes ledelsesgrundlag: "God ledelse … gør forskel" som konkretiserer, hvordan vi i Odense Kommune forstår god ledelse. Som leder skal du skabe effekt sammen med borgere, virksomheder og brugere, og du skal sikre de bedst mulige rammer for, at medarbejderne kan løse kerneopgaven og trives på arbejdspladsen. For at opnå det lægger ledelsesgrundlaget op til jævnlige refleksioner over spørgsmålene: Hvem vil jeg gøre forskel for? Hvilken forskel vil jeg gøre? Og hvordan vil jeg gøre forskel?
Som en del af ledergruppen i Økonomi, Ejendom & Digitalisering bliver du en del af dette arbejde, men i udgangspunktet skal du kunne se dig ind i en ledelsestilgang, hvor du:
- har et tværgående syn på opgaver, opgavefællesskaber og samarbejde internt og eksternt
- kan oversætte fra politik til drift og omvendt
- sætter retning og rammer – og følger op på processer, opgaver og mål
- stiller krav til kvaliteten i opgaveløsningen så kontorets faglighed hele tiden udvikles
- sikrer en kultur, hvor der er psykologisk tryghed og løbende kompetenceudvikling i det daglige arbejde
- arbejder i helheder i den ledergruppe, du bliver en del af
- kan agere i krydspres og skabe mening.
Vi forventer, at du
- har en relevant uddannelse og ledelseserfaring herunder forandringsledelse
- har erfaring fra lignende stilling gerne med erfaring indenfor ejendomsadministration, facility-management mv.
- arbejder selvstændigt og struktureret
- stærke skriftlige og mundtlige kompetencer så du kan skabe mening i opgaveløsningen og bidrage til politiske sager og oplæg
- du skal kunne skabe praksislæring i en kompleks kontekst
- evner at uddelegere opgaver og følge op
- kan udvikle en driftsorganisation, mens der er sikker drift.
Herudover håber vi, at du
- får energi af at arbejde med drift og i spændingsfeltet drift og udvikling
- er optaget af at se og forstå dine medarbejderes handlinger og reaktioner
- er lydhør overfor solide, rationelle og gennemtænkte argumenter
- er bevidst om både dit eget og medarbejdernes vidensniveau i opgaver og samarbejder – og altid have øje på, at der kan være blinde vinkler
- tør træffe beslutninger i komplekse situationer med bevidsthed om blinde vinkler
- altid ser ”vores” og ikke ”mit” i opgaveløsningen
- er tilgængelig i både handling og adfærd.
Vi tilbyder
- En betydningsfuld og spændende hverdag med godt kollegaskab og udfordrende arbejdsopgaver
- Du bliver en del af engageret ledergruppe og med gode muligheder for udvikling af personlige og faglige kompetencer.
- Som funktionsleder bliver du en del af vores funktionsleder-netværk, som mødes 4 gange årligt.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte Kontorchef Michaël Desveaux på 4131 7152.
Det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 12. november. Vi holder 1. samtalerunde den 15. november og 2. samtalerunde den 22. november. Kandidater, som inviteres til 2. samtale vil blive bedt om at udfylde og modtage tilbagemelding på en personprofil i perioden mellem de to samtaler.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927090