BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Specialtilbuddet Pilehuset på Holluf Pile Skole søger en fuldtidsansat pædagog/lærer, der har kompetencer og lyst til at arbejde med dejlige børn, der har brug for særlige voksne for at udvikle sig og trives.
Om jobbet
Som en vigtig voksen i vores specialtilbud ”Pilehuset” skal du have kompetencer, erfaring med og brænde for arbejdet med børn i udsatte positioner. Pilehuset er et vidtgående specialtilbud bestående af to klasser med i alt 14 elever i alderen 10-14 år.
Der arbejdes dynamisk med udarbejdelse af udviklingsplaner og planlægning af undervisning. Hverdagen er præget af struktur, høj forudsigelighed samt et motiverende indhold. Vi arbejder ud fra, at ”Børn gør det bedste, de kan”, og det er vores opgave at skabe forudsætninger, der kan bringe dem i trivsel og udvikling. Det er vores udgangspunkt, at hverdagen skal gå hånd i hånd med faglighed, leg, oplevelsesrige og glædesfyldte aktiviteter gennem særligt tilrettelagt undervisning, specialpædagogiske indsatser, praktikmuligheder i almen og et tæt forældresamarbejde.
Vi har elever, som kan være både verbalt og fysisk udadreagerende, når de møder uforudsigelighed, for høje krav, voksnes usikkerhed eller manglende samstemthed. Du skal derfor kunne bevare roen og overblikket i pressede situationer samt have erfaring med og mod på at arbejde med udadreagerende børn. Det er vigtigt, at du er åben og motiveret for at indgå i et tæt samspil med dine kolleger, hvor udgangspunktet er, at vi altid holder os nysgerrige på hinandens perspektiver, da alle altid gør det bedste, de kan, ud fra hvor de står i situationen.
Vi samarbejder tæt med SPPR, hvilket afspejles i vores kultur, hvor supervision og teamsparring er en del af hverdagen.
Som nyansat i Pilehuset vil du indgå i videreudviklingen af et specialtilbud, der er i fuld gang med at opbygge en stærk faglig kultur. Vi tager udgangspunkt i arbejdet med børnene ud fra deres tilknytningsmønstre, den neuroaffektive udviklingspsykologi med fokus på den enkeltes nærmeste udviklingszone, hvor vi gør brug af metoder, der støtter selvreguleringskompetencer, følelsesmæssig afstemning og mentalisering. Det er vores fineste mål, at eleverne udvikler sociale og følelsesmæssige færdigheder samt robusthed, så de på sigt kan vende tilbage til et alment undervisningsmiljø.
Vi tilbyder
- en dejlig elevgruppe, der gerne vil ses, støttes og opleve krav, der bringer dem i udvikling.
- en spændende stilling, hvor du får mulighed for at sætte dine aftryk på videreudviklingen af vores specialtilbud, der er et af tre specialtilbud i Odense Kommune til normaltbegavede børn med socioemotionelle udfordringer.
- et pædagogisk og didaktisk miljø i udvikling, som løbende evalueres og udvikles gennem et bredt samarbejde og supervision.
- et lærer- og pædagogsamarbejde, der sammen løfter opgaven om at bringe eleverne i trivsel og udvikling bl.a. gennem et involverende forældre- og tværprofessionelt samarbejde.
- gode undervisningslokaler og udefaciliteter heriblandt Holluf Pile Skoles Haver til Maver-tilbud.
Forventninger til dine faglige kompetencer:
- At du har kompetencer til at undervise i socialpædagogiske aktiviteter og tænker børns læring og udvikling på mange måder.
- At du kan planlægge, udføre og evaluere differentierede pædagogiske aktiviteter med et motiverende indhold.
- At du kan formidle dig skriftligt, arbejde selvstændigt med udvikling af handleplaner mv. med sparring fra kolleger og nærmeste leder.
- At du kan arbejde ud fra systemiske grundtanker – se sammenhænge og kan tage forskellige perspektiver samt have forståelse for din egen indflydelse på børnene.
- At du er positiv, tydelig og anerkendende i dit møde med elever, forældre, kolleger og andre faggrupper.
- At du er emotionel tilgængelig i dit samspil med eleverne og er fortrolig med at arbejde mentaliserende.
- At du kan reflektere over egen praksis og på baggrund heraf udvikle nye tiltag, både på egen hånd og i tværprofessionelt samarbejde.
- At du kan give og modtage konstruktiv feedback til og fra kolleger og holde dig nysgerrig i samspillet med andre.
- At du kan indgå i en kultur, hvor supervision er en naturlig del af dit arbejde.
- At du har humor og et positivt livssyn.
- At du har lyst til, erfaring med og viden om et udvidet forældresamarbejde.
Tiltrædelse snarest muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
For nærmere information om denne spændende stilling, så kontakt gerne afdelingsleder Lone Volsing Jørgensen på 60 24 27 35 eller skoleleder Mohammed Bibi på 21 26 59 60.
Vær opmærksom på at skolen er sommerferielukket i ugerne 28, 29, 30 og 31, så henvendelse bedes ske herefter.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er torsdag den 22. august 2024. Samtalerne vil blive afholdt onsdag den 28. august 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Nøglens Kvarter 10, Holluf Pile, 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078624