Forvaltningskyndig akademiker søges til UFM

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at understøtte Danmarks Frie Forskningsfond gennem stabil sagsbehandling og forvaltning? Og er du interesseret i at arbejde med forskningsfinansiering og betjene fondens udvalg og råd? Så kan vi måske tilbyde dig en spændende stilling.

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

Om Danmarks Frie Forskningsfond
Danmarks Frie Forskningsfond (DFF) består af en bestyrelse og fem faglige forskningsråd, der årligt behandler ca. 3.000 ansøgninger og giver forskningsbevillinger for ca. 1,9 mia. kr. Forskningsmidlerne uddeles i åben konkurrence, og ansøgningerne vurderes alene på videnskabelig kvalitet. Derfor er Danmarks Frie Forskningsfond en helt central spiller for at stimulere udviklingen af den nye og originale viden, som vi skal bygge fremtidens samfund på.

Sekretariatet på i alt 38 engagerede medarbejdere er et kontor i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen og opdelt i to funktionsområder. I området for Rådgivning, Økonomi, Systemudvikling, Kommunikation, Vidensformidling og Analyse(RØSKVA), hvor du vil blive ansat, varetager vi en bred vifte af opgaver. Vi har et tæt samarbejde med kontorets andet område (Forskningsfinansiering) og flere af dine opgaver vil være direkte koblet til arbejdet i Forskningsfinansiering.

Hvad skal du lave?

En af DFF’s hovedopgaver er, at yde forskningsfaglig rådgivning til Uddannelses- og Forskningsministeriet, forskningsinstitutioner, fonde mv., og her tiltænkes du en primær rolle i forbindelse med proces og koordinering af disse sager. Det er derfor vigtigt, at du kan arbejde systematisk og har en god forståelse for processer og koordinering. Du vil også blive inddraget i opgaver vedrørende udmøntning af fondens midler til tematisk forskning samt håndtering af de klager sekretariatet modtager. Eksempler på dine primære opgaver vil være:

  • Koordinering og kvalitetssikring af forskningsfaglige rådgivningssager til Uddannelses- og Forskningsministeriet, forskningsinstitutioner, fonde mv.
  • Besvarelse af ad-hoc statistik bestillinger
  • Håndtering af klagesager
  • Forskningsadministrative opgaver, herunder modtagelse af ansøgninger, koordinering af behandlingsprocesser samt udarbejdelse af afslagsbreve til ansøgere
  • Sekretariatsbetjening af fondens tematiske udvalg, herunder udarbejdelse af beslutningsoplæg og notater samt understøttelse under uddelingsmøder
Er du vores nye kollega?
Uddannelsesmæssigt har du formentlig en samfundsvidenskabelig baggrund på kandidatniveau. Derudover forestiller vi os, at du:

  • har erfaring med sagsbehandling og udarbejdelse af notater og oplæg
  • Har erfaring med rådgivningssager
  • har erfaring med offentlig forvaltning, samt interesse for juridiske opgaver
  • har interesse i at arbejde med både driftsopgaver og sekretariatsunderstøttelse i relation til fondens udmøntning af midler til forskning
  • har erfaring med at behandle data i Excel
  • arbejder selvstændigt og tager ansvar for egen opgaveløsning, men også samarbejdsorienteret og med interesse for tværorganisatoriske opgaver og projekter
  • har en god forståelse for IT og systemer
  • møder dine kolleger og opgaver med en positiv indstilling
  • har erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, blandt andet i form af en fornuftig hjemmearbejdspolitik, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.

Arbejdsstedet er Asylgade 7, 5000 Odense C.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Troels Rask Andersen på telefonnummer 72 31 84 31 eller på e-mail trao@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside https://ufm.dk/ministeriet/job-i-ministeriet/ledige-stillinger/. Vi skal have din ansøgning senest fredag den 23. februar.

Vi forventer at holde to samtalerunder i uge 9 med henblik på tiltrædelse snarest muligt eller den 1. maj 2024. Mellem 1. og 2. samtalerunde gennemføres personlighedstest.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige adgang.

Om Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen (UFS) har vi ansvaret for opgaver, der knytter sig til udviklingen og administrationen af bevillingerne for forskning, videregående uddannelse og videnbaseret innovation samt SU. Det sker i tæt dialog med de videregående uddannelsesinstitutioner og øvrige aktører med afsæt i dyb faglighed på de relevante områder.

#Uddannelses- og Forskningsstyrelsen

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Forskning og Uddannelse - Odense, Asylgade, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988113

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet