Erhvervshus Fyn: Marketing Manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Strategisk og nytænkende Marketing Manager til at skabe vejen til mere automatisering i SMV’ere

Har du strategisk flair for marketing og brænder du for at give de gode historier og use cases liv? Odense Robotics søger en strategisk og nytænkende Marketing Manager, som kan øge kendskabet til banebrydende robotteknologi blandt danske SMV’er og bane vejen for nye partnerskaber med robotvirksomheder. Det skal ske gennem knivskarp markedsføring, hvor alle kanaler og touchpoints sættes i spil.

Robotteknologien har et stort potentiale til at forandre erhvervsliv og samfund ved at skabe bedre arbejdsvilkår, mere konkurrencedygtige virksomheder og en grønnere verdenen – og i Danmark er vi blandt verdens bedste til udviklingen af nye teknologier.

Som Danmarks nationale klynge for robot-, automation- og droner er det vores fornemmeste opgave i Odense Robotics at realisere dette store potentiale i tæt samarbejde med vores medlemsvirksomheder, uddannelses- og forskningsinstitutioner og de øvrige aktører i økosystemet. Med en stærk regional og international tilstedeværelse bygger vi bro mellem virksomheder, videninstitutioner og organisationer. Det gør vi ved at understøtte videndeling, innovation og videnbaseret vækst til gavn for erhvervsliv og samfund i Danmark og internationalt.  

Din opgave bliver at synliggøre, hvordan danske små- til mellemstore danske virksomheder kan anvende robot-, automation- og droneteknologi. Du skal sælge budskabet om, at teknologien kan skabe værdi for deres forretning og gennem knivskarp markedsføring ’nudge’ dem til handling. Samtidig skal du via kreativ brug af alle platforme og kanaler fortælle de mange spændende historier om nye teknologier og deres bidrag til erhvervsliv og samfund.

Det kræver alt sammen en stor portion kreativitet, et benhårdt strategisk mindset og evnen til at eksekvere i en dynamisk hverdag. Du bliver en del af en international vækstbranche, hvor innovation og iværksætteri er i højsæde. Du skal bringe alle touchpoints i spil – og omsætte det til effektfuld marketing, der skaber genklang og engagement hos målgruppen.

Som erfaren specialist skal du være en proaktiv og dygtig sparringspartner for projektlederne og dine kollegaer i marketingteamet. Samtidig skal du skabe gode relationer med andre marketingspecialister hos vores samarbejdspartnere i Danmark og internationalt.

Om stillingen   
Dine primære opgaver og arbejdsområder vil være at:   

  • Sikre engagement og fremdrift i aktiviteter gennem strategisk nytænkende markedsføring

  • Proaktiv og tæt sparring med projektlederen, kollegaer samt eksterne samarbejdspartnere i Danmark og udlandet

  • Skabe og eksekvere innovative marketing strategier og indhold, der øger synlighed og engagement med virksomheder og end users.

Din profil  

Vores faglige forventninger til dig er, at du opfylder flere af nedenstående kvalifikationer:   

  • En relevant akademisk baggrund inden for fx kommunikation, marketing

  • 8+ års erfaring i kommunikation/marketing, gerne B2B og med afsæt i tech-området 

  • Strategisk og hands-on forståelse for digital kommunikation, email marketing, lead generering, SoMe annoncering mm. inklusive sammenspillet med presse og events

  • Erfaring med at løfte kommunikationsindsatser i samarbejde med flere aktører  

  • En skarp pen, som skriver fængende tekster på engelsk og dansk (engelsk er vores eksterne arbejdssprog)

  • God til at formidle teknisk stof på en let forståelig måde.

Som person:   

  • Er du proaktiv, strategisk og agil

  • Er idérig med fingeren på pulsen og samtidig dygtig til at eksekvere

  • Har du stærke samarbejdsevner  

  • Får du energi af at være den, der har overblikket og kan bringe de nødvendige partnere i spil   

  • Er du udadvendt og finder det berigende at være i dialog med forskellige interessenter  

  • Ser du løsninger og tager ejerskab    

  • Er du selvstændig og struktureret i din opgaveudførelse.  


Odense Robotics tilbyder   

- en spændende arbejdsplads med et stærkt sammenhold i et dynamisk miljø blandt Danmarks mest ambitiøse teknologivirksomheder og skarpeste videnmiljøer. Du får stor frihed til at løse dine opgaver og stor medindflydelse på at forme jobbet inden for de rammer og mål, som er defineret.  

Du vil blive en del af et engageret team hos Odense Robotics med godt 20 kolleger. Du vil referere til Eva Juul Langlands, Head of Marketing and Communications, Odense Robotics. Din arbejdsplads er Munkebjergvænget 1, 5230 Odense M. Stillingen er en fuldtidsstilling med opstart snarest og senest 1. november 2023.  Du kan forvente en vis rejseaktivitet, med cirka 20 dage om året.

Ansøg  

Er du interesseret i jobbet, og matcher din profil kvalifikationskravene? Så send os din ansøgning og dit CV i dag. Vi vil indkalde løbende til samtale.

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte:  

Søren Elmer Kristensen, CEO, Odense Robotics, sek@Odenserobotics.dk, 24 40 85 22.

Om Odense Robotics  

Odense Robotics er Danmarks klynge for robot-, automation- og droneteknologi. Klyngen arbejder for at gøre Danmark til en endnu større robotnation ved at accelerere innovation og bæredygtig udvikling i hele robot-, automations- og droneindustrien. Ved at samle hele økosystemet giver klyngen industriens mere end 300 virksomheder mulighed for at realisere deres potentiale gennem innovation, vækst og samarbejde - fra tidlig produkt- og teknologiudvikling til innovation tættere på markedet. Odense Robotics er en landsdækkende klyngeorganisation med regionale hubs Aalborg, Aarhus, Hovedstaden og Sønderborg samt hovedkontor i Odense. www.odenserobotics.dk  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Erhvervshus Fyn, Munkebjergvænget 1, 5230 Odense M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://erhvervshusfynps.hr-on.com/show-job/155665?linkref=121732&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874781

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet