Ergoterapeut/fysioterapeut med kompetencer indenfor forflytning til Hjælpemiddelservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gøre en forskel for vores borgere og driftspersonale i Odense kommune?
 Hjælpemiddelservice søger en uddannet ergo-/fysioterapeut med kompetencer indenfor forflytning, hjælpemidler og APV-redskaber med tiltrædelse den 1. januar 2024.

Der er tale om en fuldtidsstilling med arbejde på hverdage. Som terapeut er du selvtilrettelæggende, men skal dog være fremmødt og arbejdsklar til vores åbningstid, som er mandag – fredag kl. 8-12, samt torsdag kl. 15-17.

Om jobbet
Dine arbejdsopgaver vil være todelt:

I ekspeditionen:

  • telefon- og mailbetjening og herunder hjælp og rådgivning til borgere og samarbejdspartnere, både internt og eksternt
  • faglig vurdering i forhold til ansøgninger om trykaflastende produkter (via et screeningsværktøj) samt rådgivning og vejledning i disse produkter
  • borgerbetjening v. selvafhentning – herunder indstilling af hjælpemidler
  • afprøvning og rådgivning til borgere med henvisning fra Job & Funktion
  • ferieudlån/privat udlejning af hjælpemidler
  • forberedelse og deltagelse i udbudsprocesser
  • Varetage diverse Ad hoc-opgaver, der kommer ind i løbet af arbejdsdagen
Forflytningsundervisning 15 timer ugentlig i gennemsnit:
  • undervisning af medarbejdere i plejen og elever, sammen med de øvrige tre forflytningsundervisere
  • hjemmebesøg ved særlige forflytningsproblematikker hos borgere, hvor forflytningsvejleders kompetencer ikke rækker
  • opfølgning på brug af særlige produkter
Du skal navigere i følgende IT-systemer:
  • KMD Nexus – herunder også Sundhedslogistik
  • Microsoft Office - Excel, Word og Outlook
  • Frontdesk til modtagelse af borgere
  • Safecall – GPS
  • Telefonsystemet Unity
Om dig
Vi forventer, at du:
  • kan arbejde selvstændigt og trives med både administrative og praktiske opgaver
  • kan fordybe dig og navigere i en travl hverdag, hvor dagsorden hurtigt kan ændres og hvor forstyrrelser og uro er et vilkår
  • er serviceminded og kan kommunikere med borgere, pårørende og samarbejdspartnere såvel i telefon som ved fysisk fremmøde
  • kan lide at arbejde tværfagligt
  • tilegner dig viden og forståelse for flowet i huset, da vi indbyrdes er afhængige af hinanden
  • kan bidrage til et godt kollegialt samarbejde og give sparring
  • har erfaring og kompetencer indenfor forflytningsområdet
  • har erfaring i undervisning
  • har erfaring indenfor hjælpemidler og arbejdet med lovgivning (SEL – SUL – AML)
Om os
På Hjælpemiddelservice er vi ca. 50 medarbejdere med forskellig faglig baggrund og forskellige funktioner. Vi varetager den daglige håndtering af hjælpemidler til borgere i Odense Kommune, dette både i form af levering, hjemtagning, rengøring, reparation og servicering.

Vi har en bydækkende funktion, med snitflader til flere forskellige forvaltninger; Børn- og Ungeforvaltningen, Beskæftigelses- og Socialforvaltningen, Ældre- og Handicapforvaltningen og Sundhedsforvaltningen. 

Kommunikationscenter Odense er en del af vores virksomhed. Vi lægger vægt på et godt samarbejde internt og en god service til vores borgere og øvrige kolleger i kommunen. Vi sætter en ære i at levere rengjorte og funktionsdygtige hjælpemidler. Vi benytter bl.a. principper fra Lean teorien til at have en velorganiseret arbejdsplads.

Vi arbejder efter de Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer (NIR), som Statens Serum Institut kræver af en arbejdsplads som vores.

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads, som vægter kvalitet højt
  • dygtige og kompetente kolleger, hvem fra du kan forvente god sparring
  • en arbejdsplads, hvor der er fokus på arbejdsmiljø og trivsel
  • en arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden og sikrer et godt flow
  • en god dag – hver dag – hvor humor ofte er krydderiet
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte assisterende rehabiliteringsleder Addý Guðjóns Kristinsdóttir på 23 72 22 35 og få yderligere oplysninger om stillingen. Du kan også ringe til Lisbeth Hjernø Haas på 65 51 30 87 eller Carina Brandt på 63 75 59 01, som vil blive én af dine kolleger, hvis du har faglige og detaljerede spørgsmål.

Det praktiske 
Ansøgningsfrist er den 22. november 2023. Vi afholder samaler den 27. november 2023, hvilket du bør forholde dig til, når du søger.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Landbrugsvej 12, Hjallese, 5260 Odense S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938624

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet