BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en dygtig sygeplejerske, og kan du lide at arbejde selvstændigt? Har du lyst til at yde omsorg, levere en professionel, sundhedsfaglig indsats og gøre en positiv forskel for socialt udsatte borgere, som typisk har/har haft et langvarigt stof- og/eller alkoholmisbrug, og som er udfordrede grundet andre sociale problemstillinger?
Så er det måske netop dig, vi søger, da en af vores kollegaer skal på barsel.
Vi tilbyder en stilling (barselsvikariat) på gennemsnitligt 30-37 timer om ugen i blandede dag- og aftenvagter. Der vil være weekendvagter hver 3. uge. Vi har et ønske om tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. marts 2024.
Hvem er vi?
Dannesbohus er et bosted for socialt udsatte borgere, som har sociale problemer, der ofte er kombineret med et alkohol- og/eller stofmisbrug. Vi har plads til 12 borgere, samt yderligere 6 pladser på omsorgsafdelingen. Arbejdet med netop denne målgruppe betyder, at hverdagene er dynamiske/foranderlige og ikke to dage er ens.
Vi vægter høj faglighed samt en professionel og positiv tilgang til borgerne og hinanden. Anerkendelse, omsorg og trivsel blandt både medarbejdere og borgere er altid i fokus.
Hvem er du?
Som ansat på Dannesbohus skal du kunne arbejde selvstændigt med den enkelte borger med fokus på at give borgeren øget livskvalitet samt arbejde forebyggende og sundhedsfremmende. Du skal have gode samarbejdsevner, da vi har et tæt samarbejde på tværs af afdelinger/faggrupper både internt her på stedet og med eksterne samarbejdspartnere som behandlingscentret, alkoholambulatoriet mfl.
Du skal have lyst til og mod på at arbejde i et miljø, som til tider kan være konfliktfyldt og være indforstået med, at der kan komme opgaver, som du ikke nødvendigvis kender på forhånd.
Vi forventer, at du ser det hele menneske med de særlige problematikker, som et langvarigt misbrug medfører. Personalegruppen på Dannesbohus består af både sundheds- og socialfaglige medarbejdere.
Vi forestiller os, at du har følgende faglige kvalifikationer:
- Erfaring med og lyst til at arbejde med socialt udsatte borgere, samt interesse for relationsarbejde
- Er professionel og formår at håndtere borgernes til tider udadreagerende adfærd
- Kan arbejde med en systemisk anerkendende tilgang til borgeren og gerne har kendskab til ’motiverende samtaler’
- Selvstændigt og ansvarsfuldt kan tænke i alternative problemstillinger- og løsninger
- Alsidig erfaring inden for somatik og psykiatri
- Stærk i medicinhåndtering
- God til dokumentation/journalføring
- Kendskab til fællessprog 3
- Kendskab til KMD Nexus
- Har kørekort (B). Dette er et krav, da du skal kunne køre med borgerne
- Moden, fleksibel og være i personlig balance
- Loyal, anerkendende og bevidst om din kommunikation og adfærd
- I stand til at prioritere opgaver i en til tider uforudsigelig hverdag
- Yde tålmodigt nærvær båret af respekt og ligeværdighed
- Imødekommende og positivt indstillet
Hvilke arbejdsopgaver er der?
- Medicinhåndtering
- Implementering af sundhedsfaglige vejledninger og retningslinjer
- Medvirke i samarbejdet med egen læge, sygehus, misbrugscenter og andre sundhedsfaglige samarbejdspartnere
- Samarbejde på tværs af organisationen
- Modtage og passe borgere, som har brug for et omsorgsophold, hvor afrusning er en del af det
- Gennemførelse af og opfølgning på sundhedsscreeninger på baggrund af ”De 12 sygeplejefaglige fokusområder”
- Hjælpe, guide og motivere borgeren til at varetage ADL-opgaver, med fokus på de små forandringer
- Modtage og passe borgere, som har brug for afrusning/omsorgsophold
- Arbejde med de små forandringer hos borgeren
- Motivere til og igangsætte aktiviteter sammen med borgeren
- Følge og støtte borgeren i en meningsfuld hverdag
- Et spændende job på en dynamisk arbejdsplads, hvor faglighed og trivsel vægtes højt
- Et job hvor du har mulighed for at udvikle dig selv både fagligt og personligt gennem anderledes opgaver og ansvar
- Supervision med ekstern supervisor, udviklingssamtaler og relevante kurser
- Engagerede kolleger og ledere, der vægter åbenhed og dialog højt
- Indflydelse hvor ansvar og kompetence er udlagt
- Fleksibilitet til at skabe nye og gode løsninger for vores borgere – mennesket før metode
- Fokus på tværfagligt samarbejde både internt og eksternt
- Et fællesskab hvor vi hjælper og støtter hinanden
- Gode fysiske rammer og smukke omgivelser
- Grundig introduktion så du er klædt på til at varetage opgaverne
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Du er meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne Heilmann på 23 80 61 69. Du er også velkommen til at ringe og lave en aftale, hvis du har brug for at se stedet og høre mere om jobbet.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er mandag den 8. januar 2024. Vi forventer at afholde samtaler fredag den 12. januar 2024.
Mere om os
St. Dannesbo er en kommunal boform for hjemløse drevet af Odense Kommune. Vi har plads til 51 borgere foruden et antal borgere i aktivering. Vi driver desuden botilbuddet, Dannesbohus, med plads til 12 borgere. Vores borgere er, udover hjemløshed også udfordret af andre sociale problemer, herunder alkohol- eller stofmisbrug. Vi har en tværfaglig bemanding på ca. 50 medarbejdere. Vi er bl.a. sundhedsfagligt og pædagogisk personale, som varetager opgaver i direkte brugerkontakt. Herudover er vi et par administrative medarbejdere og to ledere, der holder sammen på institutionens økonomi, drift og personale. Endelig har vi en gruppe køkkenfaglige, der sørger for, at der er mad på bordet og en serviceafdeling der holder udendørsarealerne og sørger for vedligeholdelsen på stedet.
St. Dannesbo og Dannesbohus er beliggende naturskønt i nærheden af Brylle, og vi udnytter vores særlige omgivelser til også at drive en række værksteder og lidt landbrug med tilknyttet personale, der indgår i vores aktiveringstilbud. Du kan læse mere om St. Dannesbo og det alternative plejehjem på Odense Kommunes hjemmeside.
Dette er et genopslag af stillingen, da vi ønsker at tiltrække et bredere felt af ansøgere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Bryllevej 20, Bellinge, 5250 Odense SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5953597