Syddansk Universitet (SDU), Odense
Om jobbet
Stillingen er placeret i Indkøb og Udbud, som er en af fem afdelinger i Økonomiservice med i alt ca. 70 medarbejdere. Din arbejdsplads vil være på Campus Odense.
I Indkøb og Udbud varetager vi opgaver inden for indkøb, udbud, tilbudsindhentninger, kontraktstyring, jura, controlling, e-handel, analyse, rådgivning, support og projektledelse.
Vi er 17 ansatte fordelt på tre teams med 3 selvkørende, faglige teamledere: Team Udbud, Team Indkøb og Team Analyse.
Indkøb og Udbud er kendetegnet ved et højt fagligt vidensniveau, der gennem velfunderede procedurer sikrer SDU gode indkøbsaftaler med stort fokus på bæredygtighed. Du kan læse mere om universitetets indkøbspolitik på vores hjemmeside, herunder SDU’s 5 pejlemærker, som er:
- Bæredygtigt og cirkulært forbrug
- Brugerløsninger og -samarbejde
- Effektive indkøb og processer
- Ansvarlig og bæredygtig økonomi
- Leverandørsamarbejde og partnerskaber
Vi søger en specialkonsulent med stor erfaring i offentlige udbudsprocesser.
Du vil blive en del af Team Udbud, som gennemfører udbud indenfor driftsområdet såvel som forsknings- og laboratorieområdet på universitetet. Du vil være ansvarlig for dine egne udbudsområder, men der vil også være udbud, som du samarbejder med andre om. Som udbudskonsulent i Indkøb og Udbud vil du skulle indgå i samarbejde med hele kontoret, ligesom du vil arbejde tæt sammen med andre ansatte på hele universitet. Derudover vil du blive en del af et universitetssamarbejde med landets øvrige universiteter, hvor vi løfter fællesudbud og udveksler faglig viden.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte følgende:
- Udarbejdelse af EU-udbud
- Rådgivning om juridiske aspekter ved udarbejdelse, indgåelse og håndhævelse af kontrakter og udbud
- Gennemførelse af behovs- og markedsanalyser og dialog med markedsaktører
- Gennemførelse af annonceringer og tilbudsindhentninger, herunder vurdering af grænseoverskridende interesse
- Understøtte og bidrage til Indkøb og Udbuds fortsatte udvikling, herunder sparring, vidensdeling og optimering af processer
- Sikre at kontrakter indgås ud fra et helhedshensyn og ud fra bæredygtige hensyn, og leverandører matcher vores krav til bl.a. bæredygtighed og kvalitet
- Sikre overlevering af kontrakter til interne interessenter, så implementering kan ske korrekt og smidigt
Om dig
Den ideelle ansøger har en stor erfaring med gennemførelse af udbud og indgåelse af aftaler fra en anden offentlig myndighed eller større organisation, og det vil være en fordel, at du har erfaring fra IT-området.
Vi ser gerne du har en juridisk uddannelse, cand. merc. jur. eller cand. jur., men det er ikke et krav. Alternativt har du opnået relevant erfaring fra tidligere lignende beskæftigelse.
Som person har du et godt blik for detaljen og kan se potentielle udviklingsområder, især indenfor bæredygtighed samtidig med, at du skaber gode relationer og er servicemindet. Du har viden inden for udbudsloven og formidler juridiske budskaber klart og præcist, ligesom du formår at balancere de gældende juridiske rammer over for en fornuftig daglig drift i praksis og kan indtænke bæredygtighed i dine udbud. Du arbejder struktureret, ansvarsbevidst og med en positiv tilgang til dine arbejdsopgaver.
Du trives med en varieret hverdag og er god til deadlines, ligesom du er fortrolig med engelsk i skrift og tale. En del af vores udbud og kommunikation inden for forsknings- og laboratorieområdet foregår nemlig på engelsk, men vi forventer ikke, at du har terminologien på plads fra start – vi hjælper dig selvfølgelig godt på vej.
Om os
SDU tilbyder dig et afvekslende og udfordrende job, hvor du bliver en del af et engageret kontor i rivende udvikling med stort fokus på service, innovation og bæredygtighed. Samarbejdet i Indkøb og Udbud er kendetegnet ved en uformel omgangstone med højt til loftet og et godt arbejdsmiljø.
Vi vægter god sparring og dialog højt i opgaveløsningen, og du får i stor grad mulighed for at præge indhold og ansvar. Vi prioriterer kompetenceudvikling, både individuelt og sammen som kontor.
Du vil i Indkøb og Udbud opleve en stor grad af fleksibilitet og frihed, og vi forventer til gengæld engagement, samarbejde og vidensdeling.
Syddansk Universitet har ca. 21.000 studerende og 6.000 ansatte. Universitetet har uddannelse og forskning på 6 campusser fordelt i Odense, Kolding, Esbjerg, Sønderborg, Slagelse og København. Universitetet har et årligt budget på ca. 4 milliarder og køber årligt ind for op til 1 mia. kr.
Du kan læse mere om SDU’s indkøbspolitik her: https://www.sdu.dk/da/om-sdu/indkoeb/indkoebspolitik
Yderligere information
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Indkøbs- og udbudschef Jesper Lundorff Hoffmann, tlf. 93 50 73 06, mail: jeho@sdu.dk eller teamleder Mette Jørgensen, tlf. 25 27 58 76, mail: mettj@sdu.dk.
Ansøgning, løn og ansættelsesforhold
Jobbet er på gennemsnitligt 37 timer pr. uge, og der er pt. mulighed for 2 faste hjemmearbejdsdage om ugen.
Ansættelse pr. 1. marts 2025. Ansøgningsfristen er den 3. januar 2025 kl. 23.59.59. Samtaler forventes afholdt i uge 3.
Ansættelse finder sted i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation.
Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV og eksamensbevis. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.
Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF format.
Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Syddansk Universitet, Campusvej, 5230 Odense M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154136