BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for understøttelse af god forvaltningskultur ved at bidrage til velfungerende processer inden for HR? Motiveres du af at skulle understøtte den fortsatte udviklingen af en ambitiøs HR-enhed? Og er du erfaren og fagligt stærk på det personalejuridiske område? Så er det måske dig, vi søger.
HR
Stillingen er forankret i HR Rekruttering og Politik, hvor vi understøtter organisationen og enhederne med forskelligartede udviklings- og personalerelaterede opgaver, ligesom vi varetager overordnet organisationsudvikling, servicering og ledelsesrådgivning i forhold til organisationens ledere på det personalemæssige område. HR Rekruttering og Politik består af 11 medarbejdere fordelt på to teams; et Partnerteam, der forestår rekruttering og har den daglige sparring med organisationens ledere, samt et Politikteam, der arbejder med organisationsudvikling mm.
Vi er en fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde.
Vi søger specifikt kollega til disse opgaver
Du bliver primært en del af Partnerteamet, hvor du bliver teamets juridiske sparringspartner og varetager diverse personalejuridiske opgaver, som fx opfølgning på sygefravær, performance mm. i dialog med organisationens personaleledere og til tider i samarbejde med Departementets Personaleadministration.
Dine arbejdsopgaver vil blive mangeartede på det personalejuridiske område, og du skal derfor trives med en hverdag, hvor der hurtigt kan lande noget nyt på dit bord, som skal ekspederes straks. Du vil få et betydeligt selvstændigt ansvar og skal stå for faglig sparring af opgaver i partnerteamet samt understøtte og skabe udvikling af bl.a. kompetencer i partnerteamet ift. det personalejuridiske. Herudover vil du skulle tage del i arbejdsopgaver med Politikteamet og bidrage med viden om fx overenskomster, udarbejdelse af lokalaftaler mv.
Dine primære opgaver bliver:
- At udøve ledelsesrådgivning og understøttelse af personaleledere ift. personalesager.
- At varetage konkrete opgaver som GDPR ansvarlig, udpegninger mv. ift. taksationskommissionen, indstille til dekoreringer, bistå ved høringer, forestå aktindsigter mv.
- Varetage den koordinerende rolle ift. udvalgte opgaver i Partnerteamets opgaveflow, og bistå ved prioriteringer ift. akut opståede situationer.
- Bidrage til den fortsatte udvikling af en ambitiøs HR-enhed i forhold til høj faglig juridisk ledelsessparring.
- Vedligeholde og udvikle velfungerende arbejdsprocesser inden for HR.
Kvalifikationer
Det forventes at du:
- Har en relevant uddannelsesbaggrund på kandidatniveau, eksempelvis cand.jur, eller cand.merc.jur.
- Har solid erfaring med personalejuridiske forhold.
- Gerne har erfaring fra en offentlig eller statslig organisation – og kan agere politisk og pragmatisk.
- Har blik for organisationens, ledernes og medarbejdernes behov, og byder ind med løsningsforslag og initiativer, der kan forbedre arbejdsgange mm.
- Har solide samarbejds- og kommunikationsevner (særligt med henblik på juridisk formidling).
- Trives med at arbejde selvstændigt, kan prioritere i arbejdsopgaver og tager ansvar for opgaveløsningen.
- Er serviceminded og yder gerne en ekstra indsats, når behov opstår.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten). Mulighed for indplacering som konsulent alt efter erfarings- og kompetenceniveau.
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet vil være Tolderlundsvej 3-5 i Odense.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte HR Chef Malene Blangshøj på tlf.
51 48 43 91 eller HR partner Lone Vandsted på tlf. 40 10 87 14.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 11. juni 2024. Samtaler forventes afholdt mandag d. 17. juni eller 19. juni 2024.
Ansættelse pr. 1. august 2024.
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.
Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1200 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej , 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6057866