Erfaren governancekonsulent til Digitalisering & Data

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Mestrer du IT-system governance? Kan du se mulighederne i digitalisering og de rette teknologivalg, der skaber værdi for arbejdet med at bringe borgere i uddannelse og job? Så har vi et job til dig i Stabsenheden i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen.

Vi søger nemlig en erfaren governancekonsulent med interesse for digitalisering og indsigt i løsninger på det specialiserede socialområde.

Om jobbet
Governanceopgaven er koncentreret om, at vores digitale understøttelse er et aktiv for forretningen og skaber værdi i samspillet med vores strategier, arbejdsgange og ressourcer. Opgaven løser vi i en veletableret governance- og mødestruktur med forvaltningens koncern- og områdechefer, systemejere og leverandører.
Dit ansvarsområde vil være rettet mod driftsområderne Uddannelse og Jobrehabilitering - primært servicelovsområdet samt rus- og stofbehandling. Vi er på nuværende tidspunkt godt i gang med implementering af fagsystemet Nexus på det specialiserede socialområde – både børn – og voksenparagraffer, som du vil blive en aktiv del af. Endvidere er vi tæt på at konkurrenceudsætte vores nuværende løsning på behandlingsområdet, hvor du også vil få en aktiv rolle. I begge roller arbejder du sammen med et dygtigt hold af systemadministratorer, der står for teknisk implementering og tilretning samt den daglige kontakt med driftsområderne.
Som governancekonsulent har du ansvaret for overblik over systemporteføljen på området og sikre, at vores systemer og løsninger understøtter kerneopgaven bedst muligt. Du har det daglige ansvar for leverandørsamarbejdet, hvor overblik og tæt opfølgning er vigtigt. Egenskaber, der også er brugbare i samarbejdet på tværs af velfærdsforvaltningerne i kommunen, da flere af løsningerne på det specialiserede socialområde går på tværs. Du skal gerne være nysgerrig på og have lyst til at holde dig orienteret om nye løsninger og muligheder internt i kommunen og i markedet.
I stillingen kommer du til at være i spændingsfeltet mellem Digitalisering og forretningen, og du skal derfor kunne forstå tekniske problemstillinger og forklare dem på en forståelig og pædagogisk måde. Herudover er evnen til at kommunikere klart, agere serviceminded, samarbejde og opbygge stærke relationer vigtige forudsætninger for at lykkes.
Opgaverne afhænger i høj grad af de forretningsmæssige behov, og projekter der opstår, og du kan derfor forvente en omskiftelig og varieret hverdag. Du skal være klar til nye udfordringer og have mod på at blive kastet ud i opgaver, hvor løsningen ikke altid er defineret på forhånd.

Du får tre gode governancekolleger, der dækker de andre forretningsområde i forvaltningen. En del af opgaven er også at rammesætte de mange nye governanceopgaver og samarbejdet med vores Borgmesterforvaltning, der står for f.eks. sikkerhedsvurderinger og udbudsteknik i anskaffelsessituationer.

Hvem er vi?
I Digitalisering & Data er vi 20 medarbejdere – 12 gode kolleger på Digitalisering og 8 på Data & Ledelsesinformation. I Digitalisering understøtter, og udvikler vi vores digitale løsninger i samarbejde med brugerne. For vores kritiske systemer sker det gennem drift af leder- og brugerorganisationer, samt håndtering af de driftsopgaver, der knytter sig til løsningerne. Vi er bindeled mellem IT-leverandøren og brugerne. Vi understøtter ved køb og implementering af systemer og nye moduler og sikrer rolleklarhed i forhold til drift af løsningerne.

Vi har en fleksibel arbejdsform, hvor opgaven definerer behovet for fysisk fremmøde samt muligheden for digitale møder og arbejde hjemmefra. Vi lægger vægt på et godt og uformelt arbejdsmiljø, hvor samarbejde er en selvfølge.

Den ideelle kandidat
Vi forestiller os, at du har erfaring med IT-system governance fra en større offentlig organisation – kommune eller styrelse samt viden om de store fælleskommunale løsninger og den fælleskommunale infrastruktur. Din baggrund kan være mangeartet, uanset om du er proceskonsulent, digitaliserings-konsulent eller noget helt tredje, skal du kunne nikke genkendende til flere af nedenstående kvalifikationer:

  • Har erfaring med projektledelse og er resultatorienteret
  • Tænker i helheder med inddragelse af forskellige brugerperspektiver og mange interessenter
  • Er god til at facilitere samarbejde – både i mindre grupper og i større organisatoriske sammenhænge
  • Har erfaring med IT-system governance og leverandørsamarbejde
  • Er nysgerrig på mulighederne i digitalisering sammen med en god systemforståelse
  • Har viden om det specialiserede socialområde og rusmiddel- og stofbehandling
  • Kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Er god til at kommunikere i tale og skrift
  • Har lyst til at komme rundt i organisationen og besøge medarbejdere og ledere
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen:
Governancekonsulent Kim Munch Henriksen på 30 12 60 33.
Systemadministrator Claus Bach på 24 27 92 34.
Systemadministrator Julie Rasmussen på 20 36 21 06.
Digitaliseringschef Tinna Madsen på 30 58 11 01.
Alle henvendelser behandles fortroligt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på fuld tid med tiltrædelse den 1. maj 2024 eller efter aftale.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Det praktiske
Der er ansøgningsfrist søndag den 3. marts 2024, og vi forventer at holde 1. samtale torsdag den 7. marts 2024 samt 2. samtale tirsdag den 19. marts 2024. Hvis du inviteres til 2. samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse og modtage en tilbagemelding på denne mellem 1. og 2. samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Skulkenborg 1, 1., 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988340

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet