Er du vores nye Serviceleder som er god til nærværende ledelse?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en passion for nærledelse og være ude blandt dine medarbejdere samt et brændende ønske om at sikre højkvalitet, god service og at skabe gode relationer med dine medarbejdere samt udvikling af en stor organisation. Derudover hjælpe til med at videreudvikle os i Rengøring og Hospitalsservice – Odense Universitets Hospital OUHRegion Syddanmark frem mod nyt OUH? Så er det måske lige dig, vi mangler i vores Drift/serviceledergruppe.

Vi giver dig en spændende mulighed for at udøve tæt og nærværende ledelse, hvor tiden er prioriteret til det,da vi er i en transformationsfase hvor vi inddrager decideret 4 vagtplanlæggere i en funktion for sig selv og itæt samarbejde med servicelederne.
Denne mulighed frigiver tid til den enkelte leder, til at være hos sine medarbejdere kontra at sidde på kontoretmed administrative opgaver.
Vi ved at det er det der giver værdi hos medarbejderne og ikke mindst deafdelinger vi understøtter, så de kan fokusere på deres kerne opgave. ”Vi skal være vores samarbejdspartners foretrukne valg, også hvis de kunne vælge en anden i morgen”.

Forståelse for dette, skal du tage med på arbejde hver dag og gøre i morgen bedre end i går - sammen løfter vi i flok.

Om jobbet
Rengøring og Hospitalsservice som serviceafdeling arbejder målrettet med at skabe konkurrencedygtig drift,med godt arbejdsmiljø og trivsel.
Kompetenceudvikling af både ledere og medarbejdere er vigtigt og en naturlig del af at være en dynamisk afdeling.

Vi er en del af en politisk organisation, som har fokus på medarbejderinddragelse og arbejder med trio – LMU og meget andet for at sikre et sundt miljø. ”patienten først” OUH.

Det bliver din opgave som serviceleder at understøtte dette. Vi søger derfor en serviceleder, som, i tætsamarbejde med den øvrige ledergruppe og driftschefen, kan lede den daglige drift af RHS kerneopgave.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte

  • Sikre en kontinuerlig høj rengøringskvalitet i dine områder – vi har både intern/ekstern audit.
  • Sikre høj trivsel og lavt sygefravær med god nærledelse af dine medarbejdere
  • Løbende dialog/møder med klinikkerne i dine områder
  • Sikre at gældende miljø- og arbejdsmiljøregler overholdes
  • Samarbejde med din TRIO (AMR-TR-LEDER)
  • Administrative opgaver, herunder løn og ferie opfølgning, personale samtaler mv.
  • Spotte og sikre relevant kompetenceudvikling af dine medarbejdere
  • Ansættelser/afskedigelse af medarbejdere i dit område
  • Tværfagligt samarbejde med samarbejdspartnere og de andre serviceafdelinger
Om os
Rengøring og Hospitalsservice er en serviceafdeling på OUH. Afdelingen dækker sygehusenhederne iNyborg, Svendborg og Odense. Afdelingen varetager også serviceopgaver for psykiatriskhospital i Svendborg og Odense samt Nyt OUH.
Afdelingen er inddelt i 12 driftsledelsesområder samt et sekretariat og en kvalitetsfunktion.

Driftsområdet
Består af 1 driftschef og - 2 serviceledere i Svendborg samt 10 serviceledere i Odense.
Der er ca. 650 serviceassistenter og rengøringsteknikere ansat i afdelingen.
De 12 serviceledere er hovedsageligt ude i driften blandt medarbejdere og ”kunderne”, hvor de sørger for kvalitet og nærvær. De 12 serviceledere indgår sammen med kvalitetsfunktionen og sekretariatet om at drifteog udvikle de 12 områder.

Afdelingens opgaver
Sammenlagt rengør afdelingen ca. 190.000 m² i Odense og ca. 69.000 m² i Svendborg. Vi foretager ca.550.000 patient- og udstyrstransporter årligt i Odense.
Se gerne yderlig beskrivelse og organisationsdiagram herunder og lær endnu mere om os på www.ouh.dk/rhs


Om dig som vores nye leder
Vi ønsker os en serviceleder, der har:

  • Driftindsigt og sikker forståelse for udfordringer og muligheder
  • Mod på at sætte sig ind i en politisk styret organisation
  • Solid erfaring med ledelse af en stor medarbejdergruppe- gerne suppleret med lederuddannelse på diplomniveau eller lysten til at starte på uddannelsen på sigt
  • En sikker og tydelig ledelsesstil
  • Forretningsmæssig forståelse og forståelse for helheden
  • Talforståelse for budget i balance
  • Stærke administrative/IT-kompetencer, er rutineret bruger af MS Office samt viljen til at lære andresystemer at kende i en digital verden
  • Du passer også rigtig godt i stillingen, hvis du kan prioritere egne/andres ressourcer/tid – også når der ertravlt
Ubesværet kan ”sadle om” når driftens og klinikkernes prioriteringer skifter. Er en naturlig netværksskaber,både internt såvel som eksternt, samt en stærk formidler - skriftligt og mundtligt. Du formår at være en tydelig,retningssættende og udviklende leder på én og samme tid og bidrager til sammenhængskraften i organisationen.

Vi tilbyder

  • Muligheden for at gøre en forskel i sygehusverdenen med dit bidrag ind i din kerneopgave.
  • Muligheden for at fortsat udvikle dig som leder
  • Muligheden for at være rollemodel for dine medarbejdere.
  • Kollegial sparring og driftsmøder mv.
  • Sikre god trivsel og arbejdsmiljø i dit område og på tværs.
  • Understøttende service til klinikkerne.
  • Personlig og faglig udvikling.
  • En del af ledergruppen.
  • Sociale arrangementer.
  • Løbende 1:1 og din udvikling i lederrollen med nærmeste chef
  • Engagerede og ambitiøse leder kolleger
  • Fleksibilitet i mødestruktur kombineret med indførsel af vagtplanlæggere
  • Et inspirerende og uformelt arbejdsmiljø
Vi prioriterer tæt samarbejde på tværs af stab, ledere og kolleger. Det er derfor vigtigt, at du formår at væreåben omkring dine tanker og din ledelsesstil. Som udgangspunkt står du ikke alene og har altid én at sparre med.

Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er uden højeste tjenestetid med gennemsnitlig 37 timer pr. uge, og stillingen aflønnes efter kriterierne for Lokal Løndannelse i henhold tiloverenskomst mellem FOA/Ledernes Hovedorganisation og Regionernes Lønnings- og Takstnævn medindplacering efter kvalifikationer på grundlønstrin 37.

Hvis du ikke allerede er ansat i Region Syddanmark,ansættes du med tre måneders prøvetid.

Vi ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt og senest den 1 april 2024, men venter gerne på den rette.

Går du videre efter 1. samtale, skal du evt. forberede en case til 2. samtale. Derudover bliver du bedt om at præsentere referencer.

Arbejdssted vil være på OUH i Odense, på sigt vil vi flytte til NOUH ved universitetet.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Driftschef Thomas Pieler på 24404253 eller mail Thomas.Pieler@rsyd.dk

Vi gør opmærksom på, at der automatisk indhentes børneattest ved evt. ansættelse.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Universitets Hospital, J.B. Winsløws Vej, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5982895

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet