Er du vores nye sekretær i Tilskud?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler en sekretær i Miljøstyrelsens Tilskudsenhed, som kan hjælpe os med praktiske og administrative opgaver. Interesserer du dig for administrativ understøttelse af sagsbehandlingen i en styrelse? Trives du med afvekslende opgaver og at bidrage til enhedens fælles mål? Har du lyst til at hjælpe os med at få styr på hverdagen? Så er du måske vores nye kollega i Tilskud.

Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
I Tilskud administrerer vi en lang række tilskudsordninger inden for vand- og naturområdet, som spiller ind i klimadagsordenen og den grønne omstilling i landbruget. Vi arbejder med rammer for tilskud, sagsbehandling, IT-understøttelse og tilskudsøkonomi. Enheden består af i alt ca. 30 medarbejdere, inklusiv en kontorchef og to funktionsledere, og arbejder i teams. Vi administrerer tilskud til naturgenopretning af bl.a. vandløb, vådområder, lavbundsområder og søer og tilskud til privat urørt skov eller beskyttelse af vores drikkevand. Der er både nationale tilskudsordninger, som vi selv har ansvaret for og ordninger med EU-tilskud, som vi administrerer sammen med Landbrugsstyrelsen og Fiskeristyrelsen.

Vi søger specifikt en kollega til disse opgaver
Vi har et stærkt fagligt fællesskab og har brug for en sekretær til understøttelse af vores opgaver. Arbejdet som sekretær er udfordrende og varieret og du skal udføre opgaver for både de faglige teams og for enhedsledelsen i Tilskud. Du skal være med til at sikre den daglige drift i kontoret, så opgaverne bliver løst på en effektiv og struktureret måde.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Hjælpe os med forskellige administrative og praktiske opgaver.
  • Holde styr på vores enhedspostkasse og fordele mails.
  • Journalisere og følge op på vores bestillinger og høringer.
  • Være med til at planlægge arrangementer og møder, bl.a. bookinger, tilmeldinger og bestilling af rejser og forplejning.
  • Hjælpe med at hente sager i sagsbehandlingssystemer, eks. CAPTAS.
  • Udføre øvrige administrative opgaver i en fleksibel hverdag, hvor der løbende er behov for løsning af ad hoc opgaver.
  • Være kontaktpunkt og koordinere enhedens tilskudsordninger på Statens Tilskudsportal.
  • Udføre lettere sagsbehandlingsopgaver på nogle af vores tilskudsordninger.
  • Lettere opgaver indenfor GDPR, kvalitetsledelsessystem og hjemmeside.
Kvalifikationer
Vi forventer, at du er uddannet kontorassistent el. lign. og har erfaring med arbejdet i en offentlig myndighed, gerne en styrelse eller departement. Du kan håndtere en afvekslende hverdag og forskelligartede opgaver, som kræver selvstændighed og initiativ. Du løser dine opgaver med omhu og er indstillet på at yde en ekstra indsats, når fristerne skal nås. Du er venlig og serviceminded og er nysgerrig på at lære nyt, også når det gælder digitalisering.

Vi lægger vægt på, at du har erfaring og rutine med journalisering og administrative opgaver, og det er en fordel hvis du har erfaring med RejsUd og IndFak og andre statslige systemer og procedurer.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Er vant til at arbejde med Captia/F2, Word, Excel og Outlook og har let ved at sætte dig ind i nye IT-systemer.
  • Er god til retskrivning og viser omhyggelighed i opgaveløsningen.
  • Har interesse for og gerne indsigt i tilskuds- og miljøområdet.
  • Er udadvendt med et positivt sind og har lyst til at bidrage til vores fællesskab.
  • Er løsningsorienteret og serviceminded i din tilgang til kollegaer og opgaver og følger sagerne til dørs.
  • Arbejder selvstændigt og struktureret og bevarer overblikket i en travl hverdag med mange opgaver og korte deadlines.
Vi forventer desuden, at du er initiativrig, positiv, dynamisk og arbejdsom. Du trives med mange opgaver, og kan håndtere korte tidsfrister uden at det går ud over humøret eller serviceniveauet.

Løn og ansættelsesvilkår
Tjenestestedet vil være i Odense C, vores hovedadresse er på Tolderlundsvej 3-5.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Bettina Helle Jensen på
tlf. 41 39 24 04 eller funktionsleder Pia Jørgensen på tlf. 21 26 15 72.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest
den 6. august 2023. Vi planlægger at holde samtaler den 16. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170368&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5861662

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet