Ekstern lektor til specialevejledning på Center for Journalistik

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Center for Journalistik ved Institut for Statskundskab søger en ekstern lektor til varetagelse af vejledningsopgaver på specialer og BA-projekter. Udover vejledningen kan der eventuelt også aftales undervisningsaktivitet ved instituttets andre uddannelser. Stillingen er tidsbegrænset til 3 år, og arbejdsopgaver samt timetal aftales forud for hvert semester. 

Ansøgere forventes at have dokumenteret relevant undervisningserfaring og erfaring med at vejlede BA-projekter i journalistik, samt specialer på cand. public. og cand.mag. Da hovedbestanddelen i BA-projektet, er et journalistisk produkt, er det afgørende, at ansøgeren har stor erfaring med at producere journalistik. Her vil vi lægge særlig vægt på erfaring med fortællende journalistik.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til uddannelsesleder ved journalistuddannelserne på SDU, Louise Kjærgaard (louk@journalism.sdu.dk).

Ansøger bedes oplyse om han/hun har/har haft andre deltidsansættelser på SDU.

Ansættelsesperioden for en Ekstern Lektor vil normalt være 3 år. Denne periode kan dog afviges i særlige tilfælde. Kontakt instituttet for nærmere oplysning herom.

Ansættelse finder sted i henhold til aftale mellem Finansministeriet og AC.

Frigørelsesattest udstedes.

Ansøgere skal vedlægge bevis for kandidateksamen og et CV, der bl.a. oplyser om tidligere undervisningsvirksomhed og relevante faglige kvalifikationer.

Ved ansættelse som ekstern lektor, vær opmærksom på, at man (ud over at opfylde de vanlige kvalifikationskrav) nu skal opfylde minimum én af følgende to forudsætninger:

1) Relevant praksiserfaring på højt niveau, der ikke er opnået gennem en universitær, videnskabelig ansættelse eller
2) Ansættelse i en videnskabelig hovedstilling på et andet universitet.

Der skal vedlægges en fortegnelse over samtlige bilag, og hvert af bilagene skal være nummereret og mærket med ansøgerens navn.

Ansøgninger vil blive bedømt af en fagkyndig bedømmer.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online". Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syddansk Universitet, Campusvej 55, 5230 Odense M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: http://ssl1.peoplexs.com/Peoplexs22/CandidatesPortalNoLogin/ApplicationForm.cfm?CustomerCode=syd1&PortalID=3797&VacatureID=1210955

Telefonisk: 6550 1000

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851989

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet