BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du tage ansvar for børns konflikter og udfordringer og ændre kontekst, så krav og forventninger passer til børnenes psykologiske forudsætninger? Så er det dig, vi mangler i vores team.
Vi søger en faglig dygtig og kontekstansvarlig pædagog til Tænkehatten Børnehus.
Om os
Tænkehatten er en del af institutionsområde Sanderum-Tingløkke, som også omfatter børnehusene, Lahns, Stjernen, Midgård, Dragen, Dalum, Afrodite og Dalumgård.
I Sanderum-Tingløkke stræber vi efter at skabe stærke børnefællesskaber, hvor trivsel, udvikling og læring for hvert barn og fællesskabet prioriteres højt. Vi byder alle børn velkommen med positive forventninger og holder fagligt fokus på alle børn progression.
Børnehuset består af 24 vuggestuebørn, 56 børnehavebørn og 21 medarbejdere – herunder pædagoger, medhjælpere, pædagogiske assistenter, en daglig pædagogisk leder, studerende, en kok og en husassistent.
Om dig
Vi tilbyder og forventer, at du kan varetage følgende arbejdsopgaver:
- Du kan arbejde ud fra grundantagelsen ”børn opfører sig altid ordentligt”. På den måde bliver børns handlinger til en invitation for at vise os, hvor problemet er.
- Du kan være kontekstansvarlig og dermed arbejde bevidst efter at lukke gabet mellem krav/forventninger og børnenes psykologiske forudsætninger – da vi ved at kontekst skaber muligheder.
- Du kan bringe din faglighed i spil, så vi bevarer høj kvalitet i både overgange, rutiner, læringsmiljøer, børnefællesskaber og professionelle læringsfællesskaber.
- Du kan anvende dokumentation og evaluering, når du som kontekstansvarlig lukker gabet og laver justeringer i praksis – så vi undgår ”at synes og tro”, men i stedet ved.
- Du kan tage ledelse af børnegruppen, hvor du sørger for struktur, organisering og forberedelse af selvsamme gruppe.
- Du kan tage ansvar for dine kollegers relationer til børnene og tør tage over når det kræves.
- Du kan varetage skriftligt arbejde hvad end det er opslag på aula, i handleplaner eller i opmærksomhedsskemaer.
- Du kan arbejde professionelt med vores tværfaglige samarbejdspartnere og evner at gøre brug af deres viden i vores rammer.
- Du kan se vigtigheden i et tæt forældresamarbejde og evner at gøre brug af de ressourcer der ligger heri for at skabe de bedste udviklingsbetingelser for det enkelte barn.
Til gengæld kan du af os forvente:
- En medarbejdergruppe sat sammen af forskellige aldre, baggrunde, erfaringer og interesser, hvor alle sætter fagligheden i højsædet og ved at børnenes perspektiv er det vigtigste perspektiv.
- En medarbejdergruppe, hvor vi stræber efter at alle ser sig som ligeværdige medlemmer, når vi drøfter pædagogiske tilgange, sparrer med hinanden på læringsmiljøerne eller giver og modtager feedback.
- Ugentlig forberedelsestid enten alene eller sammen med en stuekollega.
- Tre faste stuekolleger samt en tilstødende vuggestuegruppe med fire kolleger.
- Månedlige personalemøder med faglige drøftelser på tværs af huset samt afdelings-/stuemøder i forlængelse.
- To årlige p-dage – den ene i eget hus og den anden på tværs af organisationen.
- En organisation i rivende udvikling, hvor der på trods af en fælles rød tråd er plads til forskelligheder.
- En daglig pædagogisk leder med altid åben dør – i både overført og bogstavelig betydning, hvor du kan søge råd, sparring og smådårlig humor.
- En arbejdsplads hvor vi vil hinanden, og hvor personalestuen lyder af gode snakke og grin.
- En god og engageret forældregruppe, der ikke blot vil deres børns bedste, men som også arbejder for det store fællesskab børnene befinder sig i.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er i vores vuggestue med ansættelse den 1. april 2024 eller hurtigst muligt derefter. Stillingen er på 34 timer.
Vil du vide mere og besøge børnehuset
Vores daglige pædagogiske leder og dygtige medarbejdere står klar til at give dig en rundvisning og svare på de spørgsmål, som vores stillingsopslag har måtte give. Du er velkommen til at kontakte daglig pædagogisk leder Charlotte Gervig på 23 81 21 16. Ring og aftal et besøg, inden du søger.
Vi glæder os til at tage imod en ny kollega, som kan være med til at støtte op om den kvalitet, vi allerede har og den udvikling, vi er i gang med.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er torsdag den 14. marts 2024. Samtaler forventes afholdt fredag den 22. marts 2024.
Kan du se dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og CV til os.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
(34-34 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Mågebakken 150, Sanderum, 5250 Odense SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6003467