BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at bruge teorien fra dit jurastudie i praksis i en politisk styret organisation? Leverer du på dine deadlines, og trives du med ansvar? Så er du måske den studentermedhjælper, vi har brug for!
I Politik & Udvikling hos Børn- og Ungeforvaltningen i Odense Kommune søger vi lige nu en dygtig og selvstændig jurastuderende til vores team.
I vores team vil du opleve at få masser af ansvar og indgå i teamet på lige fod med alle andre. Du får mulighed for at få et indblik ind i, hvordan en politisk styret organisation hver dag beskæftiger sig med love, regler og paragraffer inden for børn- og ungeområdet. Du får også rig mulighed for at udvikle dig og dine kompetencer.
Om os
Politik & Udvikling er en af de to teams i stabsfunktionen Politik & Organisation i Børn- og Ungeforvaltningen. Vi er en faglig stærk og fleksibel stab, der i fællesskab med tillid og åbenhed arbejder for at sikre børn og unges læring, trivsel og udvikling.
Teamet Politik og Udvikling er omdrejningspunktet for betjeningen af Børn- og Ungeudvalget, rådmanden og den øverste administrative ledelse. Politik og Udvikling har en væsentlig rolle i at sikre sammenhængen i de mange forskellige politiske dagsordner på børne- og ungeområdet.
Om jobbet
Du bliver en del af et team på 17 kollegaer, der alle spiller sammen på tværs af kompetencer, men har et fælles fokus på at levere med høj kvalitet. Dine tætteste sparringspartnere i teamet bliver forvaltningens to jurister. I et samspil med dem skal du løse diverse juridiske problemstillinger, der kan opstå.
Som jurister lokaliseret i Børn- og Ungeforvaltningen er vi, de mange lokale arbejdspladserne juridiske sparringspartnere.
Som vores studentermedhjælper kommer du til at deltage i opgavevaretagelsen indenfor teamets mange og varierende arbejdsområder, herunder:
- Løsning af konkrete juridiske opgaver af meget forskellig karakter for alle dele af forvaltningen, f.eks. juridisk rådgivning af skoleledere, daginstitutionsledere samt øvrige ledere i Børn- og Ungeforvaltningen
- Håndtering af anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven og indsigtsanmodninger efter GDPR
- Løsning af forskellige opgaver inden for informationssikkerhed og GDPR, herunder evt. deltage i det tværgående informationssikkerhedsarbejde i kommunen
- Juridisk rådgivning og sparring i forbindelse med den samlede opgaveportefølje omkring den øverste politiske og administrative ledelse af forvaltningen
- Research og udarbejdelse af juridiske notater
- Løsning af diverse ad hoc-opgaver i teamet
- Rådgivning i klagesager
- Generel assistance til afdelingens to jurister
Arbejdstiden er i gennemsnit 10 timer om ugen, men vi har fuld forståelse, at du i nogen perioder har eksamener eller andet studierelateret, så du har mulighed for at planlægge din arbejdstid efter eget ønske.
Om dig
Vi ser for os, at du er detaljeorienteret, engageret/arbejdsom, god til relationer og dygtig til at omsætte teori til praksis. Du er sulten efter at lære nyt, tilegne dig nye kompetencer og er ikke bange for at byde ind med den nyeste viden, egne idéer, metoder eller tilgange. Modsat er du heller ikke bange for at bede om hjælp og sparring fra din chef eller dine kollegaer.
Du læser cand.jur. og har således afsluttet din bacheloruddannelse eller alternativt på dit sidste semester af kandidatuddannelsen.
Derudover forestiller vi os, at:
- Du har et højt fagligt niveau og er interesseret i offentligret
- Du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
- Du er selvstændig, initiativrig og løsningsorienteret
- Du kan behandle oplysninger fortroligt
- Du er engageret, serviceorienteret og kan holde et køligt overblik over opgaver, der skal koordineres inden for en kort deadline
- Du kan hurtigt sætte dig ind i nye problemstillinger og lovgivning, du ikke har kendskab til på forhånd
- En stilling tæt på beslutningerne i byens største forvaltning med ca. 6.500 ansatte
- Tæt sparring med afdelingens to jurister
- Relevant erhvervserfaring, hvor du kan prøve kræfter med juraen og forskellige lovgivninger i praksis
- Ansvar
- Gode og fleksible arbejdsforhold
- En arbejdsplads med en uformel omgangstone med dygtige kolleger med humor og humør
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte jurist Maise Zinck Rasmussen på 51 70 59 18 eller stabschef Lærke Kibsgaard Rask på 20 13 25 59.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 19. februar 2024, og vi forventer at holde samtaler den 23. februar 2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ørbækvej 100A, st., 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984171