BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at arbejde med tal og rådgivning i et ansvarsfuldt job med selvstændige opgaver? Vil du hjælpe ledelsen på Det Tekniske Fakultet med at styre økonomien og indgå i vores dygtige team af økonomer? Så er du vores kommende kollega.
Opgaverne omfatter økonomistyring, herunder udarbejdelse af budgetter, opfølgning og regnskaber, udarbejdelser af prognoser, budget og regnskab for ekstern virksomhed, samt en række forskellige ad hoc opgaver.
Som faglig koordinator af området har du den centrale rolle i at samle trådene og sikre et tæt samarbejde mellem TEKs Økonomiafdeling, SDUs centrale økonomikontor og enhederne på TEK. Budget- og Controller teamet består af dig og to kolleger, som arbejder tæt sammen om opgaverne. Du kan se frem til en spændende og udfordrende stilling med stor variation i opgaveporteføljen og mulighed for selv at præge opgaverne. TEK oplever vækst og fremdrift med mange projekter, hvor du bliver en del af en inspirerende og dygtig medarbejderstab.
TEK Økonomiafdeling opererer i en kompleks vidensorganisation med mange forskellige aktører og interessenter ofte med international baggrund. Det er derfor vigtigt, at du evner at samarbejde med mange forskellige mennesker, faggrupper og samarbejdspartnere samt, at du kan kommunikere skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk.
Den ledige stilling er som Controller med ansvar for den faglige koordinering af fakultets overordnede økonomistyring. Du ansættes som chefkonsulent og refererer til lederen af økonomiafdelingen. Stillingen er på 37 timer om ugen med tjenestested i Odense; tjenesterejser til Sønderborg må forventes.
Dine opgaver omfatter blandt andet:
- Udarbejdelse af budgetter, budgetopfølgninger samt prognoser for TEK på fakultets-, institut- og enhedsniveau.
- Understøttelse af fakultetets prognoseværktøj og økonomirapportering.
- Udarbejdelse af ledelsesinformation.
- Ajourføring af løn prognosen for fakultetets medarbejdere.
- Diverse ad hoc analyser.
- Udvikling af diverse værktøjer og modeller i bl.a. Excel.
- Udvikle, forbedre og implementere nye procedurer og retningslinjer.
Vi forventer, at du:
- Har en lang videregående uddannelse, meget gerne inden for det økonomiske område.
- Har solid erfaring med controlling, budgettering, økonomistyring og regnskabsaflæggelse.
- Har flair for IT-systemer og er en garvet bruger af Excel. Kendskab til fx QlikView, og andre systemer er en fordel, men ikke et krav.
- Er omhyggelig, systematisk og kan bevare overblikket, også når der arbejdes med detaljen.
- Sætter en ære i at yde en høj service.
- Er positiv og udadvendt og kan samarbejde med mange forskellige mennesker.
- Er målrettet og meget proaktiv i forhold til opgaveløsning.
- Kan arbejde selvstændigt og tilrettelægge dine opgaver, så du når i mål til tiden.
- Kan formidle dit budskab til kollegaer med en ikke-økonomisk-baggrund.
Økonomiafdelingen på Det Tekniske Fakultet
Økonomiafdelingen på i alt 20 medarbejdere varetager den overordnede økonomistyring på Det Tekniske Fakultet, der har 5 institutter, ca. 600 medarbejdere og ca. 3500 studerende. Fakultetet er placeret i Odense og Sønderborg. Afdelingen indtager en central rolle i planlægningen og risikostyringen af fakultetets økonomi og er omdrejningspunkt for planlægning og opfølgning, økonomisk risikostyring og ledelsesinformation til alle niveauer i organisationen.
Vi lægger vægt på at kunne arbejde selvstændigt og samtidigt samarbejde, støtte og hjælpe hinanden. Vi værdsætter et positivt arbejdsmiljø og holder af et godt grin, også når vi har travlt. Vi har fælles sparringsmøder om udfordringer og du vil blive klædt på til opgaverne svarende til den erfaring, som du bringer ind i jobbet.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Leder af TEK Økonomi Peder Thusgaard Ruhoff på telefon 9350 7147 eller e-mail ptr@tek.sdu.dk.
Ansøgningsfristen er fredag d. 15.03.2024 kl. 23.59.59.
1. samtaler afholdes onsdag d. 20.03.2024 og evt. 2. samtale fredag d. 22.03.2024. Der vil i forbindelse med samtalen være afsat tid til en test på engelsk.
Forventet jobstart 01.05.2024.
Ansættelse finder sted efter overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i staten.
Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF.
Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Syddansk Universitet, Campusvej, 5230 Odense M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004797