Datastærk analysekonsulent til Sundhedsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du talstærk, og har du flair for at arbejde med data og analyser? Kunne du tænke dig at understøtte Sundhedsforvaltningens dygtige ledere og medarbejder? Så er det dig, vi søger som vores nye data- og analysekonsulent.

Sundhedsforvaltningen er skabt med formålet om at styrke sundhedsområdet i en landets største byer, og ruste os til at kunne håndtere de sundhedsmæssige udfordringer, vi står overfor både nu og i fremtiden.

Sundhedsområdet er i en rivende udvikling nationalt. Også i kommunen mærker vi, at opgaverne ændrer karakter, fx bliver der flere ældre og opgaverne mere komplekse. Det sker samtidig med, at der er rekrutteringsudfordringer. Det kræver, at vi finder nye og gode løsninger for borgerne.

I Sundhedsforvaltningen er vi i alt ca. 700 medarbejdere, og vi har været i drift siden den 1. september 2022.

Vi har brug for dig…
…til at hjælpe os med at blive endnu stærkere til at anvende data og analyser i Sundhedsforvaltningen. Vi har behov for en grundig og initiativrig person, med lyst til at få et indgående kendskab til sundhedsområdet, og i særdeleshed de data, der findes på området. Den rette person til jobbet evner at sætte sig ind i og overskue store mængder data fra forskellige kilder kan tænke metodisk og analytisk og har gode samarbejdsevner.

Om os
Du bliver en del af Sundhedsstaben, hvor der pt. er 17 ansatte. Staben er dog stadig i etableringsfasen, så du har muligvis flere kollegaer første arbejdsdag.

Staben er ansvarlig for den konsulentfaglige og administrative understøttelse af forvaltningens drift, understøttelse af rådmand og direktør samt betjening af det politiske udvalg. Du vil have tæt dialog og sparring med forvaltningens relevante videnpersoner og tæt samarbejde med forvaltningens Sundhedschef og Chefgruppe.

Du bliver del af Økonomi & Data, som er ansvarlig for datagrundlaget i hele forvaltningen, herunder strukturering, rapportering og analyse af data. Derudover har vi også ansvaret for den overordnede planlægning, styring og koordinering af forvaltningens samlede økonomi og økonomistyring.

Vi arbejder løbende med at udvikle vores økonomistyring, planlægningsgrundlag og ledelsesinformation, der tilsammen skal sikre et solidt beslutningsgrundlag i Sundhedsforvaltningen.

Vi lover dig, at du hos bliver en del af et kontor med en omskiftelig hverdag med fart på – men hvor der er altid plads til at have det sjovt. Vi tilbyder dig samtidig en unik chance for at være med fra begyndelsen i en ny forvaltning, hvor der er meget lidt, ”plejer”, men derimod mulighed for at tænke nyt.

Du vil blive en del af en arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder, og hvor du vil opleve at få ansvar – men uden at skulle føle dig alene om dine opgaver. Du vil få mulighed for at indgå i faglige og tværfaglige fællesskaber både internt i forvaltningen og på tværs af de øvrige forvaltninger i kommunen.

Om jobbet
Vi kan tilbyde dig et spændende job med masser af udfordringer. Du får både lov til at understøtte det politiske og ledelsesmæssige niveau, men også de medarbejdere, der hver dag gør en konkret forskel for byens borgere. Dine opgaver spænder vidt. Fælles for dem er, at data er en altovervejende del af det. Du får således både meget tekniske opgaver, idet du skal vedligeholde og udvikle vores datawarehouse (ETL). Du får også opgaver i form af at opbygge god og vedkommende rapportering (BI). Nogle gange får du også mulighed for at grave dybt i et område, blive klogere og finde nye mønstre. Vi vægter faglighed højt og prioriterer samarbejde og sparring i teamet.

Konkrete arbejdsopgaver:

  • Opbygge Sundhedsforvaltningens ledelsesinformation og BI
  • Udvikle og senere vedligeholde Sundhedsforvaltningens data i datawarehouse
  • Udarbejde diverse analyse
  • Deltage i udviklingsprojekter
  • Udvikle rapportering på f.eks. økonomiområdet og sundhedsområdet
  • Udarbejde rapporter og data i forbindelse med kvalitetsudvikling i forvaltningen
  • Understøtte kollegaer i forvaltningen ift. dataudtræk og analyser
  • Indberetning af statistik til eks. Danmarks Statistik, Sundhedsdatastyrelsen og 6-by-samarbejdet
Odense Kommunes datawarehouse er baseret på programmer fra SAS Institute. Vi anvender hovedsageligt programmerne fra SAS, når vi arbejder med ledelsesinformation og analyser. Kendskab til SAS vil derfor være en fordel, men har du erfaring med andre programmer eller en god teknisk forståelse, så er der et godt netværk i Odense Kommune til oplæring i SAS.

Om dig
Vi forestiller os, at du:
  • Har en relevant videregående uddannelse med fokus på tal og analyse. Eks. inden for samfundsvidenskab såsom cand.oecon, cand.scient.oecon eller tilsvarende
  • Har erfaring med modellering, strukturering og analyse af data
  • Er analytisk og kan overskue store talmængder og komplicerede sammenhænge
  • Har interesse for og erfaring med datatræk på forskellige fagområder
  • Har gode samarbejdsevner og er god til at arbejde tværfagligt
  • Evt. har erfaring med data og analyser på sundhedsområdet
Det er vigtigt, at du har en analytisk sans og finder det spændende at arbejde med data, tal og analyser. En god kommunaløkonomisk forståelse er også en fordel, men ikke et krav.

Besidder du de nødvendige kvalifikationer, og kunne du tænke dig en dagligdag præget af samarbejde med gode og dygtige kolleger samt en arbejdsplads med en uformel omgangstone, så hører vi gerne fra dig.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid (37 timer) og med tiltrædelse den 1. august 2023. Dit ansættelsessted bliver Ørbækvej 100, 5220 Odense SØ.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Ansættelse hurtigst muligt og senest den 1. august 2023.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte kontorchef for Økonomi & Data Sofie Loftsgaard på 21 46 72 28 eller på solof@odense.dk

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 18. juni 2023. Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 28. juni 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=61170bb9-9664-456c-88d5-cfa1df7440c4

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837882

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet