Contract Manager til Kategori- & Kontraktstyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af Danmarks mest professionelle indkøbsafdeling med et stærkt fagligt miljø, hvor vi sætter kompetenceudvikling og trivsel højt?

Så er du måske vores nye Contract Manager.

Da én af vores gode kollegaer har valgt nye udfordringer, søger vi en dygtig, energisk og god kollega til én af de sjældent udbudte Contract Manager stillinger.

Contract Management funktionen i Odense Kommune har til formål gennem kontraktstyring at skabe effekt på Odense Kommunes indkøbs- og udbudspolitiks fire bundlinjer; Økonomi, Etik, Grøn og Cowork. Dette skabes ved:

  • Et tæt samarbejde med leverandører, fagforvaltningerne og andre interessenter. Dette er vigtigt for dels at tilsikre gensidig overholdelse af kontraktens vilkår, men også at kontrakten og dens sortiment altid matcher behovet.
  • Et tæt samarbejde om og opfølgning på sociale klausuler for at fremme et socialt ansvarligt arbejdsmarked.
  • At understøtte den grønne dagsorden ved løbende opfølgning på leverandørens overholdelse af grønne krav i kontrakterne og understøttelse af markedets grønne udvikling gennem løbende dialog og samarbejde med leverandørerne.
  • God, relevant og meningsfuld dialog med markedet med henblik på at skabe gode relationer og innovative samarbejder, som muliggøre og understøtter vækst samt markedsudvikling for både kommune og virksomhed.
Om jobbet
Du vil blive en del af funktionen Kategori- & Kontraktstyring, som pt. består af 13 medarbejdere. Funktionen består af 3 Contract Managers, som til sammen varetager kontraktstyringen af Odense Kommunes udbudte kontrakter og rammeaftaler på tværs af alle fagområder med undtagelse af IT samt bygge- og anlægsområdet. Det kan f.eks. være beskæftigelsesområdet, sundhedsfaglige ydelser, håndværkerydelser og det tekniske område. Alle kontrakter og rammeaftaler er opdelt i fire forskellige segmenter afhængig af økonomisk volumen samt juridisk og kommerciel risiko. Vi har et tæt samarbejde, hvor vi dagligt sparrer med hinanden, men arbejder også selvstændigt og er selv ansvarlige for egne opgaver, deadlines og styring af egen tid.

Du vil få ansvaret for at supportere og understøtte kommunens brugere af kontrakterne i din kontraktportefølje. Derudover skal du dele din erfaring og viden om kontrakterne med udbudskonsulenterne i teamet, når der skal forestås udbud af nye kontrakter og rammeaftaler på det pågældende område.

Din kontraktportefølje vil primært bestå af rammeaftaler indgået i udbudsfællesskaber, f.eks. SKI og KomUdbud. Porteføljen vil primært bestå af rammeaftaler segmenteret i de to segmenter med lav juridisk og kommerciel risiko. Dine typiske arbejdsopgaver på rammeaftalerne vil primært bestå i økonomisk opfølgning i samarbejde med funktionen Compliance og Controlling, statusmøder med interne og eksterne samarbejdspartnere samt løbende håndtering af henvendelse fra kommunens brugere af aftalerne.

Dine ansvarsområder vil være:
  • Overblik over egen kontraktportefølje
  • Daglig kontakt med leverandører og håndtering af diverse problemstillinger
  • Samarbejde med brugerne af kontrakten og andre interne samarbejdspartnere
  • Samarbejde med funktionen Compliance og Controlling omkring lavrisikokontrakter
  • Vidensopsamling og -deling med udbudskonsulent i forbindelse med nyt udbud
  • Løbende faglig udvikling af Contract Management-funktionen i samarbejde med de to andre Contract Managers
Om os
Vi er ca. 40 medarbejdere i Udbud & Kontraktstyring, der med energi, humor og høj faglighed brænder for udbudsområdet. Hos os får du et uhøjtideligt miljø med højt til loftet, men samtidig et højt fagligt niveau.

Som Contract Manager i Odense Kommune bliver du en del af en velfungerende og ambitiøs afdeling. Du får et ansvarsfuldt, spændende og udviklende job med frie rammer, stor selvstændighed og fart over feltet.

Du får mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt og i en afdeling med stort fokus på arbejdsmiljø og trivsel. Der er plads til at have det sjovt samtidig med, at der arbejdes seriøst og målrettet.

Vi sætter det gode kollegaskab højt, og vores eget socialudvalg tager derfor løbende initiativ til fællesarrangementer på tværs af hele afdelingen. Det kan være sommerfest, fredagsbar og quizzer.

Derudover tilbydes en arbejdsplads med en central placering, da Udbud & Kontraktstyring er placeret på Odense Rådhus.

Om dig
Vi forventer, at du:
  • Har en relevant kommerciel eller administrativ uddannelse
  • Har minimum et par års erfaring fra en lignende/tilsvarende stilling. For den rette kandidat kan nyuddannede også komme i betragtning.
  • Evner at være faglig sparringspartner for både interne samarbejdspartnere, kollegaer og ledelse
  • Kan arbejde struktureret i en travl hverdag
  • Befinder sig godt med dialog med mange forskellige fagligheder og evner det gode samarbejde med mange forskellige interessenter både inden for og uden for organisationen
  • Er kommunikativ dygtig i skrift og tale
  • Motiveres af at assistere andre og indgå i et engageret team
  • Er løsningsorienteret
  • Har humor og trives i et uhøjtideligt miljø
  • Har personligt drive, er proaktiv og nysgerrig
Som person er du kendetegnet ved at kunne have mange bolde i luften samt være dynamisk og initiativrig. Du opleves af andre som udadvendt og nysgerrig og har gode samarbejdsevner, understøttet af stærke kommunikative evner. Du har en stærk ansvarsfølelse for at få dine projekter gennemført til tiden og med et godt resultat, arbejder struktureret og udviklingsorienteret samt bevarer overblikket selv i pressede situationer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast fuldtidsstilling som Contract Manager i Udbud & Kontraktstyring. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest pr. 1. januar 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte funktionsleder for Kategori- & Kontraktstyring Kanita Rikalo på telefon 29 10 78 77 med spørgsmål om stillingen eller for en drøftelse af dine personlige kvalifikationer i forhold til stillingen.

Du kan også læse mere om Udbud & Kontraktstyring her.
 
Det praktiske 
Ansøgningsfristen er torsdag den 2. november 2023. 
1. samtaler afholdes tirsdag den 7. november 2023 og eventuelle 2. samtaler afholdes torsdag den 16. november 2023. Du kan blive bedt om at udfylde en personprofilanalyse mellem 1. og 2. samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927456

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet