Bliv ydelsessagsbehandler i en dynamisk og støttende afdeling inden for kontanthjælp

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kontanthjælp i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen søger en ydelsessagsbehandler. Udvidelse af opgaveporteføljen betyder, at vi vil styrke vores afdeling med endnu en dygtig medarbejder fra 1. december 2024.  
 
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med forventet tiltrædelse den 1. december 2024. 
 
Om os 
I Kontanthjælp er det vores opgave at sikre et korrekt forsørgelsesgrundlag for kommunes borgere, så de kan fokusere på at komme i Uddannelse eller job.  
 
Vi er 51 medarbejdere, som arbejder helhedsorienteret med administrative og 
borgerrettede myndighedsopgaver primært indenfor lov om aktiv socialpolitik. 
 
Om jobbet 
Dine primære arbejdsopgaver bliver at: 

  • Behandle digitale ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp og selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse 
  • Sikre korrekt udbetaling af ydelser efter lov om aktiv socialpolitik 
  • Foretage opfølgning på løbende forsørgelsessager 
  • Yde råd og helhedsorienteret vejledning til borgerne 
  • Afholde samtaler om forsørgelsesydelser for de borgere, der ikke søger digitalt 
  • Udføre administrative opgaver, der er tilknyttet udbetalingen af de ydelser, vi varetager 
Om dig 
Vi forventer, at du: 
  • Er rutineret og har erfaring som ydelsessagsbehandler
  • På en professionel måde håndterer mødet med borgeren og er bevidst om din kommunikation 
  • Har flair for at arbejde med IT og erfaring med KY 
  • Har flair for tal og kompleks lovgivning 
  • Er struktureret og god til at prioritere din tid i forhold til de daglige arbejdsopgaver 
  • Bidrager positivt til afdelingens fællesskab 
  • Er kontoruddannet, socialrådgiver, administrationsbachelor, socialformidler eller har lignende relevant uddannelse eller oparbejdet erfaring indenfor området.
Vi tilbyder
  • Et rigtig godt arbejdsmiljø med en positiv stemning og et fantastisk kollegaskab 
  • Høj faglighed og sparring med fagligt dygtige kollegaer 
  • En veldrevet afdeling, hvor vi arbejder med tilpasset LEAN, hvilket betyder, at vi ikke arbejder med egne sagsstammer 
  • En arbejdsplads, hvor der er mulighed for, at man kan indrette arbejdsdagen fleksibelt 
  • En mangfoldig gruppe kollegaer, både hvad angår alder, baggrund og personlighed, hvor vi sætter pris på godt humør og hjælpsomhed.
Løn- og ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 
 
Aflønningen vil tage udgangspunkt i grundløn 22 i HK´s overenskomst eller i grundløn 32 i overenskomsten med Dansk Socialrådgiverforening. 
 
Vil du vide mere? 
Hvis du vil vide mere om stillingen eller vores arbejdsplads, så er du velkommen til at ringe til ydelsessagsbehandler Dorte Hoffmann Nørgaard på 21 47 53 10. 
 
Det praktiske 
Ansøgningsfrist er den 20. oktober 2024. Vi forventer at holde samtaler uge 43 2024. 
  •  


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Egeparken 2A, 9., 5240 Odense NØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6124569

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet