Bliv sekretariatsleder i klinisk genetik på universitetshospitalets afdeling i vækst

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Vil du være med til at gøre en universitetshospitalsafdeling i rivende udvikling endnu bedre? Vil du være en del af en afdeling, der sætter patienten først - både de, der kommer i dag, og fremtidens patienter? Er du vild med genetik og med at gøre en forskel, så er vi det helt rigtige sted for dig. Vi søger en engageret sekretariatsleder pr. 1. november 2024 eller snarest herefter.
Afdelingen varetager funktioner inden for specialet klinisk genetik. Vi har en velfungerende ambulant genetisk rådgivningsfunktion med mere end 3000 forløb pr. år. Afdelingen er med i flere europæiske referencenetværk for sjældne sygdomme (ERN) og varetager sekretariatsfunktion for alle OUH’s medlemskaber i ERN. Herudover huser afdelingen OUH’s Center for Arvelige og Komplekse Sygdomme, som sekretariatet også betjener.

I laboratoriet udføres en bred vifte af genetiske analyser i klinisk regi, fra de klassiske cytogenetiske analyser som kromosomanalyser, FISH-analyser og kromosom mikroarrayanalyser til enkeltgens- og panelundersøgelser samt exom- og genomanalyser. KGA varetager de prænatale analyser for hele regionen, hvor også analyser som NIPT og helgenomsekventering er en del af tilbuddet til gravide. Laboratoriet er DANAK-akkrediteret og foretager mere end 6500 kliniske analyser om året.

Til afdelingen er knyttet forskningsenheden Human Genetik under Klinisk Institut, SDU. Forskningsenheden er meget aktiv og er fysisk placeret på afdelingen.

Som sekretariatsleder vil du blive nærmeste leder for seks lægesekretærer og leder af et sekretariat, der understøtter alle dele af afdelingen og tilknyttede centre. Du vil referere til afdelingsledelsen, men cheflægen vil være din nærmeste leder. Du vil indgå i ledelsen af afdelingens ambulatorie sammen med afdelingens oversygeplejerske, relevante speciallæger og afdelingsledelsen.

Stillingen er delt således, at ca. 2-3 dage ugentligt forventes anvendt i ledelsesfunktion, mens du i resterende tid forventes at deltage i det daglige driftsarbejde i sekretariatet.



Dine opgaver og ansvar som leder bliver bl.a. at

  • Være en synlig leder, der sikrer planlægning og tilrettelæggelse af arbejdet i sekretariatet, således at mål for effektivitet, kvalitet og svartider overholdes.
  • Deltage aktivt i ledelsen af ambulatoriet i samarbejde med oversygeplejersken, relevante speciallæger og afdelingsledelsen.
  • Varetage personaleledelse af sekretariatets medarbejdere i samarbejde med afdelingsledelsen, herunder afholde medarbejderudviklingssamtaler, sygefraværssamtaler osv.
  • Sikre optimal anvendelse af den tildelte personaleressource samt varetage daglig planlægning af medarbejderes arbejdsopgaver, herunder ferieplanlægning mv.
  • Sikre, at medarbejderne i sekretariatets kompetencer vedligeholdes og udvikles, således at de understøtter afdelingens behov og udviklingsstrategi.
  • Afholde personale- og driftsmøder for sekretariatets medarbejdere.
  • Sikre, at sekretariatet udfører arbejde af høj kvalitet, og at ambulatoriet er velfungerende, herunder sikre udarbejdelse og vedligeholdelse af retningslinjer og instrukser for området.
  • Medvirke til udvikling af strategien for ambulatoriet således, at vi sikrer patientforløb af høj faglig kvalitet og med høj patienttilfredshed.
  • Bidrage til, at afdelingen har en god kontakt til kliniske afdelinger og eksterne samarbejdspartnere.
  • I samarbejde med afdelingsledelsen: Indstilling til ansættelse og afskedigelse af medarbejdere i afdelingens sekretariat samt bidrage ved årlige lønforhandlinger.
Funktionsbeskrivelse for sekretariatsleder kan rekvireres ved henvendelse til OUH.ODE.KGA.Ledelsessupport@rsyd.dk.



Vi forventer, at du

  • Er uddannet lægesekretær.
  • Har ledererfaring/-uddannelse eller er villig til, gennem kurser og/eller uddannelse, at tillære ledelseskompetencer.
  • Er helheds- og udviklingsorienteret, omhyggelig og kvalitetsbevidst.
  • Motiveres af udfordringer og trives med at tage ansvar.
  • Har gode samarbejdsevner, er fleksibel, udadvendt og har gennemslagskraft.
  • Udviser aktiv deltagelse i personlig og faglig udvikling.


Vi tilbyder

  • Et job med mulighed for personlig og faglig udvikling.
  • Et alsidigt job, hvor du har mulighed for at præge afdelingens kultur og udvikling.
  • Mulighed for deltagelse i relevante kurser og efteruddannelse, herunder lederuddannelse.
  • Tæt ledelsessamarbejde om ambulatoriedriften.
  • Tæt tværfagligt samarbejde med afdelingens øvrige engagerede personale.
  • Et godt arbejdsmiljø med respekt for den enkelte.


Hvis du har spørgsmål
Kan du henvende dig til ledende overlæge Lilian Bomme Ousager, tlf.: 6541 1605 / 2680 3627.

Løn og ansættelsesforhold
I henhold til overenskomst mellem Regionens Lønnings- og takstnævn og HK


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Universitets Hospital, J.B. Winsløws Vej, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112202

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet