BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en rådgiver med indgående kendskab til sagsbehandling indenfor det socialretlige og forvaltningsretlige område med henblik på at styrke et i forvejen stærkt fagligt miljø. Kunne det være dig?
Myndighed søger en rådgiver til det specialiserede område.
Om Myndighed, Det Specialiserede Område
Myndighed, Det specialiserede Område, er en del af myndighedsområdet i Ældre- og Handicapforvaltningen, som ligger fysisk på Risingsvej 118, Odense C. Afdelingen består af ca. 30 ambitiøse og professionelle medarbejdere, en myndighedsleder og en assisterende leder.
Det specialiserede område varetager sagsbehandling for borgere med senhjerneskade, sindslidelse og erhvervet hjerneskade. Du kan læse mere om vores forløbsopdeling på Odense Kommunes hjemmeside.
Aktuelt er vi ved at tilrettelægge vores sagsbehandling således, at vi i højere grad styrer på sagsstammer gennem løbende opfølgning.
Om jobbet
Du bliver rådgiver i en afdeling, hvor hverdagen byder på mange forskellige opgaver, der fordrer tæt samarbejde på tværs af myndighedsafdelingen, andre afdelinger, herunder vores drift m.m.
Vi lægger vægt på at optimere vores arbejdsprocesser for effektivt at kunne levere god sagsbehandling i et helheds- og rehabiliterende perspektiv for borgerne. Som rådgiver har du medansvar for at møde borgerne som ligeværdige samarbejdspartnere, at vores sagsbehandling udføres på højt niveau samtidig med, at du har et stærkt blik for de økonomiske forhold på området. Desuden er det væsentligt, at du forstår at begå dig i en sammenhæng til de øvrige sagsområder i Myndighed og formår at koordinere på tværs.
Du refererer til myndighedslederen på det specialiserede område.
Dine væsentligste opgaver bliver:
- Ansvar for egen sagsstamme
- Koordineringsansvar i komplicerede borgersager
- Bidrage aktivt ift. implementering af VUM 2.0
- Ansvarlig for aktindsigt på tværs af myndighedsafdelingen
- Desuden vil du have et særskilt ansvar i forhold til Servicelovens §§ 95,96, herunder have ansvar for ajourføring af vores såkaldte ”BPA-håndbog”
Vi søger en medarbejder, der har indgående kendskab til myndighedsprocesser og lovgivning, særligt serviceloven. Du skal kunne bevæge dig mellem at være rådgiver med egen sagsstamme, og at have opgaver på tværs af øvrige sagsstammer.
Desuden ønsker vi, at du har følgende kompetencer:
- Relevant erfaring med myndighedssagsbehandling
- Faglige og sociale kompetencer til at yde kolleger vejledning, støtte og sparring ved komplekse problemstillinger
- Stærk i sociallov, sundhedslov, forvaltningslov og tilstødende lovområder.
- Stærk i sagsbehandling
- Systematisk i din arbejdstilgang
- Evne til at udtrykke dig præcist, både mundtligt og skriftligt
- Positiv indstilling
- Kan lide en travl og varieret hverdag med mange forskellige opgaver
- Brænder for faglig udvikling, formidling og implementering
- En arbejdsplads med godt humør og uformel omgangstone
- Kollegial sparring
- En hverdag, som du selv tilrettelægger
- Relevante kompetenceudviklingstiltag
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Tiltrædelse helst senest den 1. december 2024.
Vil du vide mere?
Hvis du er blevet nysgerrig på vores arbejdsplads eller har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte myndighedschef Lasse Grue Larsen på 51 77 75 36.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 27. oktober 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 30. oktober 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Ørbækvej 100B, st., 5220 Odense SØ
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125728