BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Inspirerende og troværdig digital kommunikation. Overskuelige og letforståelige hjemmesider. Søgbarhed, brugeroplevelse og webtilgængelighed i top. Har du lysten og evnerne til at hjælpe os med de tre ting, så har vi brug for dig til at udvikle og vedligeholde en række hjemmesider for afdelinger og tilbud i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen i Odense.
Beskæftigelses- og Socialforvaltningen arbejder målrettet på, at flere borgere i Odense skal i uddannelse og job. Forvaltningen har knap 1400 medarbejdere, der arbejder med alt fra jobformidling over ungerådgivning til hjælp til udsatte borgere.
Til at bidrage til forvaltningens arbejde, søger vi en dygtig kommunikationskonsulent, der er klar til at tage rorpinden på forvaltningens decentrale hjemmesider som f.eks. Behandlingscenter Odense - Stofbehandlingen, Ungdommens Uddannelsesvejledning og Center for specialundervisning for voksne. Se hele listen nederst i jobannoncen.
Om jobbet
Vi har brug for en kollega, der er helt skarp på digital kommunikation. Den primære opgave er nemlig at være webredaktør på 11 selvstændige hjemmesider for afdelinger, områder og institutioner under Beskæftigelses- og Socialforvaltningen.
Jobbet handler både om udvikling og vedligehold. Flere af siderne trænger til en omfattende opdatering af både udtryk og indhold, og du kommer til at drive den proces i dialog med chefer, ledere og nøglemedarbejdere fra de afdelinger, der ejer siderne. Der er plads til at tænke og gå nye veje visuelt og indholdsmæssigt, så længe det kan lade sig gøre i Sitecore.
Forventningen til vores nye kollega er, at du kan arbejde med udviklingsopgaven sideløbende med det daglige vedligehold, som indebærer at opdatere, overvåge og optimere siderne.
Du får god mulighed for at sparre og samarbejde med vores forvaltningsredaktør, der har ansvaret for forvaltningens sider på www.odense.dk og på vores interne medarbejderportal, ligesom du naturligvis kan trække på dine andre kollegers viden og erfaring.
I et lille og travlt kommunikationsteam hjælper og støtter vi nemlig hinanden i hverdagen.
Om dig
Hvis du skal være vores nye kollega, er det vigtigt, at du har styr på din kommunikationsfaglighed og kan lide at formidle komplicerede emner på en let tilgængelig måde. At du er god til at samarbejde både med dine fagfæller i kommunikationsteamet og de kolleger i driften, som du hjælper med at finde de rigtige kommunikationsgreb til deres forskellige behov.
Du skal være i stand til at holde overblikket og drive udviklingsprocessen på hjemmesiderne, så de relevante chefer, ledere og nøglemedarbejdere bliver inddraget på de rigtige tidspunkter. Du skal synes, at alt, hvad der har med web-kommunikation at gøre, er vildt spændende. Du skal trives i arbejdet med at skabe sammenhængen mellem tekniske krav og løsninger og så den kommunikation, som går lige ind hos modtagerne:
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med:
- Indholdsoptimering på hjemmesider med afsæt i søgemaskineoptimering (SEO) og brugeroplevelse (UX), herunder opbygning af god struktur og navigation
- Indholdsanalyse og konkurrentanalyse på hjemmesider
- At skrive webtekster og producere indhold til hjemmesider
- Mobile First – mobilvenlig opbygning af sider og struktur
- Grafisk design – i forhold til farvevalg, topbanner m.m.
- CMS Sitecore og analyseværktøjet SiteImprove
Du skal have lyst til at arbejde selvstændigt med dine opgaver, og vil til gengæld også få frihed til selv at tage roret. Vi hjælper dig selvfølgelig godt i gang i afdelingen, og vi sparrer løbende med hinanden.
Om afdelingen
Stillingen er placeret i afdelingen Kommunikation og ICO, som er en del af Ledelsessekretariatet. Afdelingen består af to teams: International Community Odense, der hjælper højtkvalificerede internationale medarbejdere med at falde til i Odense, og kommunikationsteamet.
Kommunikation består udover den kommende kommunikationskonsulent og forvaltningsredaktøren af tre konsulenter og en studentermedhjælper. I det daglige arbejder vi blandt andet med at passe forvaltningens pressetelefon, vedligeholde forvaltningens sider på www.odense.dk, skrive taler til rådmanden, lave informationsmateriale til virksomheder, skrive interne nyheder og passe Facebooksiden ”Odense i job” og LinkedIn-siden ”Virksomhed & Arbejdskraft - Jobcenter Odense”.
Der er nok at se til, men vi er gode til at holde humøret lige så højt som tempoet. Vi arbejder på en fleksibel måde, hvor der er plads til at tage en hjemmearbejdsdag, og vi har en åben omgangsform, hvor der er plads til at sige sin mening.
De 11 hjemmesider er
Behandlingscenter Odense - Stofbehandlingen
Ungdommens Uddannelsesvejledning
Center for specialundervisning for voksne
St. Dannesbo og Dannesbohus
Nej til bander
Opgør med negativ social kontrol Odense
Krisecenter Odense
Unge & Rusmidler
Helt Anonym Odense
Odense mod cybercrime
SSP Odense
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål. Kontakt leder af Kommunikation, Niklas Bøgh Bonnemose på nikbb@odense.dk, 24 62 63 98.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en 2-årig ansættelse på fuld tid. Tiltrædelse 1. august 2024 eller snarest efter.
Løn aftales efter kvalifikationer.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 17. juni 2024. Vi forventer at afholde samtaler den 20. juni 2024. Ved behov afholdes evt. 2. samtaler den 26. juni 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Skulkenborg 1, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055313