BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre overblik over den økonomiske ramme for omkostninger og investeringer i forhold til OUH’s indflytning på det nye OUH og blive en del af vores team i Enheden for Regnskab og Økonomistyring.
Konsulent med fokus på projekt økonomi
Har du et godt overblik, og er du vant til at styre planen for store og mange investeringer og driftsbudgetter i et stort projekt over flere år, så er du den nye kollega vi søger til vores økonomistyringsteam i Økonomi, Planlægning og Data på OUH. Du skal primært arbejde med den økonomi, der vedrører budgettet i forhold til vores flytning til det nye OUH, og sikre et stærkt overblik og sammenhæng i de økonomiske rammer, der er lagt for budgettet.
OUH’s økonomiske styring tager sit udgangspunkt i et decentralt økonomisk ansvar. Det betyder, at det økonomiske ansvar er uddelegeret til afdelingsledelserne i en decentral organisering af OUH med et samlet budget på 8,5 mia. kr. En del af dette budget vil i de kommende år også skulle rumme vores transformation til det nye OUH, så en vigtig del af opgaven er at skabe overblikket og sammenhængen sammen med de budgetansvarlige ude i afdelingerne.
Hvad skal du lave?
De kommende år arbejder vi endnu mere intenst frem mod at være klar til at flytte ind på det nye OUH. I den proces bliver dine opgaver en variation af økonomistyringsopgaver, der vedrørende både driften og investeringerne således at vi er klar til drift fra den dag vi flytter ind på det nye OUH.
Du får ansvaret for, i tæt samarbejde med andre kolleger i afdelingen, at understøtte især vores serviceafdelinger med budgetlægningen både i forhold til de effektiviseringer som følge af nye rammer og krav, men også vedrørende de omkostninger, der er i forhold til, at fysikken og rammerne på det nye OUH medfører nye typer af omkostninger, som både skal beskrives, udarbejdes et budget for og sagsbehandles.
Du skal endvidere varetage vores opgaver i forhold til det medicotekniske område. Dette tæller alt fra både løbende investeringer igennem den årlige medicotekniske apparaturpulje, månedlig koordinering og dialog med både afdelinger og den regionale medicotekniske funktion.
Herudover skal der ske en re-fordeling af vores budget og en opbygning af en ny rapporteringsstruktur, der afspejler den nye organisering og opgavefordeling på det nye OUH. Det bliver en stor og spændende opgave, som du også bliver en del af sammen med enheden.
Stillingen er placeret i Regnskab og Økonomistyringsenheden i stabsafdelingen Økonomi, Planlægning og Data. Vi har mange opgaver, der går på tværs i afdelingen samtidig med, at vi arbejder tæt sammen med vores kollegaer i de øvrige stabsafdelinger.
Profil
Du vil gå forrest og har de gode ideer, og du brænder for at være med til at skabe et stærkt udgangspunkt inden for vores økonomiske ramme for flytningen til det nye OUH.
Du kan formidle sammenhængen mellem investering, drift og vedligehold i et overordnet perspektiv, mens du har styr på detaljerne. Du har samtidig lyst til at være med til at sætte retningen for den fremtidige økonomiske styring af OUH.
Forventninger til dig
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse med økonomi i fokus, og hvis muligt gerne koblet med relevant erfaring med analytisk arbejde og økonomi i en offentlig sammenhæng.
Du skal kunne agere i en tværfaglig organisation og være garant for rettidige leverancer af høj faglig kvalitet til både chefen, afdelingsledelserne, direktionen og regionen. Du skal kunne tænke analytisk, trives med tal og have gode kommunikative evner, herunder kunne formidle komplicerede problemstillinger og økonomiske nøgletal på en let og overskuelig måde.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- kan arbejde selvstændigt i forskellige projekter på projektlederniveau og på tværs af mange interessenter og fagligheder på OUH.
- arbejder effektivt og struktureret.
- bevarer overblikket uden at miste sansen for detaljen.
- er en empatisk og positiv holdspiller og evner at indgå i konstruktive samarbejde med kollegaer, der har en anden faglig baggrund.
Vi tilbyder:
Du bliver ansat i afdelingen Økonomi, Planlægning og Data, der består af 82 dygtige kollegaer fordelt i tre enheder; Regnskab og Økonomistyring, Plan og Udvikling og Data og Automatisering. Stillingen som konsulent er placeret i Regnskab og Økonomistyring. Vi har meget forskellige baggrunde, da vi løser mange forskellige opgaver, og vi holder af en uformel omgangstone og lægger vægt på at hjælpe hinanden i hverdagen.
Vi tilbyder fleksibel arbejdstid, tillidsbaseret ledelse og dygtige kollegaer. Vi er en del af en stor organisation i forandring og vores arbejde er med til at skabe forudsætningerne for behandlingen af patienterne – nu og i fremtiden.
Løn og ansættelsesforhold
Du ansættes i Økonomi, Planlægning og Data på OUH Odense Universitetshospital. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Har du de rette kompetencer og erfaringer kan stillingen være på special- eller chefkonsulentniveau.
Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Regnskabschef Per Jensby-Lindegaard på 2336 7040 eller Stabschef Henrik Seemann 5155 9823.
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning til os senest 5. marts 2025. Samtaler afholdes løbende.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Odense Universitets Hospital, J.B. Winsløws Vej, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/8d22f177-3a8e-421d-87eb-8ac101137d95