BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du stærk analytisk og brænder du for at skabe overblik i komplekse data? Har du en skarp forretningsforståelse og lyst til at arbejde med portefølje- og risikostyring? Vil du have en central rolle, hvor du både får ansvar og mulighed for at optimere processer? Så er du måske vores nye kommercielle controller.
Portefølje- og risikostyring i et tværfagligt samarbejde
Som vores nye kommercielle controller bliver du en del af et stærkt fagligt miljø, hvor du får en vigtig rolle i at skabe datadrevne beslutninger, der understøtter både vores interne forretning og vores kunders behov. I denne stilling vil du arbejde i krydsfeltet mellem data, analyse og forretning, hvor du får en alsidig hverdag. Du får ansvaret for portefølje- og risikostyring samt rapportering og procesoptimering. Du bliver en vigtig sparringspartner på tværs af organisationen og får mulighed for at forbedre og optimere vores eksisterende arbejdsgange.
Dine primære opgaver vil være:
- Håndtering af kunde- og indkøbsporteføljer med fokus på risikostyring og rapportering
- Kontrol af indgåede aftaler for store erhvervskunder samt efterfølgende kontrol af indkøbsporteføljer
- Udarbejdelse af datagrundlag til indkøbsprognoser for specifikke kundesegmenter
- Kontrol af indkøbs- og engrosfakturaer
- Løbende udvikling af relevante interne rapporter, analyser og kontroller med fokus på ændrings- og afvigelseshåndtering, forecasts, risk management og balancering af porteføljen
Du interesserer dig for data, og har en skarp analytisk sans. Du finder motivation i at kunne tænke på tværs, se sammenhænge og levere de bedste analyser. Du navigerer nemt i krydsfeltet mellem data, systemer og analyser i en kommerciel forretning, og bidrager samtidig til teamet med faglig sparring og godt humør. Du er god til at skabe et overblik over store datamængder og kan omsætte dem til klare og brugbare indsigter.
Din tilgang er selvstændig og proaktiv. Du trives med at tage ansvar for dine opgaver fra start til slut, hvor du har fokus på både resultatet og vejen dertil. Du skaber succes i jobbet gennem din nysgerrige og naturlige interesse for markedet og dets udvikling, hvor du formår at bruge relevant viden i din opgaveløsning. Du opretholder høj standard for rapportering og analyser, samt bidrager til at forbedre eksisterende og udvikle nye.
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant videregående uddannelse inden for økonomi, matematik eller lignende
- Har minimum 3 års erfaring med analyse, controlling eller risikostyring
- Har stærke Excel-kompetencer og gerne erfaring med Power BI eller lignende rapporteringsværktøjer
- Gerne har kendskab til databaser og dataudtræk
Hos os bliver du en del af et engageret team på 10 specialister og superbrugere, der brænder for at skabe værdi gennem data og analyser. Vi har en uformel og positiv kultur, hvor vi støtter hinanden og fokuserer på både faglig og personlig udvikling. Vores afdeling er kendetegnet ved et godt kollegialt fællesskab, hvor vi vægter et godt arbejdsmiljø.
Selvom vi er en del af et stærkt team, har vi hver især vores eget ansvarsområde, som vi driver selvstændigt. Det giver dig et stort individuelt ansvar samt frihed til at fordybe dig i dine opgaver og tage ejerskab over dine løsninger – men altid med et stærkt fællesskab i ryggen. Vi sparrer løbende og deler viden, så vi sammen opnår de bedste resultater.
Vi tilbyder:
- Et job med selvstændigt ansvar og mulighed for at sætte dit præg på vores processer
- En udfordrende hverdag med mulighed for faglig og personlig udvikling
- Attraktive personalegoder som sundhedsordning, kantine, fitnessfaciliteter og medarbejderforeninger.
Hvem er vi?
Energi Fyn er Fyns største energiselskab, og vi sikrer elforsyningen til 220.000 fynboer. Vi er 100% ejet af fynboer, og det er vores mål og opgave at bidrage til udviklingen på Fyn. En del af denne udvikling handler om at sikre, at vores processer og systemer passer til forretningens behov, så vi kan imødekomme kundernes ønsker. Læs mere om os her.
Vil du med på holdet? Så send os din ansøgning og dit CV hurtigst muligt - vi glæder os til at lære dig at kende og byde dig velkommen i vores team!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Energi Fyn, Sanderumvej, 5250 Odense SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-03-2025; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/e3b57b95-970b-4519-89de-0ef999dccc76