Bliv juridisk sagsbehandler i Skatteankestyrelsen i Odense og vær med til at sikre retssikkerhed inden for ejendomsvurdering

dato

Har du interesse for fast ejendom? Vær med til at behandle borgernes klager over offentlige ejendomsvurderinger i Skatteankestyrelsen i Odense. Som en del af en uafhængig klageinstans vil du bidrage til at sikre borgernes retssikkerhed. Vi står klar med et stærkt fagligt miljø og mulighed for sparring med dygtige kolleger.

Juridisk sagsbehandling på et varieret sagsområde
Bliv en del af Skatteankestyrelsens 21. kontor i Odense, hvor vi behandler klager over Vurderingsstyrelsens afgørelser om ejendomsvurderinger. Vi vil gerne byde velkommen til flere kolleger, som interesserer sig for fast ejendom, herunder ejendomsvurdering, og som vil være med til at sagsbehandle borgernes klager over deres ejendomsvurderinger. Du er med til at sikre retssikkerheden på ejendomsvurderingsområdet og får mulighed for at arbejde med ny lovgivning på et bredt, varieret og aktuelt sagsområde.

Kontoret består af en blandet flok af både nye og erfarne kolleger, som har forskellige faglige baggrunde. Du bliver en del af et større fagligt fællesskab og kollegaskab i Odense. 21. kontor arbejder bl.a. tæt sammen med 1. kontor, som også er på adressen og har også et samarbejde med kolleger fra styrelsens andre vurderingskontorer. Tilsammen sikrer vi en høj faglighed på ejendomsvurderingsområdet. Vi har fokus på effektiv og grundig klagebehandling af høj kvalitet.

Hos os er der en uformel tone og omgangsform, hvor vi hjælper hinanden og prioriterer god trivsel. Du vil få selvstændigt ansvar for egen sagsportefølje, men vil også opleve, at samarbejde, vidensdeling og feedback er en stor del af hverdagen. Vi har fokus på ensartethed i sagsbehandlingen og på at styrke vores kompetencer inden for det vurderingsfaglige område og den juridiske metode.

Vi sørger for, at du hurtigt bliver en del af fællesskabet ved at tage godt imod dig og tilrettelægge et grundigt onboardingprogram. Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder i kontoret – alt efter dine interesser og kompetencer.

I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Dine ansvarsområder og primære opgaver
Du vil følge dine sager fra påbegyndelse af sagsbehandlingen til afslutning ved afgørelsesmyndighederne. Dine primære arbejdsopgaver bliver bl.a. følgende:

  • oplyse sager og tilrettelægge sagsforløb. Sagsoplysningen består bl.a. af indhentelse af oplysninger fra andre offentlige myndigheder.
  • afholde telefonsamtaler med borgere og repræsentanter.
  • udarbejde skriftlig indstilling til sagernes afgørelse og være i dialog med afgørelsesmyndighederne, når det er relevant.
  • at sikre og vedligeholde høj faglighed på ejendomsvurderingsområdet.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. og interesserer dig for ejendomsvurderingsområdet. Du kan være nyuddannet eller have erfaring med juridisk sagsbehandling.
  • kan omsætte dine juridiske kompetencer til at løse konkrete problemstillinger i praksis og kan sikre den rette kvalitet i sagerne til rette tid.
  • kan omsætte dine juridiske kompetencer til at identificere principielle juridiske problemstillinger i ny lovgivning samt bidrage til at løse dem.
  • kan lide at arbejde med skriftligt juridisk arbejde og kommunikerer klart og tydeligt både i tale og på skrift.
  • arbejder selvstændigt og tager ansvar, samtidig med at du har lyst til at være en del af det faglige fællesskab og bidrage til god trivsel i kontoret.
Din nye kollega Henriette glæder sig til at møde dig
”Når du bliver en del af 21. kontor, får du rig mulighed for at arbejde med retsområder som forvaltningsret og fast ejendom i de klagesager, som du sidder med. Du kommer til at arbejde selvstændigt med dine egne sager, men med god mulighed for faglig sparring med kolleger i dit eget kontor og kolleger fra andre kontorer i styrelsen – beliggende i hele landet. Vi har en uformel og behagelig dialog med afgørelsesmyndighederne. Sagerne svinger i kompleksitet, hvilket giver en god variation og faglig udvikling i arbejdet”, fortæller Henriette fra 21. kontor.

Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg jobbet” senest den 11. juni 2025.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i 21. kontor, Mia Møller Mølgaard, på telefon 3376 2349.

Vi holder 1. samtaler den 16. juni og 17. juni 2025 og 2. samtaler i løbet af uge 26 2025.

Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler. På 2. samtaler vil der ligeledes indgå en skrivecase.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. september 2025 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er helt centralt i Odense få minutters gang fra stationen. Vi holder samtaler på Thomas B. Thriges Gade 44-48, 5000 Odense C, hvor vi har adresse på nuværende tidspunkt: Vi forventer at flytte til helt nye kontorlokaler efter sommer på Lerchesgade 35, 5000 Odense.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Odsense, Thomas B. Thriges Gade, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d97a97ac-769e-42de-a552-a1578160ca7a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Boliger til salg i Odense

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.