Bliv funktionschef i fogedretten ved Retten i Odense fra januar 2025

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef i fogedretten ved Retten i Odense er ledig fra den 1. januar 2025.

Retten i Odense er én af landets 24 byretter. Vi er godt 85 ansatte, heraf pt. ca. 23 jurister, og er samlet i to bygninger i centrum af Odense i gå-afstand til banegården.

Retten i Odense er organiseret i fem afdelinger: Retssekretariatet, forberedelsesafdelingen, familieretten, skifteretten og fogedretten.

Fogedretten beskæftiger for tiden ca. 10 kontormedarbejdere inkl. afdelingslederen og 4 jurister inkl. funktionschefen.

Funktionschefens arbejdsopgaver

Funktionschefen har sammen med en kontoruddannet afdelingsleder ansvaret for afdelingernes faglige, sagsbehandlingsmæssige og personalemæssige forhold. Opgaverne løses således i et tæt samarbejde med afdelingslederen, som har det daglige personalemæssige ansvar for afdelingernes kontormedarbejdere.

Funktionschefens ansvar omfatter bl.a. ansvar for:

  • At sagsbehandlingen i afdelingerne er af højeste juridiske kvalitet
  • At sagsbehandlingen i afdelingerne er tilrettelagt således, at personaleressourcer udnyttes optimalt, og at afdelingerne overholder fastsatte mål for berammelser og gennemløbstider
  • At vedtagne personalepolitikker efterleves
  • At udarbejde og gennemføre afdelingernes handlingsplaner i samarbejde med medarbejderne
  • At videreformidle informationer af både juridisk og ledelsesmæssig karakter
  • At sikre oplæring og vejledning af fuldmægtige under grunduddannelse og vejledning og sparring med andre jurister tilknyttet afdelingerne
  • At lægge strategier for kompetenceudvikling for afdelingernes medarbejdere
  • At skabe et godt arbejdsmiljø og sikre en høj trivsel blandt afdelingernes medarbejdere.
Funktionschefen deltager i afdelingens konkrete sagsbehandling og udfører desuden andet retsarbejde efter nærmere aftale med præsidenten.

Funktionschefen indgår i den samlede ledelse og deltager i ledermøder og lederudvikling sammen med embedets øvrige ledere. Som medlem af den samlede ledelse forventes det, at man indgår i og medvirker til en helhedstænkning i forhold til det samlede embede på tværs af afdelinger.

Læs mere om Retten i Odense på www.domstol.dk/odense.

Kvalifikationer

Varetagelse af stillingen som funktionschef forudsætter juridisk kandidateksamen og særdeles gode faglige kvalifikationer.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Har relevant faglig erfaring knyttet til det kommende ledelsesområde
  • Besidder gode lederegenskaber og måske har en lederuddannelse eller anden relevant uddannelse
  • Har lyst til ledelse samt kontinuerlig udvikling og efteruddannelse inden for ledelse som fagdisciplin
  • Er parat til at træffe beslutninger af stor betydning
  • Har veludviklede samarbejds- og kommunikationsevner
  • Kan arbejde selvstændigt, har gennemslagskraft samt udviser respekt og ordentlighed i din kommunikation og omgang med andre.
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra domstolene, men det er ikke et krav.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår.

Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt tillæg, for varetagelsen af funktionen som chef ydes et midlertidigt funktionstillæg og for varetagelsen af ledelsesansvaret i fogedretten ydes endnu et midlertidigt funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 64.829 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. april 2024-niveau).

Pensionsbidraget af tillæggene udgør 17,1 pct.

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under ”Job”.

Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, der angiver karakterer og karaktergennemsnit, samt eventuelle udtalelser. Har du gennemført domstolenes grunduddannelse, en byretskonstitution i uddannelsesøjemed og/eller en landsretskonstitution skal du medsende udtalelse efter endt grunduddannelse, samt eventuelle udtalelser efter lands- og/eller byretskonstitution.

Ansøgninger skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 4. november 2024.

Det kan blive aktuelt at iværksætte test, før vi afholder eventuelle 2.-samtaler.

Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til retspræsident Rasmus Damm på tlf. 9968 3481 rad@domstol.dk eller sekretariatschef Mette Brock Hansen på tlf. 9968 3486 eller mbh@domstol.dk.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold mv.

Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Domstolsstyrelsen, Amagerfælledvej, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130805

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet