Beskrivelse
Trives du i en international virksomhed, hvor samarbejde og faglig sparring vægtes højt? Værdsætter du en bred opgavepalette, og kan du se dig selv i en udadvendt og kommunikativ stilling? Hvis du samtidigt sætter en ære i at levere høj kvalitet og overholde deadlines, så er det netop dig vi søger til denne spændende stilling som Financial Controller til Inrotech i Odense.
Som Financial Controller hos Inrotech vil du få en spændende og varieret arbejdsdag med opgaver, der omfatter udarbejdelse af måneds- og årsregnskaber, sikring af compliance samt optimering af processer og systemer. Du vil have det overordnede ansvar for virksomhedens økonomistyring og rapportering til både moderselskabet og ledelsen. I denne rolle vil du desuden referere direkte til virksomhedens administrerende direktør. Regnskabsafdelingen består, ud over dig, af en Controller, der er ansvarlig for drift af bogholderiet A-Z samt lønkørsel. En af dine øvrige opgaver vil derfor også være at supportere dine kollegaer samt sikre diverse kontrol og overholdelse af politikker vedrørende forretningsgange. Inrotech er for nylig blevet opkøbt af en større amerikansk koncern, hvilket giver dig en ansvarsfuld position i en voksende, international virksomhed med gode muligheder for at udvikle dine kompetencer og ansvarsområder inden for koncernen på sigt.
Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Dine opgaver vil blandt andet omfatte:
Arbejdsopgaver
- Kontrol og support til bogholderiet
- Måneds- og årsafslutning
- Rapportering til ledelsen og moderselskabet
- Forecast og udarbejdelse af regnskaber
- Moms og indrapportering til offentlige myndigheder
- Transfer pricing dokumentation
- Bidrage til skatterådgivere vedrørende selvangivelse og håndtere skattekontroller
- Afstemninger
- Compliance samt optimering af processer og systemer
- Bidrage ved interne og koncernrevisioner
- Vedligeholde og opdatere SOX-procedurer og FCPA-politikker
- Løbende ad-hoc opgaver
Inrotech er en veletableret dansk produktionsvirksomhed, som specialiserer sig i automatiseringsløsninger til svejseprocesser med avanceret teknologi, herunder robotteknologi og intelligente systemer. Virksomhedens innovative løsninger anvendes blandt andet inden for skibsbygning, offshore og vedvarende energi. Som Financial Controller hos Inrotech får du en central rolle blandt virksomhedens 40 medarbejdere i Odense og bliver en del af en spændende og voksende virksomhed med fokus på udvikling, høj kvalitet og optimering.
Du vil opleve et uformelt arbejdsmiljø, hvor service, hjælpsomhed og ordentlighed værdsættes, og hvor støtte og værdiskabende samarbejde er i centrum. Siden sommeren 2024 har Inrotech været en del af Lincoln Electric, en global leder inden for svejseudstyr med over 14.000 medarbejdere fordelt i 26 lande. Dette giver derfor også en unik mulighed for international karriereudvikling på tværs af koncernens mange selskaber, hvis det skulle have interesse.
Du tilbydes
- 37 timer pr. uge
- Fleksible arbejdstider
- Sundhedsforsikring
- Massageordning
- Pensionsordning
- Frokostordning
- Parkeringsmuligheder
- Sociale arrangementer
- 5 ugers ferie + 5 feriefridage
- Løn efter kvalifikationer
Du er struktureret og detaljeorienteret, samtidig med at du formår at bevare et overordnet overblik, selv i en travl hverdag. Du er proaktiv, selvkørende og i stand til at planlægge og tilrettelægge din arbejdsdag fra start til slut. Med en stærk etisk sans arbejder du med integritet og ansvarlighed, og ordentlighed er en kerneværdi for dig. Derudover trives du i et internationalt miljø, hvor du er serviceorienteret og en holdspiller, som sætter en ære i at overholde deadlines. Endelig er du en positiv og udadvendt person, der kommunikerer stærkt og arbejder procesorienteret.
IT-kompetencer
Du har solide IT-kompetencer. Inrotech anvender Uniconta.
Erfaring & uddannelse
Du har en cand.merc.aud., HD-R eller tilsvarende, samt minimum 5 år års erfaring fra en lignende stilling eller revision.
Sprog
Engelsk. Dansk er en fordel, men ikke et krav. Koncernsproget er engelsk.
Kontaktpersoner
Maja Frøhlke Sørensen og Caroline Jakobsen.
Ansøgningsproces
Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkelt ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument. ProSelection garanterer fuld diskretion og vil aldrig videregive dine oplysninger uden, at du har givet dit samtykke, og du har hørt nærmere om virksomheden.
Vi indkalder løbende udvalgte kandidater til interview hos ProSelection.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=30af0c35)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Proselection ApS, Hammerensgade, 1267 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6150125