Bliv en engageret og motiverende leder i en udekørende tværfaglig gruppe

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar til en spændende ledelsesmæssig udfordring i en udekørende tværfaglig gruppe? Har du lyst til at lede og motivere medarbejdere, der hver dag yder en uvurderlig indsats sammen med borgerne?
Har du en sundhedsfaglig baggrund som sygeplejerske eller ergo-, fysioterapeut. Hvis ja, så er du måske vores nye assisterende rehabiliteringsleder.


Om jobbet
Ledelsesteamet varetager den daglige ledelse i et tæt samarbejde, og arbejder målrettet med hverdagsrehabilitering. Vi har fokus på det tværfaglige samarbejde, og vi faciliterer, at medarbejdernes faglige kompetencer kommer i spil og understøtter dem i deres udvikling. Dette med fokus på kerneopgaven og for at opnå størst mulig effekt hos borgerne.

Det kræver et fokuseret ledelsesarbejde at få grunddriften til at fungere. Du er engageret og finder masser af energi og motivation i netop den proces som leder.
Det bliver din opgave at arbejde med den daglige grunddrift:

  • Indgå i et synligt og aktivt samspil med medarbejdere, borgere, pårørende og øvrige samarbejdspartnere
  • Koordinere daglige driftsopgaver med skarpt øje for optimal udnyttelse af tilgængelige ressourcer
  • Arbejde med og facilitere implementeringen af nye arbejdsgange på alle områder   
  • Understøtte medarbejdernes trivsel og udvikling i et tæt samarbejde i lederteamet og AMR, TR og i MED
  • Være en del af arbejdet med elever og studerende
  • Samarbejde og sparring med rehabiliteringslederen og de øvrige relevante fagpersoner om den samlede løsning af områdets opgaver og udfordringer
  • Indgå i ledelsesmæssig telefonisk bagvagt efter fast rul i weekend og helligdage.
Vi er et område under forandring, og der er derfor fokus på implementering af nye arbejdsgange på flere områder. Det vil være et væsentligt fokuspunkt for dig, og du forventes at arbejde tæt på medarbejderne med nedenstående punkter i samarbejde med rehabiliteringslederen
  • Personaleledelse - Sikring af sikker grunddrift, arbejdstidsplaner, kørelister, dokumentationssystemer mv.
  • Tværfaglig ledelse — understøttelse og facilitering af den faglige udvikling og kvalitet i hverdagens opgaveløsning.
  • Møde- og procesfacilitering - morgenmøder, tværfaglige møder, forandrings- og udviklingsprocesser.
  • MUS- og GRUS-samtaler, samarbejde om struktur og organisering af hverdagens faglige udvikling og kompetenceudvikling
  • Understøtte samarbejdet med myndighed, pårørende og øvrige aktører i borgernes liv
  • Rekruttering af medarbejdere for at understøtte driften

Om dlg
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut, gerne erfaring med ledelsesopgaver/distribuerede ledelsesopgaver i sundhedsvæsenet og brænder for at arbejde med den daglige drift i en udekørende gruppe. Du har en lederuddannelse eller er klar til at tage en.
Det er en fordel, hvis du har:
  • Kendskab og erfaring fra udekørende grupper (hjemmeplejen)
  • Ledelseserfaring i form af formel ledelse/uddelegerede ledelsesopgaver eller ansvarsområder 
Personlige kompetencer:
  • Du er relations-skabende og formår gennem dine gode samarbejdsevner at løse opgaverne på mange niveauer i organisationen på en konstruktiv og diplomatisk måde. Uanset om det er medarbejdere, kolleger, pårørende, interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Du er åben, social og positiv- så du kan stå foran en gruppe og få følgeskab og gerne vil gøre en forskel
  • Du har overblik og arbejder struktureret med dine arbejdsopgaver

Om os
Lindvedgruppen er en udekørende tværfaglig gruppe, som er en del af forløb fysisk funktionsnedsættelse. Borgerne, vi samarbejder med, er udfordret på varetagelse af deres daglige praktiske behov men er kognitivt i stand til at varetage eget forløb.

Medarbejdergruppen består af ca. 75 ansatte og er tværfagligt sammensat af primært sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter/hjælpere og ergo- og fysioterapeuter.
Lindvedgruppen leverer indsatser til ca. 200 borgere, primært indenfor servicelovens paragraf 83 og paragraf 86 og indenfor sundhedslovens paragraf 138 og paragraf I40.

Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang, hvor vi understøtter borgeren i at leve et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt. Det betyder, at det er borgerens aktuelle livssituation, der sætter retningen for vores arbejde, og vi vil gerne have et godt og inddragende samarbejde med både borgeren og dennes netværk.

I ledelsen sætter vi en ære i Work Life balance for alle i gruppen, og at den enkelte medarbejder føler sig set og hørt.
I Lindvedgruppen er vi opmærksomme på hinanden, og vi er kendetegnet ved, at vi altid hjælper hinanden færdige med arbejdsopgaverne. Vi har et festudvalg, der er med til at højne vores sammenhold og social kapital.

Vi tilbyder
  • Ansvarlige, dygtige og engagerede medarbejdere, der gerne tager ansvar for kerneopgaven
  • En hverdag, der byder på mange forskellige ledelsesopgaver
  • Et samarbejde, der er båret af en anerkendende tilgang
  • Ledelsesmæssig opbakning, sparring og udvikling i lederteamet og på tværs i forløbet
  • Lederuddannelse og anden relevant kompetenceudvikling
  • En organisation præget af dialog og forandring
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
Vores ledelsesværdier:
  • Medarbejderne er vores vigtigste ressource til at løfte kerneopgaven
  • Vi bygger vores ledelse på en åben, tillids- og dialogbaseret tilgang - det er fundamentet i vores kultur. Vi sørger de rene linjer og arbejder ud fra, at vores dør er åben
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Tiltrædelse 1. november 2024.

Vil du vide mere?
Er du nysgerrig på stillingen og vil vide mere, er du velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Heidi Jensen på 23 40 60 77 eller hehj@odense.dk.
Odense Kommunes ledelsesgrundlag finder du her.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er tirsdag den 17. september 2024. Bemærk vi indkalder med kort varsel telefonisk.
Vi afholder første samtale torsdag den 19. september og anden samtale torsdag den 26. september 2024.
I forbindelse med 2. samtalerunde vil der være en personprofilanalyse og casearbejde samt du skal præsentere referencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Dalumvej 95, Dalum, 5250 Odense SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107934

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet