Bliv en drivkraft for odenseanernes beskæftigelse og uddannelse som konsulent i Politik & Jura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at få flere odenseanere i job og uddannelse? Har du erfaring med ledelsesunderstøttelse? Så har du nu muligheden for at blive konsulent i Politik og Jura i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen.

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen arbejder hver dag på at få flere odenseanere i job og uddannelse. Det er kerneopgaven, og den løser vi med et fast fokus på effekten – vi gør det, der virker. Forvaltningens opgaver spænder bredt, og de cirka 1.450 ansatte arbejder med bl.a. jobformidling, udbetaling af ydelser, stofbehandling og tilbud til socialt udsatte. Opgaverne er vidt forskellige. Men alle medarbejdere er med til at gøre en forskel, både for den enkelte borger og for hele Odense, ved at sikre at flere kommer i uddannelse og job, og at flere odenseanere er sunde og trives.

Brænder du for ledelsesunderstøttelse på beskæftigelsesområdet? Vil du bistå forvaltningens ledelse og det politiske udvalg med at nå ambitionen om at få flere odenseanere i job og uddannelse samt hjælpe de mest udsatte borgere? Vil du gerne arbejde på Fyns største arbejdsplads og få indblik i, hvordan en stor kommune fungerer og styres?

Så har du muligheden nu! For vi har brug for en konsulent i Politik & Jura i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen som har kendskab til beskæftigelsesområdet samt ledelsesunderstøttelse og trives med en omskiftelig hverdag i et ledelsessekretariat.

Der er stor politisk bevågenhed og mange forandringer på beskæftigelsesområdet i disse år. Du kommer til at arbejde med fremtidens beskæftigelsesindsats, indførsel af Arbejdspligt, implementering af Kontanthjælpsreform og andre højt profilerede forandringer og initiativer. 
 
Vi tilbyder
Vi tilbyder en ansættelse i Politik & Jura, der er en del af Ledelsessekretariatet, som betjener hele forvaltningen, lige fra den øverste ledelse til den enkelte rådgiver. Du bliver kollega med 19 dygtige konsulenter og jurister med forskellige ansvarsområder inden for beskæftigelses-, uddannelses- og socialområdet. Jobbet byder på en varieret hverdag på en dynamisk arbejdsplads, hvor vi værdsætter fællesskabet, og hvor de sociale bånd i afdelingen bidrager til et godt arbejdsmiljø. Vi løser opgaverne ved at have fokus på høj faglighed, kvalitet og effektivitet. Vi arbejder under meget fleksible rammer med mulighed for hjemmearbejde og fleksibel placering af arbejdstiden.
Om konsulentstillingen
Din rolle vil være konsulent-betjening af forvaltningens ledelse og drift på beskæftigelsesområdet.

Som vores nye konsulentkollega vil dine primære opgaver være:

  • Understøttelse af forskellige projekter, indsatser og samarbejder på beskæftigelsesområdet.
  • Understøttelse af processer og arbejdsgrupper i driften, herunder lovimplementering.
  • Forberedelse til møder i bl.a. RARFyn, herunder udarbejdelse af notater, analyser og andre AC-generalistopgaver.
  • Betjening af koncernchefer og områdechefer på beskæftigelsesområdet.
  • Udarbejdelse af udvalgssager og Koncernledelsesindstillinger.
  • Udarbejdelse af svar på borgerhenvendelser til forvaltningens rådmand.
Om dig
Du er positiv, god til at samarbejde og i besiddelse af et udtalt servicegen. Det er afgørende, at du har viden om og erfaring indenfor beskæftigelsesområdet. Du har talent for ledelsesunderstøttelse og kommunikation på alle niveauer i organisationen. Du trives i en travl hverdag i en politisk styret organisation, hvor der kan være korte deadlines og mange opgaver sideløbende. Du er en holdspiller og motiveres af at spille andre gode. Herudover har du en relevant videregående samfundsvidenskabelig eller humanistisk uddannelse.

 Herudover ser vi gerne, at du
  • kan arbejde systematisk og selvstændigt.
  • er i stand til selv at tage initiativ til at løse opgaver og se muligheder.
  • kan koordinere processer på tværs af aktører med mange forskellige fagligheder.
  • kan holde overblikket, når der er mange opgaver i gang.
  • kan håndtere hasteopgaver, som forstyrrer dagens planer.
  • går positivt til opgaverne, har drive og sætter kvalitetsmæssige høje krav til dig selv og dine resultater.
  • har lyst til læring og udvikling for dig selv og teamet.
  • kan og vil bidrage både fagligt, kollegialt og socialt.  
  • er en stærk skriftlig kommunikatør, der kan skrive modtagerorienteret.
Du styrer selv din opgavevaretagelse, men dagene ligner ikke hinanden, og din dag kan godt komme til at se anderledes ud end du forestillede dig, da du startede din arbejdsdag. Du skal derfor have lyst til at løse nye og pludseligt opståede opgaver samt mod på at sætte dit eget præg på jobbet. Jobbet er til dig, som har nogle års erfaring med ledelsesunderstøttelse og beskæftigelsesområdet, men som fortsat ønsker at udvikle sig i et spændende og selvstændigt job.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Der er i udgangspunktet tale om indplacering som konsulent.
Stillingen er fuld tid og med start den 1. oktober 2024 eller snarest muligt efter aftale.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål og ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Skov Nielsen på 24 41 96 66 eller bsn@odense.dk.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 18. august 2024.
Vi forventer at afholde samtaler torsdag den 22. august 2024 og en eventuel 2. samtale fredag den 23. august 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Skulkenborg 1, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090316

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet