BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvis du kunne tænke dig at arbejde med tilskudsadministration i et drømmeteam af dygtige og engagerede kollegaer, der bidrager til at sikre, at socialt udsatte borgere, mennesker med handicap og ældre får gavn af statens tilskudsmidler, kan du nu gribe chancen for at blive en del af Social- og Boligstyrelsens team Tilskudsøkonomi.
Vi forestiller os, at du…
Er en smilende og imødekommende person, der arbejder struktureret og har blik for detaljen. Du er også en opmærksom kollega, der naturligt lytter, engagerer dig, samarbejder og bidrager til at løfte i flok. Du har en relevant uddannelse inden for samfundsvidenskab, økonomi, regnskab, revision, kontor eller offentlig administration.
Vi tilbyder til gengæld…
Et spændende job i teamet Tilskudsøkonomi, hvor dit arbejds- og privatliv er i harmoni, og hvor du arbejder i et krydsfelt mellem offentlig forvaltning, økonomi og forvaltningsjura med fokus på, at statslige tilskudsmidler anvendes til formålet og i henhold til tilskudsbetingelserne. Samtidig arbejder du for at understøtte, at tilskudsbetingelserne udformes og håndhæves på en måde, der gør det så let som muligt for tilskudsmodtager at modtage tilskud.
Dine primære arbejdsopgaver
Du vil sammen med dine kollegaer komme til at arbejde med udmøntning og især opfølgning på Social-, Bolig- og Ældreministeriets tilskud til civilsamfundsorganisationer, frivillige foreninger, kommuner og andre aktører, herunder:
- Udmønte direkte tilskud, hvor du bl.a. udformer tilskudsbrev, godkender projektbeskrivelse og budget, gennemgår afrapportering og har den løbende kontakt med tilskudsmodtager.
- Sagsbehandle regnskaber fra tilskudsmodtagere, hvor du bl.a. sammenholder regnskabsudgifterne med det tilhørende budget og indgår i dialog med tilskudsmodtagere og revisorer om afvigelser og andre relevante forhold.
- Sparre med kollegaer om korrekt tilskudsadministration og faglig effekt med henblik på, at tilskudsbetingelserne overholdes og midlerne anvendes til formålet, samtidig med at det ikke bliver for administrativt tungt for tilskudsmodtager at modtage tilskud.
- Bidrage til udvikling af tilskudsområdet med afsæt i de barrierer, potentialer og opmærksomhedspunkter, vi støder på undervejs i opgaveløsningen.
Om Tilskudsøkonomi
Team Tilskudsøkonomi har ansvaret for at administrere og følge op på offentlige tilskudsmidler på det sociale område og ældreområdet. Teamets kerneopgave er at administrere de midler, der afsættes i de årlige finanslovsaftaler, og sikre en økonomisk opfølgning på, at de politiske mål med initiativerne opfyldes. Dette gør vi i samarbejde med kollegaer i de relevante fagkontorer, styrelsens forvaltningsjurister og andre enheder med tilknytning til tilskuddet. Vi håndterer også henvendelser såsom aktindsigtsanmodninger og anklager om uacceptabel brug af tilskudsmidler, ligesom vi bidrager til den årlige budgettering samt løbende budgetopfølgning på området, og har tværgående udviklingsprojekter og analyser i relation til tilskud.
Kulturen i teamet er præget af samarbejde, høj trivsel og en naturlig lyst til at hjælpe hinanden. Vi engagerer os og sætter en ære i at yde den bedste service over for hinanden, tilskudsmodtagere og i sidste ende borgerne. Vi spiser frokost sammen og arbejder under fleksible arbejdsvilkår med indflydelse på tilrettelæggelsen af arbejdstiden, bl.a. med mulighed for hjemmearbejde.
Tilskudsøkonomi er en del af Økonomi. Kontoret har i alt ca. 40 medarbejdere og et antal studenter og er delt op i fire teams: Budget, Regnskab, Controllerenhed og Tilskudsøkonomi.
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår og er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland, som har under 10 minutters gang til kontoret fra Odense Banegård. I løbet af 2025 flytter styrelsen sammen med en række andre statslige arbejdspladser ind i den nyetablerede, bæredygtige bygning Woodhub ved havnen i Odense.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. oktober 2024.
Din stillingsbetegnelse vil afhænge af dine uddannelsesmæssige kvalifikationer og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.
Hvis vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.
Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig-, og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 7. august 2024.
Vi afholder 1. samtalerunde den 9. og 12. august og 2. samtalerunde den 19. og 20. august. Der kan indgå en case-opgave i 2. samtalen.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte leder af Tilskudsøkonomi Karen Moritz Hansen på kmoh@sbst.dk eller på telefon 41 93 25 84.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6073395