Bliv en del af Odense Kommunes centrale regnskabsfunktion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et team, hvor udvikling og professionalisering er i højsædet? Har du erfaring med at arbejde med kommunal økonomi, og ønsker du en hverdag med en bred berøringsflade i organisationen? Så kan det være dig, vi leder efter!

Regnskab i Borgmesterforvaltningen i Odense Kommune søger nye regnskabs- og økonomimedarbejdere.

Om os
Regnskab er en funktion i afdelingen Regnskab og Økonomistyring i staben Økonomi og Digitalisering i Borgmesterforvaltningen. Vores primære opgave er at understøtte forvaltningerne i forhold til regnskabsopgaver og den daglige økonomistyring. Derudover spiller Regnskab en væsentlig rolle i udviklingen af digitale løsninger indenfor vores fagområde.

Som regnskabsmedarbejder bliver du en del af Odense Kommunes centrale regnskabsfunktion, som består af 29 medarbejdere. Afdelingen varetager en bred vifte af opgaver, der relaterer sig til:

  • Kreditorbogholderi
  • Afstemninger
  • Administration af bank og betalingskort
  • Understøttelse af driften
  • Projekt- og tilskudsadministration
Om jobbet
I stillingen ligger forskelligartede opgaver, såsom:
  • Understøttelse af ledere og medarbejdere i forhold til den daglige økonomidrift
  • Bilagsbehandling
  • Afstemninger
  • Support af vores decentrale enheder vedrørende vores økonomisystem ØS Indsigt
I afdelingen har vi stor fokus på standardisering, digitalisering og automatisering. Hvis du har interesse for eller erfaring med digitalisering, vil der være gode udviklingsmuligheder for dig her.

Din fysiske arbejdsplads vil være Odense Rådhus.

Om dig
Som ansat i den centrale regnskabsfunktion i Borgmesterforvaltningen, er det vigtigt, at du er professionel og serviceminded i din tilgang til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.

Vi søger medarbejdere, som:
  • Besidder god økonomisk indsigt og forståelse
  • Er dygtig til formidling
  • Er fortrolig med IT og erfaring med at arbejde i økonomisystemer
  • Har kendskab til den kommunale strukturkontoplan
  • Gerne har erfaring med at fremlægge/undervise
  • Er opsøgende og nysgerrig på fagområdet
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling inden for kommunal og/eller offentlig økonomistyring.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan f.eks. være assistent, kommunom, relevant diplomuddannelse eller lignende. Nyudlærte kan også komme i betragtning.

Personlige kompetencer:
Som vores nye regnskabsmedarbejder er det vigtigt, at du:
  • Er god til at bevare overblikket
  • Er en positiv teamplayer
  • Står fast på principper
  • Har sans for både detaljen og helheden
  • Er proaktiv og ansvarsbevidst
  • Har lyst til at deltage i fællesskabet
Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads med gode udviklingsmuligheder i form af kurser, efteruddannelse m.m. Derudover vil du komme til at indgå i faglige og tværfaglige netværk i forvaltningen.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentlig og med opstart den 1. november 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Flemming Sigersted på 21 12 49 33 eller økonomikonsulent Søren H. Petersen på 30 66 19 97.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er fredag den 20. september 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 25. september 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Flakhaven 2, 2., 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107104

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet