…og har du lyst til at udbrede denne viden i en stor organisation, så er et job i Social- og Boligstyrelsens team for forvaltningsret måske noget for dig.
Vi søger en skarp jurist med gode samarbejdsevner, der sammen med teamets fire øvrige jurister kan understøtte resten af organisationen i at handle forvaltningsmæssigt korrekt.
I teamet arbejder vi ud fra den tilgang, at Social- og Boligstyrelsens opgaver og medarbejdere altid er i centrum for det, vi leverer. Derfor lægger vi også vægt på at yde en hurtig og kompetent service og dermed understøtte hele organisationen bedst muligt.
Dine vigtigste opgaver
- Rådgive Social- og Boligstyrelsens medarbejdere, ledelse og direktion inden for det forvaltningsretlige område.
- Behandle aktindsigtssager.
- Kvalitetssikre organisationens arbejde på det forvaltningsretlige område.
- Udarbejde bekendtgørelser i forbindelse med udmelding af ansøgningspuljer.
- Rådgive og samarbejde i forhold til tilskudsadministration.
- Bidrage til opretholdelse og udvikling af de procedurer og materialer, der er implementeret i organisationen.
- Undervise internt i styrelsen.
- Medvirke til at skabe gode relationer på tværs af organisationen og de forskellige fagligheder.
- Du er formentligt cand. jur. og interesserer dig for forvaltningsret og arbejdet i en offentlig forvaltning.
- Du trives i en serviceorienteret og udadvendt funktion.
- Du er kvalitetsbevidst i dit arbejde, men har øje for fremdrift og deadlines.
- Du arbejder selvstændigt, samtidig med at du bidrager aktivt til faglig sparring og åbenhed i opgaveløsningen.
- er god til at samarbejde med mennesker med mange forskellige baggrunde,
- er fleksibel og fungerer godt i et dynamisk miljø,
- kommunikerer klart og præcist både mundtligt og skriftligt,
- kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Du bliver en del af forvaltningsret-teamet i Jura. Teamet lægger stor vægt på faglig sparring og et godt samarbejde mellem kollegerne. Vi har en uformel omgangstone og prioriterer fællesskabet både i hverdagen og til forskellige sociale arrangementer.
Jura består af 11 jurister, en bachelorfuldmægtig, en souschef og en kontorchef. Vi er inddelt i tre teams, hvor vi, ud over forvaltningsret, arbejder med GDPR og indkøb/kontrakter.
Central beliggenhed og stor fleksibilitet
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. marts 2025 eller snarest muligt.
Du ansættes som fuldmægtig og din løn fastsættes ud fra erfaring og kompetencer.
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.
Stillingens ansættelsesområde er Social- og Boligministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 8. januar 2025.
Vi holder 1. samtalerunde den 10. og 13. januar 2025 og 2. samtalerunde den 20. og 21. januar 2025. For kandidater, der går videre til 2. samtalerunde, kan der indgå et testforløb og evt. en case.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte Louise Bech Andersen på loba@sbst.dk eller på telefon 41 93 25 85.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Social- og Boligstyrelsen, Holmens Kanal , 1060 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158553