Bliv en afgørende leder i politik og jura for Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for ledelse og for at skabe gode rammer for opgaveløsningen, så dygtige medarbejdere kan bidrage til gode resultater, trives og udvikle sig? Kan du navigere i en kompleks hverdag med mange interessenter og fart på? Trives du i krydspresset mellem det politiske og administrative niveau? Er svaret ’ja’, kan du meget vel være vores kommende leder af Politik & Jura i Ledelsessekretariatet i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen.

Beskæftigelses-, uddannelses- og socialområdet er i konstant udvikling og står over for store forandringer. Ekspertgruppen på beskæftigelsesområdet har præsenteret sine anbefalinger, og reformer af sygedagpenge- og kontanthjælpsområdet er allerede på vej. På socialområdet er Barnets lov under implementering, og økonomien udfordrer kommunerne landet over. Målet og kerneopgaven er klar: Flere borgere skal i job og uddannelse. Og de borgere som ikke kan selv, står forvaltningens medarbejdere klar til at hjælpe.

Afdelingen Politik & Jura bidrager med konsulentunderstøttelse og juridisk sparring til Beskæftigelses- og Socialforvaltningens drift og ledelse. Politik & Jura har 23 medarbejdere – 12 konsulenter, 8 jurister og 3 studentermedhjælpere. Afdelingen understøtter hele forvaltningen med den bredde af opgaver, som forvaltningens drift har ansvar for.

Om jobbet
Vi søger en leder, der har evner til og mod på at spille en central rolle i, at afdelingen lykkes med at understøtte de mange vigtige opgaver, forvaltningen står overfor.

I Politik & Jura er der højt tempo i opgaveløsningen, ligesom der ofte vil være mange større opgaver i gang på samme tid. Det er derfor vigtigt, at du som leder kan agere, prioritere og trives i det miljø og samtidig sikre fremdrift og høj faglig kvalitet i opgaverne. Du kan ikke være tæt på alle opgaver, så du skal evne at vurdere, hvor det er påkrævet – og samtidig turde vise tillid til opgaveløsningen og have fokus på at sikre klare rammer for medarbejdernes selvstændige opgaveløsning.

Om os
Politik & Jura er en del af Ledelsessekretariat, som også indeholder afdelingerne Kommunikation & International Community Odense og HR & Tværgående udvikling. Du bliver derfor en del af ledergruppen i Ledelsessekretariatet, og vil også have et tæt samarbejde med de andre ledere og chefer i staben i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen.

I konsulentteamet udarbejder vi politiske sager og oplæg til Beskæftigelses- og Socialudvalget. Derudover arbejder vi med øvrig betjeningen af udvalget, udarbejdelse af strategier, notater, facilitering af workshops, deltagelse i udviklingsprocesser osv. - ofte i samarbejde med andre kolleger fra staben. Forvaltningen har løbende en række større strategiske projekter, eks. Barnets lov, hjemløseaftalen og etablering af Job- og Integrationshuset, som også understøttes af konsulenterne. Juras hovedopgaver er juridisk rådgivning af medarbejdere, ledere og chefer, udarbejdelse af kontrakter, implementering af ny lovgivning og understøttelse af forvaltningen i at arbejde sikkert med persondata. Herudover håndterer Politik & Jura henvendelser til forvaltningen fra borgere, interessenter, politikere mv. sammen med forvaltningens drift.

Om dig
Du er en erfaren personaleleder, der brænder for at skabe udvikling, trivsel og samarbejde på tværs. Du er en rummelig og udadvendt person med en dør, der altid er åben.

Vi forventer, at du

  • Har erfaring med ledelse fra en politisk styret organisation, enten som personaleleder eller som faglig leder – f.eks. i et større projekt/program
  • Brænder for personaleledelse og at se dygtige medarbejdere udvikle sig og trives
  • Kan understøtte både det politiske og administrative niveaus arbejde og bidrage til sammenhængen
  • Kan samarbejde og navigere i komplekse organisationer
  • Kan bevæge dig i spændingsfeltet mellem at være strategisk og operationel samt styrende og støttende
  • Kan bidrage til, at afdelingen bruger ressourcerne på at løse de opgaver som giver størst værdi for forvaltningen, og turde udfordre status quo.
  • Kan uddelegere, prioritere, strukturere og rammesætte opgaver, så barren sættes rigtigt for den enkelte opgave – og kvalitetssikre, når opgaven kalder på det
  • Er robust og rolig i en hverdag med højt tempo og mange bolde i luften
Vi lægger også vægt på, at du
  • Kan lede én samlet afdeling med to medarbejdergrupper – og ser samarbejde i og på tværs af jura- og konsulentgruppen og feedback-kultur som vigtige redskaber, når individet og fællesskabet skal udvikles og lykkes
  • Kan bedrive ledelse, når medarbejdere arbejder og holder møder fysisk og digitalt - hjemme, på kontoret og på forvaltningens øvrige lokationer
  • Har en klar forståelse for, hvad professionel stabsunderstøttelse indebærer, og kan bringe gruppens faglige kompetencer i spil på bedste vis
  • Har kendskab til beskæftigelses-, uddannelses- og socialområdet
  • Har forståelse for den politiske proces i en kommune
  • Er ordentlig, empatisk, og ser medarbejderne som hele mennesker
  • Forstår og bidrager til psykologisk tryghed
  • Er hurtig til at sætte dig ind i nye problemstillinger og kommunikativ stærk
Vi kan tilbyde
  • En attraktiv stilling med en bred portefølje af opgaver og rig mulighed for at udvikle dit lederskab
  • Mulighed for at indgå i en fagligt stærk ledergruppe
  • Et job tæt på, hvor beslutningerne træffes og retningen sættes i en forvaltning med en lang række afgørende vigtige opgaver i Odense Kommune
Vil du vide mere?
Du kan kontakte sekretariatschef Jan Grove Korsholm på 30 51 62 80 for yderligere information om stillingen (dog ikke i uge 27-30 på grund af ferie).

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Ansættelse pr. 1. oktober 2024.

Det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 11. august 2024.
Vi forventer at afholde 1. samtale den 20. august 2024 og 2. samtale den 28. august 2024
Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsforløbets sidste fase kan indgå både en personprofilanalyse og indhentning af referencer. Der vil til begge samtaler være løsning af en case.

Om Beskæftigelses- & Socialforvaltningen
Beskæftigelses- & Socialforvaltningen arbejder hver dag på at få flere odenseanere i job og uddannelse. Det er vores kerneopgave, og vi løser den med et fast fokus på effekten – vi gør det, der virker. Forvaltningens opgaver spænder bredt, og de cirka 1400 ansatte arbejder med bl.a. jobformidling, udbetaling af ydelser, stofbehandling og tilbud til socialt udsatte. Opgaverne er vidt forskellige, men alle medarbejdere er med til at gøre en forskel, både for den enkelte borger og for hele Odense, ved at sikre at flere kommer i uddannelse og job, og at flere odenseanere er sunde og trives. Du kan læse mere om Odense Kommune som arbejdssted og om forvaltningen på www.odense.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Skulkenborg 1, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6075766

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet