Bliv chef for etablering og ledelse af Forsvarets nye partnerelement i Odense

dato

Om os
Etablissement- og Terrænkommandoen er en del af Forsvaret og har medarbejdere placeret på Forsvarets og Beredskabsstyrelsens tjenestesteder rundt i landet. Vores opgave er at være tæt på brugerne og sikre, at bygninger og faciliteter fungerer i hverdagen.

Vi har ansvar for den daglige drift af bygninger samt mindre vedligeholdelsesopgaver og hjælper de lokale chefer med udvikling og drift af deres tjenestesteder. Lokalt er vi den primære kontakt, når der er behov for hjælp eller ydelser fra Etablissement- og Terrænkommandoen.

Vores arbejde spænder bredt og omfatter blandt andet håndtering af henvendelser, indkøb, praktiske drifts- og vedligeholdelsesopgaver, støtte til arrangementer, tilsyn, kvalitetssikring og varemodtagelse. Kort sagt tager vi os af alt det praktiske, der skal fungere, for at Forsvarets arbejdspladser kan bruges i det daglige.

Etablissementspartnerelement Odense er under opbygning og skal støtte Forsvarets nuværende og kommende faciliteter på Fyn. I første omgang understøtter vi Forsvarets Center for Droner i Odense, men der forventes en stigende aktivitet i området de kommende år.

Dit faste tjenestested vil være i Odense, og vil i første omgang være ved Forsvarets Dronecenter i Forskerparken i Odense.


Om stillingen
Som chef for Etablissementspartnerelementet refererer du til områdechef major Nikolaj Dalbjerg Sørensen. Din hovedopgave er at sikre, at faciliteter og serviceleverancer understøtter medarbejdere og enheder på de etablissementer, vi har ansvar for.

Da partnerelementet endnu ikke er etableret, får du en central rolle i opbygningen, herunder rekruttering af medarbejdere og fastlæggelse af arbejdsgange. Arbejdet sker i tæt samarbejde med partnerelementet i Fredericia og med afsæt i erfaringer fra de øvrige partnerelementer i Etablissement- og Terrænkommandoen.

Du bliver blandt andet ansvarlig for den daglig ledelse af elementets medarbejdere.
Derudover bliver du i tæt samarbejde med nærværende tjenestestedschef ansvarlig for:

  • Daglig iværksættelse af opgaver.
  • Prioritering og styring af facility management ydelser.
  • Etablissementsdrift.
  • Bygningsvedligeholdelses- og tekniske projekter.
  • Udarbejdelse af lokale driftsplaner med udgangspunkt i de lokale forhold
  • Overholde- samt sikre opfølgning på etablissementspartnerelementets tildelte budgetter
  • Tilsikre at opgaveløsningen sker i rammen af kommandoens godkendte driftsmanual og indkøbsprocesser.
Du har ansvar for personaleledelse, herunder udvikling af interne processer, kompetenceudvikling samt gennemførelse af udviklings-, FOKUS- og lønsamtaler. Opgaverne spænder fra ledelse og drift til økonomiopfølgning og brugertilfredshed i en hverdag med mange samarbejdsflader.

Som chef er du ansvarlig for opfølgning på leverancer fra eksterne leverandører, herunder håndtering af fejl, mangler og klager. Du fungerer samtidig som kommandoens lokale repræsentant over for brugerne og deltager i mødeaktivitet. Stillingen indebærer rejseaktivitet og i mindre omfang arbejde uden for normal arbejdstid.

Om dig
Du har en stærk faglig profil, med grundlæggende viden og erfaring inden for:

  • Facility management
  • Sagsbehandling
  • Økonomi- og budgetstyring
Det er et krav, at du har erfaring med etablissementsdrift, samt kendskab til kunde- og leverandørforhold i forbindelse med håndtering af eksterne leverandører.

Vi forventer at du har en akademiuddannelse i ledelse, tilsvarende, eller motiveret til at gennemføre denne.

Du besidder relevant ledelseserfaring fra en driftsorganisation, eller anden offentlig virksomhed eller myndighed.

Som leder har du erfaring med at drage maksimalt udbytte af dit teams potentiale, og kommunikerer nemt med dine kollegaer, medarbejdere og kunder. Du går forrest og viser vejen for dine medarbejdere.

Vi ser gerne at du:

  • Er løsningsorienteret.
  • Har forståelse for processer og procedurer.
  • Har evnen til at træffe svære beslutninger, samt skabe- og fastholde stabile og længerevarende relationer - også i en hverdag med et foranderligt og til tider højt tempo.
  • Har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner på dansk
  • Har erfaring i anvendelse af it- værktøjer og Microsoft Office pakken kræves.
Det er en fordel, at du har kendskab til SAP DeMars, Forsvarsministeriets koncern, offentlig forvaltning og Forsvarets forvaltningspraksis.

Det foretrækkes, at du har arbejdet på et af Forsvarets tjenestesteder eller Beredskabsstyrelsen.

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for civilt ansatte under Forsvarsministeriets myndighedsområde inden for Centralforeningen for Stampersonels forhandlingsområde (tidligere Forsvarets Civil-Etat).

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Odense.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Nikolaj Dalbjerg Sørensen på telefon 2540 7826.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Mie Jensen på telefon 3266 5394. Træffes ikke i perioden fra og med 22.12.25 til og med 04.01.26.

Ansøgningsfristen er den 11. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



OM ETABLISSEMENT- OG TERRÆNKOMMANDOEN
Etablissement- og Terrænkommandoen støtter og servicerer militære og civile myndigheder under Forsvarsministeriet samt Beredskabsstyrelsen. Vores opgave er at levere og udvikle attraktive fysiske rammer, som er nødvendige for deres daglige virke.

Vi bygger nyt, vedligeholder, driver kantiner og gør rent på tjenestesteder i hele landet.

Vi har på vegne af Forsvarskommandoen og i yderste led Forsvarsministeriet ansvaret for det grønne område, der blandt andet omfatter miljø, energi og naturpleje.

Vores hovedkontor er i Hjørring, men vi har medarbejdere i hele landet. Vi er i alt 1600 ansatte, der tæller både civilt og militært ansatte. Vi er en organisation baseret på stærke fagfællesskaber, og vi prioriterer det tværgående samarbejde højt.

• Vi har ansvaret for over 600 lokationer spredt ud over hele Danmark.

• Vi administrer over 6000 bygninger og forvalter øvelsesområder, der samlet set er på størrelse med Mors.

• Vi bygger og vedligeholder i år for knap en milliard og er blandt andet bygherre på store projekter som campus til de nye F35-kampfly, genetableringen af Jordbaseret Missilforsvar på Skalstrup Flyvestation etc.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Ejendomsstyrelsen ved Hærhjemmeværnsdistrikt Fyn, Vibelundvej, 5200 Odense V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/cf7dfd36-01bf-4264-8e24-e7f871402b3d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet