Assisterende rehabiliteringsleder til Bostedet Munkehatten

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler DIG, der vil være en del af vores nye lederteam. Brænder du for at lede medarbejdere og udvikle de faglige indsatser? Kan du tage medansvar for den daglige drift og vil du indgå i et nyt dynamisk lederteam? Så er du måske vores nye assisterende rehabiliteringsleder på Munkehatten.
 
Vi søger en engageret assisterende rehabiliteringsleder, der er pædagogfaglig uddannet.    

Om Munkehatten
Munkehatten er et bosted, som består af flere tilbud til borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, hvoraf nogen har dobbeltdiagnoser. Vi har følgende bo- og aktivitetstilbud fordelt på tre matrikler:

  • Bosted for 45 beboere i alderen 19-80 år, hvor hovedparten af beboerne er immobile og har massivt behov for hjælp til alle deres grundlæggende behov.
  • Aktivitets- og samværstilbud fordelt på to matrikler, som er et dagbeskæftigelsestilbud godkendt til 50 fuldtidspladser.
  • Aflastningstilbud med 4 gæstepladser til borgere, der bor hjemme hos deres pårørende.
  • Bosted for 8 beboere i alderen 23-79 år i bydelen Fraugde, hvor hovedparten af beboerne er immobile og har massivt behov for hjælp til alle deres grundlæggende behov.
Vi er en stor tværfaglig personalegruppe på 135 medarbejdere, som består af pædagoger, social- og sundhedsassistenter, pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere, ergo- og fysioterapeuter. Vi arbejder ud fra den rehabiliterende tankegang, hvor Munkehattens kerneopgave er gennemgående i alt vores faglige arbejde:
Med udgangspunkt i den enkelte borgers forudsætninger og i samarbejde med denne, skaber vi mulighederne for det gode liv”.

Om stillingen
Du kommer til at indgå i et nyt lederteam bestående af rehabiliteringsleder og tre assisterende rehabiliteringsledere. Vi er en tværfaglig sammensat ledergruppe med baggrund som pædagog, ergoterapeut, social og sundhedsassistent, hvilket vi ser som en styrke.
I samarbejdet med os i lederteamet sikrer du sammenhængskraften og skaber trivsel gennem en fælles faglig retning. Vi arbejder derudover efter en ny og spændende udviklingsplan, hvilket vi glæder os til at fortælle mere om.

Som ledelsesteam arbejder vi ud fra begrebet ”ordentlighed”, som betyder, at vi er reflekterende i vores ledelsespraksis, nærværende og anerkendende i vores tilgang til borgere, medarbejderne og pårørende. Vi har en stærk samarbejdskultur, hvor vi er gode til at sparre, faglig udfordre og støtte hinanden i ledelsesopgaven.

”Selvom man skal kunne tage selvstændige beslutninger, vil der også være mange situationer, hvor vi skal nå at reflektere og drøfte tingene i lederteamet. Det, der besluttes på én afdeling, har ofte indvirkning på resten af afdelingerne – derfor er vores samarbejde i lederteamet altafgørende for at vi sammen lykkedes med vores opgave.  

Arbejdsopgaver – du sikrer driften og faglig understøttelse
Du bliver daglig leder af en boafdeling og et team af social og sundhedsassistenter, der arbejder på tværs på Munkehatten. Du skal dog være indstillet på at dække ind for dine kolleger i ledelsesteamet ved ferie og lignende, når dette er nødvendigt.  

Dine arbejdsopgaver kommer til at spænde bredt fra personaleledelse til faglig understøttelse i løsning af kerneopgaven med borgerne. Det betyder, at du både selvstændigt og i samarbejde med lederteamet skal prioritere og håndtere de daglige ledelsesopgaver med fokus på medarbejdertrivsel, faglig sparring og sikre driften gennem systematisk planlægning af arbejdsplaner, herunder afdække vagter ved akut opstået fravær. 
 
Derudover kommer du til at:
  • Deltage på team- og personalemøder
  • Lede og understøtte implementering af udviklingstiltag
  • Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, borgere og pårørende
  • Samarbejde med arbejdsmiljørepræsentanter, vagtplanlæggere, og andre med særlige funktioner.
Hvis du spørger ledelsesteamet, er de slet ikke i tvivl om, at Munkehatten er en spændende arbejdsplads, vi er ikke gammel i gårde i lederteamet, hvilket er en spændende proces, hvor vi sammen sætter retning og lærer undervejs.

”Vi skaber den gode arbejdsplads og sætter rammerne for at medarbejderne udvikler sig. Derfor er det vigtigt, at vi kan give dem faglig sparring omkring kerneopgaven og bidrage til at skabe mening ind i arbejdet".

Om dig
Vi forestiller os, at du har ledelseserfaring indenfor socialområdet og gerne med en lederuddannelse i rygsækken.
Da der er mange sundhedsfaglige opgaver hos målgruppen, er vi lige pt. i gang med at ansætte en sundhedsfaglig koordinator, hvor du vil få et tæt samarbejde, og hvor der vil være støtte til løsningen af SUL opgaverne til de sundhedsfaglige medarbejdere.

Du er en tydelig leder, som er nærværende, autentisk og vedholdende i retning og mål. Du er desuden en god formidler, som kan oversætte og implementere politiske budskaber og forvaltningsmål, så de bliver meningsfulde for medarbejderne.  

Vi leder efter dig, der:
  • Praktiserer nærledelse på en energisk måde, som begejstrer og skaber følgeskab
  • Giver sparring, sætte retningen og understøtte den daglige praksis med borgerne
  • Har kendskab til alternativ kommunikation
  • Er vant til at navigere i en foranderlig hverdag, hvor planerne hurtigt kan ændre sig 
  • Er en afslutter i dit arbejde og opgaveløsning
  • Er ambitiøs på Munkehattens vegne i udvikling af vores faglighed
  • Er struktureret med evnen til at bevare overblikket og roen selv i pressede situationer
  • Vægter det tætte samarbejde, så vi sammen lykkedes med vores ledelsesopgaver

Vi tilbyder
En superspændende og udfordrende lederstilling på en højt specialiseret arbejdsplads med engagerede og tværfaglige medarbejdere, hvor personaleledelse, faglighed og den daglige drift er i fokus.

Derudover tilbyder vi gode muligheder for, at du kan udvikle dig fagligt gennem bl.a.:
  • 1:1 samtaler med din nærmeste leder.
  • Ekstern supervision med andre assisterende rehabiliteringsledere
  • Kvartalsvise temadage med fokus på vores fælles ledelsespraksis
  • Ledelsesmæssigt prioriterer din nærmeste leder opbakning og sparring i de udfordringer man kan stå i.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er gennemsnitlig 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. februar 2024, eller snarest derefter.
 
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen i forbindelse med din ansøgning, er du meget velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Kirsten Bern på mobil 23 20 22 55.
Du kan læse mere om Munkehatten her.
Du kan læse mere om Odense Kommunes ledelsesgrundlag ”Ledelse i udvikling” her.
Læs mere om vores forvaltning, vores rehabiliteringsforløb og borgergrupper her.
 
Det praktiske
Ansøgningsfrist er onsdag den 29. november 2023
Vi forventer at afholde første samtale tirsdag den 5.december 2023 og anden samtale fredag den 8. december 2023.
Bliver du inviteret til 2. samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personprofil i perioden mellem de to samtaler, hvor du telefonisk får en tilbagemelding på din profil. Du kan desuden blive bedt om udarbejdelse af en case i forbindelse med anden samtale.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Munkehatten 2, Tornbjerg, 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5940850

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet