BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for ledelse og for at styrke gode relationer i samarbejde med alle aktører i vores hverdag? Kan du motivere, fastholde og koordinere de sundhedsfaglige indsatser og dokumentation? Kan du medvirke til at sætte rammen så beboerne på Skt. Hans Parkens Plejehjem kan opretholde et værdigt hverdagsliv, samt være med til at skabe den bedste arbejdsplads for vores medarbejdere?
Og kan du se dig ind i en hurtig forandrende politisk styret organisation? Så er det nok dig, vi søger, da vores nuværende assisterende plejehjemsleder er headhuntet til anden lederstilling.
Om jobbet
Som assisterende plejehjemsleder er du garant for, at beboerens behov og drømme er omdrejningspunktet i det daglige arbejde. Du sikrer, at der kommunikeres relevant og rettidigt med borgere og deres pårørende, som er en ressource, der fremmer borgernes ønsker i hverdagen.
Du kan tage og delegere ansvar samt involvere medarbejdergruppen i relevante spørgsmål. Du er disciplineret i udvikling af organisatoriske systemer, procedurer, regler og normer, ligesom du kan udvise autoritet og overholde deadlines, så vi får løst opgaverne rettidigt, inden de bliver til problemer.
Borgerne mødes med den rehabiliterende tilgang. Vi vægter både monofaglighed og tværfaglighed højt, da det fremmer et stærkt funderet tværfagligt samarbejde.
Sammen med vores to praktikvejledere arbejder vi målrettet i forhold til det tværfaglige læringsmiljø omkring SOSU-elever samt et tæt samarbejde med BSF og AMU Fyn i forhold til at modtage forskellige virksomhedspraktikanter og service-assistenter, hvor vi har særligt fokus på at sikre det gode uddannelsesforløb og praktikforløb.
Odense Kommune har et ledelsesgrundlag for alle kommunens ledere, som tager udgangspunkt i at god ledelse gør en forskel. Vi har brug for stærke ledelseskompetencer indenfor effektledelse, ledelse af mennesker, fortolkning og formidling samt strategisk faglig ledelse.
Brænder du for kompetenceudvikling og for at skabe et godt miljø at leve, bo og arbejde i?
Hvis ja, så står vi klar med et lederjob med masser af kompetente medarbejdere og skønne plejehjemsbeboere.
Dine primære opgaver
- daglig personaleledelse
- understøtte og sikre den sygeplejefaglige indsats og dokumentation – / der indgår følgedage i praksis.
- medansvarlig for afvikling af MUS og GRUS samtaler, samt indkalde til og afvikle møder
- understøtte arbejdet med nedbringelse af sygefraværet og hjælpe med afholdelse af sygefraværssamtaler
- medansvarlig for implementering af organisatoriske og politiske beslutninger
- medansvarlig for at udnytte ressourcerne bedst muligt indenfor den økonomiske ramme
- fokus på trivsel på trivsel både blandt medarbejdere og beboere
- varetage opgaver omkring vagtplanen i samarbejde med vagtplanlægger.
- er uddannet sygeplejerske
- har en offentlig lederuddannelse - eller er indstillet på at tage en
- har flair for administrative opgaver, kan arbejde struktureret og hurtigt kan danne dig et overblik i en travl hverdag
- kan motivere og understøtte medarbejderne i det daglige arbejde og sikre faglig udvikling – og samtidig holde fokus på Kerneopgaven
- kan sætte ledelse for den faglige retning
- kan indgå i et komplekst ledelsesfelt ift. at kunne balancere mellem ledelse af drift, personale, faglig og strategisk ledelse så det skaber:
- Kvalitet i balance
- Budget i balance
- Borgertilfredshed i balance
- Medarbejdertilfredshed i balance
- har en anerkendende og motiverende kommunikation, som afspejler sig i dit samarbejde med beboerne, pårørende medarbejderne, kolleger i ledelsesteamet samt med interne såvel som eksterne samarbejdspartnere
- er åben, lyttende og reflekterende i din tilgang til ledelse og har overvejet hvordan du sætter ledelse i spil
- er omstillingsparat, tydelig og vedholdende
- er en afslutter i dit arbejde og opgaveløsning
Ledelsesteamet består af en plejehjemsleder og en assisterende plejehjemsleder. Vi har et tæt samarbejde, hvor respekt, tillid og samarbejde står højt på dagsorden.
Vi bliver understøttet af en planlægger/faglig koordinator og et rigtig dygtigt team af tværfagligt sammensatte medarbejdere, en plejehjemslæge og eksterne samarbejdspartnere.
Vi er et stort hus med stue og førstesal og huset rummer 40 lejligheder.er optimist og har god humor.
Vi tilbyder
- en dynamisk og spændende stilling i et mangfoldigt hus.
- en stilling der byder på mange forskellige ledelsesopgaver på et område hvor vi er i konstant udvikling
- en arbejdsplads med en høj social kapital
- et godt introduktionsprogram
- frihed under ansvar
- gode sparringsmuligheder i ledelsesteamet, hvor vi vægtet det tætte samarbejde, gensidig respekt og loyalitet højt
- mulighed for at indgå i ledernetværket.
Løn-og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte plejehjemsleder Susanne Rask Andersen på 51 50 39 08.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 4. februar 2024.
Vi forventer at afholde 1. samtale den 9. februar 2024 i tidsrummet fra kl. 8 - 13.
Kandidater, der inviteres til 2. samtale, som forventes afholdt den 23. februar 2024 i tidsrummet fra kl. 8-13, vil blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse i dagene mellem 1. og 2. samtale samt præsentere referencer.
Du kan desuden blive bedt om at arbejde med en case ved 2. samtalerunde.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Sprogøvej 4, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969880