BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at give borgerne indsigt i oplysninger om dem selv, og kan du lide at arbejde med historiske datasæt? Kunne du tænke dig at arbejde i én af Danmarks ældste kulturinstitutioner? Så er drømmejobbet til dig her!
Om os
Med næsten 1000 års analog og digital samfundsdokumentation er Rigsarkivet Danmarks hukommelse og videncenter for det danske samfunds udvikling. Vi indsamler, bevarer og leverer originale dokumenter og data, der understøtter videns- og retssamfundets behov og skaber nye indsigter og forståelser.
I Rigsarkivet bliver du del af en ambitiøs og moderne organisation. I tæt samarbejde med vores brugere arbejder vi kontinuerligt på at være en vigtig spiller i den offentlige digitale infrastruktur, så vores store mængder af data skaber størst mulig værdi for borgere, forskere, virksomheder og offentlige myndigheder.
I de senere år har Rigsarkivet oplevet en overvældende interesse fra borgere, som ønsker indsigt i oplysninger om dem selv. Særligt efterspørgslen på oplysninger i vores digitalt skabte samlinger, er stigende. Vi har derfor brug for en kollega, som kan løse egenacces-sager i de digitale samlinger, og som kan være med til at drive en udvikling hen imod en effektiv individuel brug af de digitale samlinger.
Jobbet
Du bliver en del af Rigsarkivets Dokumentationsenhed, der består af 23 medarbejdere fordelt på Rigsarkivets lokationer i Odense, Aabenraa, Viborg og København. I Dokumentationsenheden løser vi sager vedrørende egenacces og tidlig pension efter reglerne i arkivloven og i lov om tidlig pension.
Din opgave bliver både at identificere data i forbindelse med konkret sagsbehandling, samt at skabe overblik over og ordne samlingerne således, at de bliver nemmere at bruge. Du arbejder primært med digitalt skabte data, men du kan også få opgaver i samlingerne af papir-arkivalier.
I Dokumentationsenheden bliver du del af et kollegialt fællesskab med høj faglighed og stort engagement. Du og én anden kollega har ansvaret for egenacces-sagerne i de digitale samlinger. I er begge placeret i Rigsarkivets afdeling i Odense. Tilsammen er I tre medarbejdere fra Dokumentationsenheden i Odense, hvor der i alt er cirka 30 ansatte. Samarbejdet i enheden er tillidsfuldt, og vi værdsætter humor, involvering, dialog og sparring i hverdagen. Vi tager hånd om din onboarding med et veltilrettelagt introduktionsforløb og en ”buddy”, så du kan få den bedste opstart i jobbet.
Om dig
Du har en kandidatgrad inden for samfundsfag eller humaniora. Jobbet fordrer, at du har faglige kvalifikationer og erfaring inden for følgende områder
- Du har en god teknisk forståelse, kendskab til SQL som programmeringssprog og mod på at arbejde med relationelle databaser
- Du er nysgerrig og opsøgende efter at afprøve nye løsninger i forhold digitalisering og automatisering
- Du løser dine opgaver selvstændigt og effektivt
- Du indgår let i samarbejde med dine kollegaer
- Du har erfaring med forvaltningsopgaver og offentlig sagsbehandling
- Du har gode kommunikative evner og er vant til at have borgerkontakt og kontakt til andre myndigheder
- Du har kendskab til databeskyttelsesregler, herunder GDPR
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler for akademikere i staten. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer om ugen. Arbejdsstedet er Jernbanegade 36, 5000 Odense C.
Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Vi indhenter straffeattest.
Din ansøgning
Send en motiveret ansøgning, CV og dokumentation for relevant uddannelse igennem Rigsarkivets rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ’Søg stillingen’ nederst på denne side.
Ansøgningsfristen er søndag den 17. marts 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 12.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Enhedschef Katrine Tovgaard-Olsen på 41 71 73 02.
Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.rigsarkivet.dk.
Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning af medarbejdere som muligt. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odense Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Rigsarkivet, Odense, Jernbanegade , 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005158