Afdelingsleder til Job & Sygdom Privat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler dig! Da vores afdelingsleder er tiltrådt som vores nye områdechef, søger vi en ny.
Er du vores nye kollega der brænder for at bedrive ledelse ind i et spændende sygedagpengeområde og samtidigt har et skarpt øje for udvikling af både medarbejdernes trivsel og vores beskæftigelsesfaglighed, så læs videre.

Om jobbet
I Beskæftigelses- og Socialforvaltningen har vi et stærkt beskæftigelsesperspektiv, og vores udgangspunkt er, at alle borgere har ressourcer og kompetencer, som skal synliggøres og udvikles for at understøtte vejen mod job og selvforsørgelse. I Job2 har vi derfor et kontinuerligt fokus på at skabe udvikling i vores faglighed så vores metoder afspejler det der virker for at vores borgere kommer tilbage i beskæftigelse.

Du vil som vores nye afdelingsleder få reference til områdechefen for Job2. Som afdelingsleder får du det fulde ansvar for den faglige ledelse og personaleledelse. Hvis vi skal lykkes i arbejdet med vores sygemeldte borgere, er det vigtigt at du kan og vil indgå i et meget tæt samspil med dine tre kollegaer på sygedagpengeområdet. Ligeledes forventer vi, at du ser potentialet i det tværfaglige ledelsessamarbejde på tværs af Jobcentret.

Dine primære fokusområder i ledelsen af afdelingen vil være at sikre en effektiv opgaveløsning, hvor du har fokus på at udvikle beskæftigelsesfagligheden, skabe mening med opgaverne og sikre god trivsel blandt medarbejderne i din afdeling.

Du kommer til at indgå i områdets lederteam, som med dig kommer til at bestå af 6 afdelingsledere og 1 områdechef. Området er etableret med 6 afdelinger som dækker sygedagpenge, Jobafklaring og fleksjobområdet.
Lederteamets primære fokusområder er i et tæt samarbejde på tværs af afdelinger at sikre en effektiv drift af den samlede indsats med et stærkt fokus på beskæftigelsesfagligheden, sikre omsætning af fælles strategier og fælles målsætninger, sikre udvikling og implementering af relevante faglige tiltag samt via god ledelse at sikre en attraktiv arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø for såvel medarbejdere som ledere.  
Du bliver en del af et lederteam, hvor vi i den grad brænder for vores arbejde og vi prioriterer ledelse. Vi mødes løbende og drøfter ledelse og alle de dilemmaer og succeser der følger med i arbejdet.

For hele området gælder det, at vi arbejder tillidsbaseret, hvilket indebærer at vi alle har en høj grad af fleksibilitet i tilrettelæggelse af vores arbejdsdage, og du bliver en del af en organisation som har fokus på en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Hvem er du leder for?
I din afdeling Job og Sygdom Privat, vil du få fornøjelsen af 22 dedikerede medarbejdere som alle arbejder med at støtte og motivere sygedagpengemodtagere til at udvikle og genvinde deres arbejdsevne og vende tilbage til arbejdsmarkedet hurtigst muligt. I din afdeling beskæftiger man sig primært med sygemeldte borgere fra det private arbejdsmarked og de selvstændige erhvervsdrivende.

Hele sygedagpengeområdet består af ca. 80 medarbejdere, organiseret i 4 afdelinger med hver vores kerneaktiviteter, der bidrager ind i den fælles kerneopgave. Vi tror på at der er en plads til alle på arbejdsmarkedet og alle har noget at bidrage med. I to af de andre afdelinger beskæftiger man sig primært med sygemeldte borgere fra det offentlige arbejdsmarked og sygemeldte fra ledighed. I den fjerde afdeling Job og Sygdom Jobafklaring, arbejder man med borgere, der ikke længere kan forlænge sin ret til sygedagpenge og dermed overgår til et jobafklaringsforløb.

Når du træder ind ad vores dør, så vil du med det samme kunne mærke at afdelingen er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i gode resultater og gode borger/virksomhedsoplevelser.

Hvem er du?
Du er en leder som sætter en stærk faglig retning og prioriterer en sikker drift. Vi forestiller os, at du er har en strategisk tilgang til din driftsstyring, trives med data, har et stærkt resultatfokus og du formår at motivere og anerkende dine medarbejdere. Du er optaget af det gode arbejdsmiljø og medarbejdernes generelle trivsel i et komplekst område, og du ved, at et godt arbejdsmiljø skal være et højt prioriteret ledelsesfokus og du er opmærksom på, at høj trivsel afspejler gode resultater, og omvendt.

Vi forventer en tillidsbaseret ledelse, hvorfor det er vigtigt, at du kan sætte tydelige rammer og mål for både drift og udvikling og således skabe tryghed for opgaveløsningen samt et højt fagligt niveau og et godt renommé for din afdeling.
Du leder naturligt opad og til siden, og du er med til sikre en stærk ledelseskæde, så vi kan lykkes sammen.

High-lights:

  • Du har erfaring med beskæftigelsesområdet fra en lign. organisation og gerne direkte erfaring med sygedagpengelovgivningen
  • Du er en tillidsfuld og balanceret leder, der naturligt tager ledelse og sætter en fælles retning med blik for den enkelte medarbejders præstation og med øje for afdelingens samlede faglighed
  • Du mestrer det tværfaglige ledelsessamarbejde
  • Du er en tydelig og inspirerende kommunikator mundtligt og skriftligt, som evner meningsskabelse og oversættelse af ledelsesbeslutninger
  • Du via din ledelse kan sætte et jobrettet fokus, hvor det handler om at se muligheder, spotte kompetencer og ressourcer ved borgerne som kan bringes i anvendelse på arbejdsmarkedet, så borgerne hurtigst muligt kommer tilbage i arbejde.
  • Du kan skabe relationer og følgeskab hos dine medarbejdere og dine kollegaer i den tillidsbaserede dialog
Løn- og ansættelsesvilkår:
Stillingen forventes besat fra 1. april 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål eller ønsker du at høre mere om jobbet, så kan du ringe til områdechef Maria Aagaard Viborg på 21 60 72 87. Hun giver også gerne en kop kaffe og en uformel snak.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 15. februar 2024.
Ansættelsesudvalget gennemgår alle indkomne ansøgninger mandag den 19. februar 2024. Kandidater, der inviteres til samtale, vil blive kontaktet telefonisk mandag den 19. februar 2024 med tilbud om samtale den 20. februar 2024.
Anden samtaler afholdes den 27. februar 2024. Der vil for de kandidater, der går videre til anden samtale, være en personprofilanalyse, som skal gennemføres mellem første og anden samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Tolderlundsvej 2, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978081

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet