Administrativ medarbejder til Byggesag

Profilbillede
dato

Brænder du for at understøtte byens transformation og hjælpe erhvervslivet og borgerne med at komme i mål med deres byggesager? Vil du være med på et hold af dygtige, glade og imødekommende kollegaer, hvor spændende opgaver, godt kollegaskab og fleksibilitet går hånd i hånd? Så er du måske vores nye kollega?
 
Odenses transformation er i fuld gang. Kranerne tårner sig op ved byggeriet af supersygehuset ved motorvejen, Letbanen kører og der sker en masse på Odense Havn. Byrådets prioritering af området og den generelle vækst i Odense har skabt travlhed i vores byggesagskontor. Her er det vores mål at hjælpe borgere, virksomheder og investorer med at realisere deres projekter i et godt samarbejde med kommunen, så byen fortsætter sin gode udvikling. I gennemsnit behandler Byggesag i Odense Kommune 3000 - 4000 sager om året.

I By- og Kulturforvaltningen spiller vi en helt central rolle i Odenses udvikling til at blive en by man ikke vil gå glip af. Vores fælles værdier i forvaltningen handler om ambition, lydhørhed, handlekraft og imødekommenhed. Med andre ord, arbejder vi for at gøre en forskel for borgere og virksomheder i Odense. Som medarbejder i By- og Kulturforvaltningen er du med til at gøre den forskel – uanset om du drømmer om at gøre forskellen for den enkelte borger i hverdagen eller for os alle sammen for fremtiden.  

Byggesag er en del af kontoret Bygge- og Vejmyndighed i afdelingen Byudvikling i By- og Kulturforvaltningen. I forvaltningen arbejder vi med alt fra byggesager, kulturelle begivenheder, drift af kommunens ejendomme, veje og parker til lokalplaner, affaldsplanlægning og erhvervsudvikling. I Bygge- og Vejmyndighed er vi 45 kolleger fordelt på tre teams, Byggesag, BBR/Adresse/Udstykning og Vejmyndighed.

Om jobbet
Du får en nøglerolle i udviklingen og kan bringe din faglighed og personlighed i spil i en af landets største byer. Du skal, sammen med både nye og erfarne kolleger i kontoret, være med til at sikre en god og saglig oplevelse for borgere og virksomheder.  Du vil få en bred kontaktflade til både interne og eksterne samarbejdspartnere. Du får en vigtig rolle i at koordinere, skabe overblik, samle trådene og understøtte sagsbehandling.

Du kommer primært til at arbejde med administrative opgaver indenfor lovliggørelsessager, herunder:

  • Administrativ tovholder på større indsatser
  • Modtage, oprette og afslutte sager
  • Understøtte sagsbehandling
  • Udsende breve via digitalpost
  • Udarbejde diverse materialer, som fx præsentationer og kommunikationsmateriale
  • Klargøring til møder – indkaldelser, dagsordner, referater, mødemateriale, lokale og forplejning etc.
  • Administration i forbindelse med det digitale system Byg og Miljø (BOM)
  • Besvarelse af telefoniske henvendelser
  • Andre administrative opgaver  
Om os - Samarbejde, tillid og fleksibilitet
Byggesag hører hjemme i By- og Kulturforvaltningen, og vi er placeret i hjertet af byen på Odense Slot. Vi er 23 kolleger, der arbejder med byggesagsbehandling, juridiske og administrative opgaver forbundet med sagsbehandlingen.

Samarbejde, godt kollegaskab, tillid og fleksibilitet er nøgleord hos os. Det er særligt vigtigt for os at forholde os til den enkelte medarbejders ønsker i forhold til hvordan vi bedst leverer på opgaverne. Bor du et stykke fra Odense, så ligger arbejdspladsen lige ved Banegården. Der er er kun en god time til København og Århus. Pendlermulighederne er gode, ligesom der også er mulighed for hjemmearbejdsdage. 

Om dig 
  • Du har en relevant faglig uddannelse som f.eks. kontoruddannelse, bachelor i offentlig administration eller anden relevant uddannelse
  • Du har erfaring med komplekse administrative opgaver i en politisk styret organisation
  • Du har lyst til at arbejde understøttende med kommunal byggesagsbehandling
  • Du kan lide dialogen med virksomheder, borgere og kolleger og har god situationsfornemmelse i din kommunikation
  • Du er løsningsorienteret, struktureret og har et godt blik for detaljen
  • Du er god til at bevare roen og overblikket
  • Du kan lide at have mange bolde i luften
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen. Stillingen er tidsbegrænset i to år. Ansættelse ønskes den 1. august 2024 eller tidligere.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Anders Lisberg Lindharth på 21 68 40 58 eller kontorchef Anette Pihl Østergaard på 29 33 54 33.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 9. juni 2024. 

Vi forventer at afholde samtaler den 19. og 24. juni 2024. Samtalerne afholdes på Odense Slot, Nørregade 36-38, 5000 Odense C.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Nørregade 36, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042270

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet