Administrativ leder af Institut for Molekylær Medicin søges - stærke generalist- og lederkompetencer i et internationalt miljø.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en person med stærke generalist- og lederkompetencer, herunder økonomisk indsigt og et strategisk blik? Og vil du være med til at drifte og videreudvikle et universitetsinstitut, som udfører excellent biomedicinsk forskning i store folkesygdomme på tværs af sektorer og discipliner?

Så kan det være, at du er vores nye administrative leder af Institut for Molekylær Medicin (IMM).

Du skal fungere som del af Institut for Molekylær Medicins linjeledelse og i samarbejde med institutlederen drifte og udvikle strategi og delpolitikker til at fastholde vores høje niveau inden for undervisning, forskning, innovation og formidling i de basale medicinske fagområder.

Profil

Du vil få ledelsesansvar som vigtigste sparringspartner for institutlederen ved IMM. Du skal ledelsesunderstøtte institutlederen i instituttets ledergruppe og fungere som partner for institutlederen omkring alle instituttets administrative anliggender, f.eks. planlægning, koordinering, rapportering og kommunikation. Du skal være med til at drive og rammesætte en række interne mødefora (ledelsesmøder, institutråd og arbejdsmiljø) samt udviklingsprocesser.

Den administrative leder får uddelegeret personaleansvar som nærmeste leder for ansatte i IMM’s driftsfunktioner, herunder MUS, nye procedurer i relation til undervisning, laboratorieopvask og værkstedsfunktionen ved IMM (ca. 8 medarbejdere).

Den administrative leder skal aktivt binde det administrative fællesskab sammen i daglig drift med vigtigste samarbejdsflader til de centrale enheder for økonomi, HR og uddannelse, herunder budgetlægning, kvartalsregnskaber, lønopfølgning og rapportering til Biomedicinsk Laboratoriums (BML’s) brugergruppe. BML er SDU’s fælles forsøgsdyrfacilitet, der hører under IMM. Som administrativ leder skal du medvirke til drift og økonomistyring af BML.

Som administrativ leder skal du udvikle og medvirke til at realisere SDU’s ”Strategi mod 2030” på IMM, herunder understøtte hjemtag af eksterne forskningsmidler sammen med forskerstøtteenheden, understøtte indtægtsdækket virksomhed, budgetlægge analysekonti og med forskerne sikre ansøgningsbudgetter pre-award og understøtte den eksterne projektdrift post-award. Du skal drive ansættelse og integrering af en ny IMM-tilknyttet forskerstøtteressourceperson.

Den administrative leder forestår sammen med institutlederen arbejdsmiljøarbejdet. Det fysiske arbejdsmiljø er et meget væsentligt område for IMM, som er helt laboratoriedrevet.

Som administrativ leder skal du forskningsunderstøtte, herunder fremme dynamisk udvikling i samarbejde med forskere og grupper fra Odense Universitetshospital (OUH) ved IMM, udvikle strategiske tiltag for IMM’s 5 forskningsenheder og samle delstrategier i IMM’s fællesstrategi i samarbejde med SDU’s centrale HR-afdeling. 

Der vil være opgaver inden for ekstern og intern kommunikation så nyheder og formidling af institutternes forskningsresultater og undervisningsaktiviteter løbende kommer ud internt på og eksternt fra instituttet via et tæt samarbejde med SUND-kommunikation.

Vores nye administrative leder repræsenterer IMM i administrative fora på universitetet, og indgår personligt i samarbejdet med Det Sundhedsvidenskabelige Fakultets øvrige institutter, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Fællesadministrationen og RIO ved SDU. 

Du er bindeled mellem instituttets ansatte og øvrige dele af organisationens administration, og du indgår i en ledergruppe med sekretariatsledere fra de andre sundhedsvidenskabelige institutter, og har et tæt dagligt sammenspil med ledergruppen i fakultetssekretariatet.

Kvalifikationer og relevant erfaring

Vi søger en leder med en lang videregående uddannelse med stærke administrative generalistkompetencer.

Du kan navigere, samarbejde og bevare ro og overblik i et universitetsmiljø med stærke fagligheder, mange nationaliteter og skiftende dagsordener. Du trives med en hverdag, der byder på en varieret opgavesammensætning, hvor du sammen med institutlederen og ledergruppen sikrer driften og samtidigt sætter den strategiske retning i en organisation i forandring. Det er en fordel, hvis du kan tænke strategisk, få gennemført forandringer og kan varetage personaleledelse og udviklingen af medarbejderne. 

Du skal være faglig stærk inden for økonomi og gerne HR og have stærke relationelle kompetencer og samarbejdsevner. Det er en fordel, hvis du har kendskab til offentlig forvaltning og gerne erfaring fra universitetssektoren og besidder god organisationsforståelse, politisk tæft og erfaring med at samarbejde med ledere på alle niveauer. 

Det er vigtigt, at du har stærke kommunikative evner i skrift og tale. Det daglige sprog på IMM er engelsk, og der er en del tysk- og fransktalende og knap 40% videnskabeligt ansatte har udenlandsk baggrund. 

Erfaring med én eller flere administrative kernediscipliner, herunder særligt økonomistyring og personaleadministration er en fordel. Erfaring med strategiprocesser og organisationsudvikling vil også være af værdi. Endelig vil kendskab til den danske arbejdsmiljølovgivning og allerhelst i relation til laboratoriemiljøer samt kendskab til de store aktører og strukturer i det danske fundinglandskab (og gerne inden for forskningsområdet) være en fordel.

Om Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet og IMM

IMM er en del af det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, der er ét af fem fakulteter ved Syddansk Universitet. Fakultetet forsker på højt internationalt niveau i områder, der har relevans for folkesundheden og sygdomsbehandling, som sigter mod at forbedre menneskers sundhed. Fakultetet udbyder et bredt spektrum af uddannelser inden for det sundhedsvidenskabelige område. Desuden formidler fakultetet forskningsresultater til befolkningen, professionelle i sundhedsvæsnet og beslutningstagere.

IMM er ét af 8 institutter ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet. IMM beskæftiger cirka 160 fuldtidsårsværk og har en samlet økonomisk aktivitet omkring 130 mio. kr. årligt. IMM flyttede ved årsskiftet 2024 til nybyggede laboratorie- og kontorfaciliteter beliggende i den sydlige del af SDU’s hovedcampus i Odense, hvor IMM, når OUH flytter til ”Nyt OUH”, vil være det fysiske bindeled mellem den basale laboratorie- og dyreeksperimentelle forskning og hospitalets kliniske afdelinger. 

IMM leverer forskning og uddannelse på højt internationalt niveau inden for de basale biomedicinske fagområder. IMM fokuserer forskningsmæssigt på 5 hovedområder: Kardiovaskulær og Renal Forskning, Cancerforskning, Inflammationsforskning, Neurobiologisk Forskning og Genombiologisk Forskning. Inden for rammerne af disse fem afdelinger formidler instituttet viden om menneskelegemets funktion og sygdomsmekanismer og bidrager dermed til forbedring af menneskets sundhed. Derudover er SDU’s anatomienhed samt en række laboratoriekernefaciliteter, såsom Biomedicinsk Laboratorium, forankret på instituttet.

Vi leverer og har fokus på at udvikle undervisningen i de basale biomedicinske fag. 

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte institutleder Boye L. Jensen, mail: bljensen@health.sdu.dk, 65503796 eller fakultets sekretariatschef Merete Munk e-mail mmunk@health.sdu.dk, mobil  6011 2926.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

Ansøgningsfrist

25. august 2024 kl. 23.59

Ansættelsessamtaler

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt i uge 35.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker pr. 1. oktober 2024 eller snarest derefter. 

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikere i Staten. Din løn fastsættes på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansøgning

Ansøgninger skal sendes elektronisk via linket "Ansøg nu" nederst på denne side. 

Ansøgningen skal indeholde (som pdf.-filer) (Bemærk venligst, at ansøgning og CV samlet ikke må fylde mere end 10 MB):

•   motiveret ansøgning, 
•   CV og 
•   eksamensbeviser.

Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.

Alle vedhæftede filer skal være i Adobe PDF format.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Syddansk Universitet, Campusvej, 5230 Odense M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085762

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet