Talstærke specialister til økonomistyring

Profilbillede
dato

Vi søger 1-2 dygtige kollegaer til budgetteamet i Social- og Boligstyrelsen. Vi søger dig, som er glad for tal og analyse, og som ønsker at beskæftige dig med mange forskelligartede opgaver inden for økonomistyring og økonomiske analyser

Vi kan tilbyde faglige udfordringer, et stort fokus på personlig udvikling og godt kollegaskab inden for og uden for kontoret.

Dine opgaver
Budgetteamet bidrager til at sikre en sammenhængende økonomistyring for Social- og Boligstyrelsens fagområder. Vi bistår styrelsen med budgetlægning og budgetopfølgning, ligesom vi i vores rolle som økonomipartnere rådgiver om økonomiske spørgsmål. Herudover har vi ansvaret for styrelsens Finanslov og bistår forretningen med bidrag til politiske forhandlinger. Vi er midt i udviklingen af en ny økonomistyringsmodel, hvor du vil få en central rolle i implementeringen ud mod huset. Dine konkrete opgaver vil herudover blive fastlagt efter dine kompetencer, men de vil indebære, at du:

  • får et selvstændigt ansvar i rollen som økonomipartner for et eller flere af styrelsens kontorer, og at du bliver rådgiver og sparringspartner i økonomiske spørgsmål og sager.
  • udarbejder beslutningsoplæg, sager, præsentationer mv til styrelsen direktion samt Social-, Bolig- og Ældreministeriets departement.
  • bliver involveret i økonomiske analyser og budgetanalyser
  • bidrager til understøttelse af en datadreven administration og styring
  • arbejder med finanslov, aktstykker og udgiftsopfølgning over for departementet.
Som kollega hos os, vil du kunne se frem til at arbejde i et rummeligt, ambitiøst og uformelt miljø med gode fleksible personaleforhold. I teamet er vi 9-10 medarbejdere med en god blanding af økonomi- og generalistbaggrund. Vi hjælper hinanden og arbejder tæt sammen for at øge kvaliteten i alt, hvad vi arbejder med.

Din profil
Du har en relevant økonomiske eller samfundsvidenskabelig videregående uddannelse, f.eks. cand.scient.pol, cand.oecon, cand.polit., cand.jur, cand.merc el.lign.

Det er en fordel, hvis du har kendskab til statslige regnskabsregler, statslige budget- og bevillingsregler og/eller statslige administrative systemer som fx SBS og LDV.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • har dataforståelse og flair for dataanalyse
  • formulerer dig klart i skrift og tale, og kan formidle ofte komplekse økonomiske sager på en let forståelig måde.
  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om Økonomi
Budget indgår som et ud af fire teams i Økonomi, der samlet set har 45 medarbejdere fordelt på Regnskab, Budget, Tilskudsøkonomi og Controllerenheden.

Økonomikontorets mål er:

  1. med høj faglighed at sikre en enkel, gennemsigtig og effektiv administration
  2. at understøtte og udfordre kontorene, direktionen og departementet, så vi skaber bedst mulige resultater til gavn for borgere, brugere og institutioner
  3. at bidrager til at der er sammenhæng mellem strategi, faglige aktiviteter, økonomi og medarbejdernes ressourcer og kompetencer

Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård. Vi har i styrelsen et stort fokus på medarbejderudvikling, herunder også karrieremuligheder inden for styrelsen.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingerne er faste fuldtidsstillinger, der ønskes besat snarest muligt og senest den 1. august 2024

Din stillingsbetegnelse vil afhænge af dine uddannelsesmæssige kvalifikationer og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.

Såfremt vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig-, og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 30. maj 2024, men der afholdes ansættelsessamtaler løbende, hvorfor du opfordres til at sende din ansøgning hurtigst muligt.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte Teamleder Sanne Ladegaard Sigh på slsi@sbst.dk eller på telefon 41 93 25 82 eller Kontorchef Pia Løvengren Ravn på pilr@sbst.dk eller telefon 28400214.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odense Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041847

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet